Ktm 640

JonasDJ

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
örebro
Hoj
Gsx750f -99& KTM exc250f -07
Hehe...verkar som vibrationerna i min 640 är normala :tungan ...mer gas och mindre gnäll funkar nog:tummenupp
 

Berra brus

Tja varför inte
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha RD125LC -83 Och Honda XR600R -94
Vart kan man hitta strypnings satser te en lc4 640 eller andra modeller då :)!?
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Hehe...verkar som vibrationerna i min 640 är normala :tungan ...mer gas och mindre gnäll funkar nog:tummenupp

när den börjar låta mer än vanligt dvs väldigt mkt vid rödlysena (om man har tid o stanna då) då är det dags o börja fundera lite på hur motorn mår....
Iaf enligt polarn som råkade ut för ras...

Vart kan man hitta strypnings satser te en lc4 640 eller andra modeller då :)!?

Jadu prova o ring lelles eller shniders MC tror de borde ha iaf.... Sen kan du kanske ringa karlströms motor och kolla..
 
Last edited:

cricka

Cricka
Gick med
6 Jun 2007
Ort
Karesuando
Hoj
Byte pågår..
17-42 på min 06a original Nu kör jag 16 -42 gör nästan en hel växel :tummenupp

Men går det att köra typ motorvägsfart med den drevningen? Har åxå funderat på en drevning men hur mycket ska man ändra?

Vet att SM inte e vägkryssare men jag har inget annat fordon så den fungerar som färdmedel åxå :)

// Cricka
 

Duplex

Thrillseeker
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Norge
Hoj
'06 KTM 640 Prestige
Begynte på og justere ventilene på KTM'en i kveld (1. gang jeg justere ventiler noen gang)
Men når dere justerer, pleier åpningen være for liten eller for stor?

Får ikke bladsøkeren (0,12) inn på noen av ventilene. Jeg mener jeg skal ha satt motoren i TDCC. Ble litt skeptisk så tar resten av jobben i morgen :rolleyes:
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Men går det att köra typ motorvägsfart med den drevningen? Har åxå funderat på en drevning men hur mycket ska man ändra?

Vet att SM inte e vägkryssare men jag har inget annat fordon så den fungerar som färdmedel åxå :)

// Cricka

Har kört ca 6 månader nu med en kug mindre på fram drevet. Det va jobbigt på motorvägen innan och nu är det lite jobbigarre, men du får ett bättre liv i maskinen, den dör inte i korsningar när man glömt att ge gas på ettan, på tvåan lyfter den på slangen väldigt lätt! Jag tycker det funkar kanon! Går att ligga på 110 km/h utan att varva sönder motorn!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
(inte 640-relaterat egentligen, men känner att jag inte behöver starta en ny tråd bara för denna frågan)

hur är det med drevning - ger det samma effekt att plocka bort en kugg fram som att lägga till en där bak?

och vad rekommenderar ni? (hade tänkt få mer kraft/acc., känner inget behov av att ligga i 160-170 km/h men hojen)
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
(inte 640-relaterat egentligen, men känner att jag inte behöver starta en ny tråd bara för denna frågan)

hur är det med drevning - ger det samma effekt att plocka bort en kugg fram som att lägga till en där bak?

och vad rekommenderar ni? (hade tänkt få mer kraft/acc., känner inget behov av att ligga i 160-170 km/h men hojen)

Man brukar säga att 1 kugg fram = 3 kugg bak ungefär
16/40 kör jag nu o tror 16/42 är riktigt skön drevning om man vill kunna mosa lite på kurviga landsvägar o endå hyfsat ös i
 

Ace.Rider

Guest
Hejsan, sitter kraftigt å funderar på att skaffa en 640 -02, har dock ingen erfarenhet alls av dessa. Vad ska man se efter när man köper en begagnad? Med orginal drevning, vilka hastigheter kommer man upp i med det och vad är passlig fart att köra i, med tanke på att ifall man kör lite längre.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Hejsan, sitter kraftigt å funderar på att skaffa en 640 -02, har dock ingen erfarenhet alls av dessa. Vad ska man se efter när man köper en begagnad? Med orginal drevning, vilka hastigheter kommer man upp i med det och vad är passlig fart att köra i, med tanke på att ifall man kör lite längre.

kan säkert komma upp i 160-170 men du vill inte ligga fortare än 110-120 pga vibrationerna :huvet .... jag ville inte ligga fortare än 70 men jag är lite vek o gnällig :tungan ..
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
kan säkert komma upp i 160-170 men du vill inte ligga fortare än 110-120 pga vibrationerna :huvet .... jag ville inte ligga fortare än 70 men jag är lite vek o gnällig :tungan ..

Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.

180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.

Har kört ca 6 månader nu med en kug mindre på fram drevet. Det va jobbigt på motorvägen innan och nu är det lite jobbigarre, men du får ett bättre liv i maskinen, den dör inte i korsningar när man glömt att ge gas på ettan, på tvåan lyfter den på slangen väldigt lätt! Jag tycker det funkar kanon! Går att ligga på 110 km/h utan att varva sönder motorn!

På tvåan går den ju upp på lite gas med orginaldrevning.

Kan man strypa ner och regga 640-modellerna till 25kw? :)

givietvis. Säg en motorcykel du inte kan strypa ner effekten på.

Hur e servningen på en lc4 640?

Å e reservdelarna billig, ganska billiga, dyra eller skit dyra:)?

Å e de lätt å regga den som 25kw? (DVS finns de tex strypsatser, å måste man bänka å sånt??)


Reservdelarna vet jag inte för jag köpte en ny hoj så har inte behövt köpa delar :) bara slipon:rolleyes:

Det är lätt att regga om den om man betalar för det. Annars är det svårt eftersom du måste få ett intyg från aktoriserad verkstad om att strypningen är godkänt monterad och att den är körd i bänk med resultatet att effekten inte överstiger det en mellanklassmotorcykel får framföras med. Det kostar lite att få det intyget. Ja strypsats finns och kan även tillverkas lätt som en plätt.
 
Last edited:

Ace.Rider

Guest
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.

180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.



Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.

180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.



Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?

Det är orginaldrevning. Den håller utmärkt hoppas jag annars köper jag en R1 om den här också rasar:gnissla
 

Ace.Rider

Guest


hehe lite skämt lite allvar men 640 ska ju vara driftsäker.

Det låter ju bra med driftsäkerheten, jag ska nog inhandla en 640 :tuttar så fort jag får 3 stycken av mina hojar sålda.

Hädanefter blir det nog bara motard för mig.
Börjar bli farligt med dessa sporthojar när man inte kan hålla sig från att köra som en idiot i höga hastigheter. :huvet :mad: :huvet
 

maww76

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ktm 640 lc4 SM -05
Funderar på att köpa slipons till min 640 och fått för mig att Akropovic är bäst men undrar hur stor skillnad är det jämfört med Wings, Sebring, Devil system och Leo Vince?
Vilket är mest prisvärt att köpa av dessa?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Funderar på att köpa slipons till min 640


jag har provkört en hoj med Sebring, det var riktigt gött ljud.
jag har själv tidigare haft siktet inställt på Wings, p.g.a priset (och hört videoklipp och kan inte klaga på det ljudet heller riktigt, även om det är lite svårt att bedöma genom ett videoklipp på nätet)

men kommer bli att jag inom kort skaffar ett Akrapovic (och lite annat godis) då farsan ska ner till Tyskland (företagsmässa) och bo på hotell i samma stad som Sommer har sin affär i :) Akra för ca 4k klagar man inte på.
http://www.ktm-sommer.de/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top