Ktm 640

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Fan vilke tryck det va i hojen, har kört 250 bara is bestyckat 2t .men frågan var går det bra att köra 640 på is med finn dubb utan att hojen packar.känns så cool att köra.mupp på bakan ska försöka.nån som är bra lärare på bakan asfalt gör ont

ta inte detta på fel sätt , men knapra en näve lugnande och sedan skriver du om ditt inlägg så att även vi som inte är neurotiker kan läsa :tummenupp
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
försäkring?

heej!

har en 640 -05 försäkrad i bilsport mc, har tidigare haft den mellanklass försäkrad men eftersom mitt kort har gått över till tung så får jag inte ha den försäkringen längre. Så nu kommer den kosta kring 15k om året.

så nu undrar jag om någon som rekomenderar nåt annat försäkringsbolag där man kan få ner priset.

är 22 och har haft kortet i 2 år bor i Ystad (skåne)

(Finns säkert trådar om min fråga men frågar ändå)

tack så länge

/axel
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
heej!

har en 640 -05 försäkrad i bilsport mc, har tidigare haft den mellanklass försäkrad men eftersom mitt kort har gått över till tung så får jag inte ha den försäkringen längre. Så nu kommer den kosta kring 15k om året.

så nu undrar jag om någon som rekomenderar nåt annat försäkringsbolag där man kan få ner priset.

är 22 och har haft kortet i 2 år bor i Ystad (skåne)

(Finns säkert trådar om min fråga men frågar ändå)

tack så länge

/axel

"Off road" på bilsport mc kan väl inte vara så dyrt, har du verkligen kollat ordentligt ? :va
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
ur försäkrings reglerna för offroad föräkringen på bilsport mc

"Mc:ns ägare och förare ska ha fyllt 24 år eller fylla 24 år under kalenderåret."

fyller inte 24 förrens 2011 så får ju inte ha den försäkringen innan dess.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Någon som vet vad det är för service som behövs göras vid 2000 mil för en 640? Ganska mycket va? :p
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Någon som kan förklara hur man ska göra för att på lättast sätt fylla på oljan efter oljebyte? Man ska ju tydligen lufta och så men jag har inte riktigt förstått hur. Hade varit väldigt tacksam om någon kunde skriva en lite beskrivning :):banana
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Någon som kan förklara hur man ska göra för att på lättast sätt fylla på oljan efter oljebyte? Man ska ju tydligen lufta och så men jag har inte riktigt förstått hur. Hade varit väldigt tacksam om någon kunde skriva en lite beskrivning :):banana

Fyll i olja i motorn, lossa bulten i ramen uppe vid styrkronan, kör sedan hojen på startmotorn tills de kommer olja ur hålet där bulten satt, stäng av och fyll sedan på i motorn igen och dra dit bulten i hålet.

Done, låter krångligare än de är :)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är ny på forumet köpte 640-03 idag va ute körde ett par timmar.skoj som fan

Vad betalade du för den?

heej!

har en 640 -05 försäkrad i bilsport mc, har tidigare haft den mellanklass försäkrad men eftersom mitt kort har gått över till tung så får jag inte ha den försäkringen längre. Så nu kommer den kosta kring 15k om året.

så nu undrar jag om någon som rekomenderar nåt annat försäkringsbolag där man kan få ner priset.

är 22 och har haft kortet i 2 år bor i Ystad (skåne)

(Finns säkert trådar om min fråga men frågar ändå)

tack så länge

/axel

Jag har försäkrat hojen på tjejen och kom då ner på 2400 kr per år. Länsförsäkringar.

Är det någon som vet hur brett bak däck man kan få på
en KTM Supermoto lc4 640 -00 sitter ett 150 nu vill ha bredare.

Tänk på att 160 kan vara olika brett beroende på tillverkare. Det är viktigt att veta vilket fabrikat nån rekommenderar.
 
Last edited:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Miniblinkers?

Gällande duke II - 06:

Någon som monterat miniblinkers och är nöjd, vad är det som passar gällande gängor osv... Vad har ni beställt för något?

bilder e ju alltid trevligt

d
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Fyll i olja i motorn, lossa bulten i ramen uppe vid styrkronan, kör sedan hojen på startmotorn tills de kommer olja ur hålet där bulten satt, stäng av och fyll sedan på i motorn igen och dra dit bulten i hålet.

Done, låter krångligare än de är :)

Okej men det verkar ju inte särskilt svårt :tummenupp:)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
en 03:a som gått 275 mil? :va

han gillade väll inte vibrationer den förra ägaren..

min 01:a hade gått 800 när jag köpte den ..


på tal om inget..

vad kör vi med för avgassystem..

håller nämligen på att leta efter nytt.. närmast till hand än så länge är acra factory race supermoto helsystemet =)

men vad finns det för fler och vart hittar man ..

fyll gärna på .
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
kan inte ge dig så mycket info om mitt system för jag har knappt ens kört hojen än... köpte den igår :yoparty

Sitter ett sebring hunter system på min hoj och det smattrar på rätt fint faktiskt... min granne stod och blängde rätt surt igår när man kom hem med hojen :D (han är känd gammal boxare också)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
kan inte ge dig så mycket info om mitt system för jag har knappt ens kört hojen än... köpte den igår :yoparty

Sitter ett sebring hunter system på min hoj och det smattrar på rätt fint faktiskt... min granne stod och blängde rätt surt igår när man kom hem med hojen :D (han är känd gammal boxare också)

:yoparty

det är så det ska vara..

för min del lutar det åt akrat.. för det ä riktigt porrogt med titansystemet och så vackert det är sen =)
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Hur fästa miniblinkers på duke II??

Hur ett nya par eclipse miniblinkers liggande men undrar egentigen hur jag får bort original bak?

Måste man plocka bort hela den svarta lackade bakskärmen? Eller skruvar man blinkersarna utifrån på nått sätt som jag totalt har missat?:confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top