Ktm 640

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nä jag vågar inte starta hojen med tanke på donk/knack-ljudet. Fick tips om att det kan vara manuella dekompen som har pajjat och slår mot en av ventilhuvudena. Ska skruva upp ventilkåpan och kolla det imorn, samt ställa ventilerna när man ändå är där och pillar. Lär göra om och göra rätt också... dvs tömma ur motorn igen på olja och hälla 1,3l i motorn och 0,6 i ramen. vet att man fortfarande måste lufta oljesystemet dock om man gör så. Men känns säkrare

Jag vet att jag får igång hojen om jag slipper de där jävla otäcka knackljudet som kommer nu när dem vill gå igång...

Kicka har jag försök men har aldrig lyckats komma någon vart med det... Precis köp min första hoj så har bara kickat 2 takt innan :rolleyes:
 

Anders GP

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2009
Ort
Vadstena
Hoj
2003 KTM Duke
Vart hittar jag ny plast?

Jag har en 640 Duke -03 som jag tänkte snygga till i vinter. Frågan är då vart man får tag på nya kåpor mm. till den, jag har prövat att söka men det fungerar ju inte, jag får 499 sidor i träffar.

Alltså göra om en svart -03a till en orange och svart -06, vart köper man kåpor mm. som behövs??

MVH Anders
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag har en 640 Duke -03 som jag tänkte snygga till i vinter. Frågan är då vart man får tag på nya kåpor mm. till den, jag har prövat att söka men det fungerar ju inte, jag får 499 sidor i träffar.

Alltså göra om en svart -03a till en orange och svart -06, vart köper man kåpor mm. som behövs??

MVH Anders

Kolla race-styles.com
Där har jag köpt nån gång vet jag...
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag hade nog kollat lite på ebay.de
Vet att jag letat plast till min polare Duke där och det fanns en del då iaf.

Själv är jag på jakt efter ett vitt kåpset till min hoj, men det verkar inte finnas nånstans. Säg till om ni vet nån som säljer. Det är en -06a, så det är den "nya" bakdelen. Framkåpan finns inte i vitt, men resten ska finnas... nånstans :huvet
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
ska ställa ventilerna för första gången strax. Visst är det 0,15mm utrymme det ska vara?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
upptäckte idag att det hänger en lös sladd ungefär nere vid sidostödet. Följer man sladden så går den längs med sladden som går till startmotorn upp någonstans vid batteriet. Gissar på att det är dödar-sladden till om man skulle råka köra iväg med sidostödet eller något sånt.. har jag rätt? Isf borde det inte spela någon större roll om den hänger där.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Det kan mycket väl vara den. Jag vet att på min gamla 640, så ballade den funktionen ur, vilket resulterade i att så fort man la in en växel dog hojen, även när stödet var uppe. Så det fick bli att ta bort kontakten istället för att fixa det. Vet några till med KTM som gjort samma sak.

Det är ju skitsamma om den sitter där eller inte egentligen.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
upptäckte idag att det hänger en lös sladd ungefär nere vid sidostödet. Följer man sladden så går den längs med sladden som går till startmotorn upp någonstans vid batteriet. Gissar på att det är dödar-sladden till om man skulle råka köra iväg med sidostödet eller något sånt.. har jag rätt? Isf borde det inte spela någon större roll om den hänger där.

Det är bättre att koppla ur sladden under sadeln i stället. Där finns en kontakt, -bara att dra ur.:tummenupp
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Nån som vet vid vilken temp fläkten resp. värmevarningslampan tänds? Har haft isär i princip hela hojen precis och vill kolla så det funkar :gnissla För tilfället tänds inte lampan innan fläkten iaf, har haft igång fläkten men då lyste inte lampan.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nån som vet vid vilken temp fläkten resp. värmevarningslampan tänds? Har haft isär i princip hela hojen precis och vill kolla så det funkar :gnissla För tilfället tänds inte lampan innan fläkten iaf, har haft igång fläkten men då lyste inte lampan.

Där finns flera varianter men 98c har du troligen...
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Skulle köra en sväng förut, men roligt nog så startade inte hojen :huvet Den tänder inte. Har testat med olika tändstift, och kollat tändkabeln. Kan inte så mycket om tändsystemet, någon som kan säga vad jag bör kolla först?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Kolla dödarknappen, tändlås eller att någon kabel inte kortsluter någonstans.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top