Ktm 640

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Snickra Dekaler

Har precis gett mig in på att snickra i hopp egna dekaler.
Finns det någon som råkar sitta på ett par mallar för formerna till 05 och framåt?

:yoparty

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Kosmetiska tips till hojen...

Börjar få lite abstinens och måste göra något på hojen, vad ska jag göra för att få den 100%ig?

-Är handlebars snyggt på duken?

Alla tips är värdefulla!

(Det som är gjort som inte finns på bilden är att miniblinkers redan är monterat...)

Bifogat

• KTM Duke II.jpg
    KTM Duke II.jpg
    162 KB · Visningar: 120

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Börjar få lite abstinens och måste göra något på hojen, vad ska jag göra för att få den 100%ig?

Alla tips är värdefulla!

(Det som är gjort som inte finns på bilden är att miniblinkers redan är monterat...)

Bort med SAS....

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Mitt första inlägg här..

Köpte mig en KTM 640 SM 03- i sommras och har hunnit med att köra några hundra mil :)
Tänkte kosta på den ett par nya svarta kylarvingar nu till våren, vart kan man köpa detta? Vill inte köpa orginal då det är på tok för dyrt, Ufo funkar bra för mig..

Har hittat till 04- å frammåt, passar det på min?

//Jonas

dyrt ? 220 kr per kylvinge är vad det kostar orginal..

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Alla tips är värdefulla!

Svarta handskydd är snygga. (jag har det)
Bort med remmen på sadeln (enkelt sitter med 2 skruvar under sadeln).
Ta bort de fula backspeglarna, sätt dit en mindre och snyggare

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har en polare (jippie!).

Som behöver mer pulver i sin 640 enligt mig... och enligt sig själv också givetvis.

Jag börjar snacka som fan om alla som bytt förgasare och liknande, han säger att han också tänkt på det men att man behövde bygga om en del då :va

Jag fattar inte direkt vad det är man behöver byta mer än förgasaren?

Finns säkerligen nån här som gjort denna modifikation.. Vad byttes och vilken skillnad märkte ni av?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har en polare (jippie!).

Som behöver mer pulver i sin 640 enligt mig... och enligt sig själv också givetvis.

Jag börjar snacka som fan om alla som bytt förgasare och liknande, han säger att han också tänkt på det men att man behövde bygga om en del då :va

Finns säkerligen nån här som gjort denna modifikation.. Vad byttes och vilken skillnad märkte ni av?
Provkör en 625:a så känner du skillnaden:D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har en polare (jippie!).

Gaswire är smidigt att byta. Original passar men ger lite mer ofördelaktig wiredragning. FCR förgasare ger i sig inte jättemycket mer effekt i bänk men körupplevelsen är helt annorlunda då gas-svaret är som natt och dag. För mer effekt är det mer cc/komp/kam och ett roligare avgassystem som gäller....

Jag har en het gatkam till salu btw

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Provkör en 625:a så känner du skillnaden:D

Jag har försökt övertala honom att köpa nåt med mera tryck (no offense 640 ägare)

Som t.ex 625 eller en 660. Men den blåsta killen vill inte, för han vill inte behöva sätta på nya dekaler på den nya hojen :glömdet

Men han vill däremot pröva att "trimma" litegrann. Jag hjälper ju honom så mycket jag kan..

Boris:

Jo, precis så jag har sagt också, effekten blir ju i stort sett opåverkad, men karaktären blir mera rejsig.

Jasså du har en fet kamm att kränga? Hur många bananer begär du?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har försökt övertala honom att köpa nåt med mera tryck (no offense 640 ägare)

Som t.ex 625 eller en 660. Men den blåsta killen vill inte, för han vill inte behöva sätta på nya dekaler på den nya hojen :glömdet

Men han vill däremot pröva att "trimma" litegrann. Jag hjälper ju honom så mycket jag kan..

[/SIZE]

Jag har har en 640 som är modfierad, jag har aldrig känt att jag blivit frånåkt av en 660. (jag kör ganska lungt).

De få kubiken som skiljer ger bara marginella skillnader på landsvägen :yoparty

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
...
Jo, precis så jag har sagt också, effekten blir ju i stort sett opåverkad, men karaktären blir mera rejsig.

Jag satte på en HSR42 på min gamla 640. Skillnaden var rappheten i hojen. Hela hojen fick en annan karaktär. Däremot fick jag den inte att gå lika bra som den 625a jag har nu. Men det kan väl bero på andra saker kanske, vad vet jag.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
min 640 byggs nu med factorykam , portning , nytt avgas och en hsr42.. det borde ge en liiiite annan karaktär än orginalet =)

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Jag satte på en HSR42 på min gamla 640. Skillnaden var rappheten i hojen. Hela hojen fick en annan karaktär. Däremot fick jag den inte att gå lika bra som den 625a jag har nu. Men det kan väl bero på andra saker kanske, vad vet jag.

En skillnad var nog toppen. -03 kom high flow toppen den ger betydligt bättre flöde.
Äldre toppar bör man porta :tummenupp

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Finns det nån "lista" på vad hojjarna står i pris? Funderar på att byta till en 640 -05-06, men det verkar svårt att veta vad som är ca riktpris.....
Dåligt med annonser ute på blocket oxå för tillfället.

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
KTM 640
Svårstartad

Var förbi garaget idag för att starta hojen men den rackaren startade inte.

Efter ca 7 startförsök så bytte jag tändstift och jag kontrollerade att det fanns gnista (det gamla tändstiftet var fuktigt när jag bytte det). Hojen ville ändå inte starta. Sedan blev batteriet (och jag) trött så då la jag av och kopplade på batteriladdaren igen.

Vad kan tänkas vara fel?

Den har stått i ca 3-4 månader.
KTM 640 -00

/Raketen

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Var förbi garaget idag för att starta hojen men den rackaren startade inte.

Efter ca 7 startförsök så bytte jag tändstift och jag kontrollerade att det fanns gnista (det gamla tändstiftet var fuktigt när jag bytte det). Hojen ville ändå inte starta. Sedan blev batteriet (och jag) trött så då la jag av och kopplade på batteriladdaren igen.

Vad kan tänkas vara fel?

Den har stått i ca 3-4 månader.
KTM 640 -00

/Raketen

Gammal bensin, fuska med startgas :yoparty

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jaha. Kanske börjar bli läge att jag också skall skriva i den här tråden.
Skaffade en 640 -03:a i torsdags.
Än så länge är jag nöjd, men jag letar någon firma som säljer plastkit i Sverige till hojen.
Har inte hittat någon som säljer några kit.
Bara enstaka delar.

Skulle vilja få tag i någon svenskåterförsäljare som har detta kittet:
http://www.shop.race-styles.com/en/_pdffactsheet.php?&id=2433

Fast i svart då.

Några tips?
Vill helst inte beställa från andra länder.

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Jaha. Kanske börjar bli läge att jag också skall skriva i den här tråden.
Skaffade en 640 -03:a i torsdags.
Än så länge är jag nöjd, men jag letar någon firma som säljer plastkit i Sverige till hojen.
Har inte hittat någon som säljer några kit.
Bara enstaka delar.

Skulle vilja få tag i någon svenskåterförsäljare som har detta kittet:
http://www.shop.race-styles.com/en/_pdffactsheet.php?&id=2433

Fast i svart då.

Några tips?
Vill helst inte beställa från andra länder.

marin och fritid kan ta hem. Om du vill beställa från nätet kan du göra de på lelles

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024