Ktm 640

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
fortfarande så om någon skulle försöka sälja en hoj till mig som har gått 273 mil på mätaren och inte ha en vettig anledning till det.... vafan 273 för en 03:a är ju inte ens trovärdigt.

Som precis nybliven hojägare nu är man ju pedantisk/livrädd för att något ska gå fel... tvättade hojen nogrant igår, torkade av så mkt det gick för hand och lät den torka tills idag. Startade den nu en dag senare och varmkörde den lite på tomgång så märkte jag att det började ryka en del från vänster kylvinge.
Kanske inte jättemycket men det syntes klart i alla fall.

Stängde av och det fortsatt att ryka ett litet tag.. något att kolla upp eller är det bara nojja? :)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
fortfarande så om någon skulle försöka sälja en hoj till mig som har gått 273 mil på mätaren och inte ha en vettig anledning till det.... vafan 273 för en 03:a är ju inte ens trovärdigt.

Som precis nybliven hojägare nu är man ju pedantisk/livrädd för att något ska gå fel... tvättade hojen nogrant igår, torkade av så mkt det gick för hand och lät den torka tills idag. Startade den nu en dag senare och varmkörde den lite på tomgång så märkte jag att det började ryka en del från vänster kylvinge.
Kanske inte jättemycket men det syntes klart i alla fall.

Stängde av och det fortsatt att ryka ett litet tag.. något att kolla upp eller är det bara nojja? :)

visst kan det vara trovärdigt.. köpte kanske hojen flångers nyers , sedan har det kanske inte funnit tid för åkning. vet många som bara hinner med 50 mil per år. och knappt det . och ändå är helnöjda.

vad gäller rykandet så är du nog mest nojig. kan vara lite vatten som inte försvunnit förmodligen ingen fara.. det är en kötte vi pratar om =)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur ett nya par eclipse miniblinkers liggande men undrar egentigen hur jag får bort original bak?

Måste man plocka bort hela den svarta lackade bakskärmen? Eller skruvar man blinkersarna utifrån på nått sätt som jag totalt har missat?:confused:

Du lossar på glaset på blinkersen. Tar bort lampan & reflektorn & drar ur de två kablarna. Sen tar du fram en 17 öppen nyckel & på insidan av bakskärmen sitter mutter på insidan. sKruva bort den för att sedan kunna ta ut blinkersen ur hålet & dra ut kablarna ur blinkersen!

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Du lossar på glaset på blinkersen. Tar bort lampan & reflektorn & drar ur de två kablarna. Sen tar du fram en 17 öppen nyckel & på insidan av bakskärmen sitter mutter på insidan. sKruva bort den för att sedan kunna ta ut blinkersen ur hålet & dra ut kablarna ur blinkersen!

Ok, tack!
Men vart sitter skruven på insidan av bakskärmen?

D

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Så, fixat.... Nya blinkersen är på plats:tummenupp

tack för all hjälp!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Går det att beställa enstaka skruvar eller kan man köpa ett "skruvset" någonstans? Märkte att den stora skruven till höger kylkåpa saknas...

edit* skit samma åkte till byggole och köpte lite på lösvikt

Last edited:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Akut, varför startar den inte??

När jag skall starta så knarrar det bara? Fungerade för 10 minuter sedan, då den stod på tomgång i ca 10 min efter tvättning...

Nu knarrar der och lixom tickar runt säkringslådan under sadeln, och den startar inte...

Vafan e detta???

D

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
När jag skall starta så knarrar det bara? Fungerade för 10 minuter sedan, då den stod på tomgång i ca 10 min efter tvättning...

Nu knarrar der och lixom tickar runt säkringslådan under sadeln, och den startar inte...

Vafan e detta???

D

För dåligt med kräm i batteriet :tummenupp

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj

min första tanke var batteriet, men när den inte startade med kick heller så antog jag att det var nått annat?

Men får väll testa att slänga skiten på ladd och se...

Tack!

Last edited:

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
KTM 640
Tänkte pyssla om KTM:en nu under vintern.

Har letat men hittar inte.
Frågar nu här. Vilket artikelnummer har det helsvarta sadelskinnet till en 640 (originalsadel) innan 2005? För det finns väl?

Hojen är från -00.

Mvh
Raketen

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Går det att beställa enstaka skruvar eller kan man köpa ett "skruvset" någonstans? Märkte att den stora skruven till höger kylkåpa saknas...

edit* skit samma åkte till byggole och köpte lite på lösvikt

Det finns faktiskt ett 'skruv kit' har jag sett nån gång. Men ja, byggfirma eller liknande är antaligen billigare. Det hör till o ersätta skruv på motarder... M6 är en väldigt vanlig dimension på 640'n..

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Det finns faktiskt ett 'skruv kit' har jag sett nån gång. Men ja, byggfirma eller liknande är antaligen billigare. Det hör till o ersätta skruv på motarder... M6 är en väldigt vanlig dimension på 640'n..

frågade lite hastigt om det senaste gången jag var hos lelles.. Killen sa att det finns men dem är vääääldigt dyra..

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
vad tycker ni pojkar . vad skall jag köpa för fjädrar ?. wp-supermoto till 660 03 runt om eller skall jag öhlinsfjädra gaffeln . eller vad för wp-fjädrar skall jag köpa ? .

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Sitter de inte wp org i din gaffel?

jo fast inte hårda fina anpassade för hårt bansmiska =).. fast det är lugnt.. det bidde visst ett par öhlinsgafflar som skall få mysiga fjädrar i sig istället.. ska bara ha tag på öhlins bak också.. så skall det kittas åta helvete =)

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jo fast inte hårda fina anpassade för hårt bansmiska =).. fast det är lugnt.. det bidde visst ett par öhlinsgafflar som skall få mysiga fjädrar i sig istället.. ska bara ha tag på öhlins bak också.. så skall det kittas åta helvete =)

Shit. Vad fick du ge för framgaffeln? Är inte det galet dyrt?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024