Hvordan dreving kjører du med da??
vet inte, köpte den igår ska kolla upp det senare!
Hehe...verkar som vibrationerna i min 640 är normala ...mer gas och mindre gnäll funkar nog
Vart kan man hitta strypnings satser te en lc4 640 eller andra modeller då !?
17-42 på min 06a original Nu kör jag 16 -42 gör nästan en hel växel
Men går det att köra typ motorvägsfart med den drevningen? Har åxå funderat på en drevning men hur mycket ska man ändra?
Vet att SM inte e vägkryssare men jag har inget annat fordon så den fungerar som färdmedel åxå
// Cricka
(inte 640-relaterat egentligen, men känner att jag inte behöver starta en ny tråd bara för denna frågan)
hur är det med drevning - ger det samma effekt att plocka bort en kugg fram som att lägga till en där bak?
och vad rekommenderar ni? (hade tänkt få mer kraft/acc., känner inget behov av att ligga i 160-170 km/h men hojen)
Hejsan, sitter kraftigt å funderar på att skaffa en 640 -02, har dock ingen erfarenhet alls av dessa. Vad ska man se efter när man köper en begagnad? Med orginal drevning, vilka hastigheter kommer man upp i med det och vad är passlig fart att köra i, med tanke på att ifall man kör lite längre.
kan säkert komma upp i 160-170 men du vill inte ligga fortare än 110-120 pga vibrationerna .... jag ville inte ligga fortare än 70 men jag är lite vek o gnällig ..
Har kört ca 6 månader nu med en kug mindre på fram drevet. Det va jobbigt på motorvägen innan och nu är det lite jobbigarre, men du får ett bättre liv i maskinen, den dör inte i korsningar när man glömt att ge gas på ettan, på tvåan lyfter den på slangen väldigt lätt! Jag tycker det funkar kanon! Går att ligga på 110 km/h utan att varva sönder motorn!
Kan man strypa ner och regga 640-modellerna till 25kw?
Hur e servningen på en lc4 640?
Å e reservdelarna billig, ganska billiga, dyra eller skit dyra?
Å e de lätt å regga den som 25kw? (DVS finns de tex strypsatser, å måste man bänka å sånt??)
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.
180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.
Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.
180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.
Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?
Det är orginaldrevning. Den håller utmärkt hoppas jag annars köper jag en R1 om den här också rasar
Det är orginaldrevning. Den håller utmärkt hoppas jag annars köper jag en R1 om den här också rasar
hehe lite skämt lite allvar men 640 ska ju vara driftsäker.
hehe lite skämt lite allvar men 640 ska ju vara driftsäker.
Funderar på att köpa slipons till min 640
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |