Ktm 640

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
Tja, funderar på att skaffa en KTM lc4 640 supermotard/enduro, men jag undrar om den går bra strypt till 25kw? Då jag kör mycket i grupp och kör mestadels inne i byn och så brukar inte köra på motorväg så ofta brukar mest köra i närheten och så. Vill ju gärna att den ska kunna hålla uppe bra när man kör med andra som har större motorcyklar.


Tacksam för svar

TinQulion
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tja, funderar på att skaffa en KTM lc4 640 supermotard/enduro, men jag undrar om den går bra strypt till 25kw? Då jag kör mycket i grupp och kör mestadels inne i byn och så brukar inte köra på motorväg så ofta brukar mest köra i närheten och så. Vill ju gärna att den ska kunna hålla uppe bra när man kör med andra som har större motorcyklar.


Tacksam för svar

TinQulion

Den går ungefär lika illa som alla andra cyklar strypta till 25kw. Risken är uppenbar att du snart kommer att glömma återmontera strypningarna efter en ombestyckning...:rolleyes:
 

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
Den går ungefär lika illa som alla andra cyklar strypta till 25kw. Risken är uppenbar att du snart kommer att glömma återmontera strypningarna efter en ombestyckning...:rolleyes:
Är de så illa?

Kör ju en strypt derbi gpr 125cc. Och jag tycker den ändå går hyffsat. Men då har jag typ aldrig kört ostrypt.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är de så illa?

Kör ju en strypt derbi gpr 125cc. Och jag tycker den ändå går hyffsat. Men då har jag typ aldrig kört ostrypt.

Om du går från 11kw till 25kw kommer du att tycka den är ok men har du väl åkt utan strypning vill du inte gå tillbaka. En Lc4 går dock inte sämre än andra strypta moppar....
 

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
Om du går från 11kw till 25kw kommer du att tycka den är ok men har du väl åkt utan strypning vill du inte gå tillbaka. En Lc4 går dock inte sämre än andra strypta moppar....

Okej, men hur håller den sig IFALL man kör lagligt i grupp brukar köra till mc träffar och sånt hade lite problem med derbin faktiskt men när man väl kom ikapp så såg man till att man inte va sist :tungan. topphastigheten är väl inte vad jag är ute efter men hyffsat acc hoppas man på iaf. (tröttnat på sporthoj så vill köra något nytt dvs supermotard/enduro)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jaha då var man motardägare då.....

Köpte mig ett sommarskott igår, en 640 -05 och jefflar va kul den är, som en moppe på steroider :D:D

Tänkte riva bort originalburkarna också för friare luftvägar, någon som har bra tips på system till rimliga pengar (under 10k gärna)?
 

Bifogat

  • KTM 640 2005.jpg
    KTM 640 2005.jpg
    64.3 KB · Visningar: 76
Last edited:

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
640 införskaffad :)

Halloj, skaffade mig en 640 i helgen, det var dags att byta ut birden. Men nu är det ju som såhär att den låter som... ptja, mest ingenting. Alla "system" till hojar är ju svindyra. Borde man inte helt enkelt kunna ta vilken ljuddämpare som helst och svetsa i ordning ett mellanrör själv? :D
aanbgaacc.jpg
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Wire är inte ett absolut krav men den bör bytas i övrigt är det bolt on. Man får dock koppla ur TPS.

Passar den bolt-on på en -02 med? Toppen skiljer sig väll mellan 02 och 03 har jag för mig. Måste man byta till 660 insugsgummi med?
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Passar den bolt-on på en -02 med? Toppen skiljer sig väll mellan 02 och 03 har jag för mig. Måste man byta till 660 insugsgummi med?

Halloj, skaffade mig en 640 i helgen, det var dags att byta ut birden. Men nu är det ju som såhär att den låter som... ptja, mest ingenting. Alla "system" till hojar är ju svindyra. Borde man inte helt enkelt kunna ta vilken ljuddämpare som helst och svetsa i ordning ett mellanrör själv? :D

Det finns billiga universal slip-on på ebay om det är ljud du är ute efter. Snygg hoj btw :tummenupp
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Någon som har kolla på måtten på FCR41? Skulle vilja veta diametern vid insugsgummi respektive luftburk
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Halloj, skaffade mig en 640 i helgen, det var dags att byta ut birden. Men nu är det ju som såhär att den låter som... ptja, mest ingenting. Alla "system" till hojar är ju svindyra. Borde man inte helt enkelt kunna ta vilken ljuddämpare som helst och svetsa i ordning ett mellanrör själv? :D
aanbgaacc.jpg

jag har en excdämpare till 640 liggandes. plus även mellanröret utan fördämpare.
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
jag har en excdämpare till 640 liggandes. plus även mellanröret utan fördämpare.

Ohh, där ser man, till salu? Och för hur mycket i sådana fall?

Dessutom tänkte jag höra om det är normalt att en Lc4 rasslar ur motorn? :confused: Motorn på min båge är nyrenoverad och nästan allt bytt... Fick med kvitto på 14k ex.moms. Rasslar era?

// Henke

Det finns billiga universal slip-on på ebay om det är ljud du är ute efter. Snygg hoj btw :tummenupp

Tackar och tackar :)
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Ohh, där ser man, till salu? Och för hur mycket i sådana fall?

Dessutom tänkte jag höra om det är normalt att en Lc4 rasslar ur motorn? :confused: Motorn på min båge är nyrenoverad och nästan allt bytt... Fick med kvitto på 14k ex.moms. Rasslar era?

// Henke





Tackar och tackar :)


jo lite rasslar det väll tror jag.

en tusing skulle du kunna få ge för systemet.. då är det slutdämpare samt mellanröret utan ljuddämp.

behöver det liksom inte till min längre.
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
jo lite rasslar det väll tror jag.

en tusing skulle du kunna få ge för systemet.. då är det slutdämpare samt mellanröret utan ljuddämp.

behöver det liksom inte till min längre.

Det låter väldigt bra tycker jag. Passerar skövde i helgen faktiskt. Hur löser vi detaljerna ang. detta?
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Jodå, jag gjorde de på min gamla 640 för ett par år sen :)

Sedärja, ser fett ut :)

Tänkte passa på att höra vad man skall ha för någon ombestyckning när man monterar ett öppet flös på hojen? :va Finns det några "kit" som rekomenderas?
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sedärja, ser fett ut :)

Tänkte passa på att höra vad man skall ha för någon ombestyckning när man monterar ett öppet flös på hojen? :va Finns det några "kit" som rekomenderas?

Där finns Touratech kit till 640 eller så gör man det enda rätta och byter till en FCR förgasare...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Sedärja, ser fett ut :)

Tänkte passa på att höra vad man skall ha för någon ombestyckning när man monterar ett öppet flös på hojen? :va Finns det några "kit" som rekomenderas?

Jag fick aldrig till bestyckningen till min 640 jag hade med biltema filter, den var dock helt standard i motorn, negliance däremot har trimmat sin lite så hör med honom för hans verkar funka bra! :)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Klart att det går att köra stypt moppe, men det är roligare om den går som den ska ....

Ang. rassel: Min motor låter bäst med öronproppar :va
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag fick aldrig till bestyckningen till min 640 jag hade med biltema filter, den var dock helt standard i motorn, negliance däremot har trimmat sin lite så hör med honom för hans verkar funka bra! :)

640 fugge utan luftburk är väldans svårt att få till...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top