Ktm 640

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag fick aldrig till bestyckningen till min 640 jag hade med biltema filter, den var dock helt standard i motorn, negliance däremot har trimmat sin lite så hör med honom för hans verkar funka bra! :)


funkar skitbra =)

det är dock bättre att han köper min . så slipper han pilla så mycket..

ready to race liksom :D
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
funkar skitbra =)

det är dock bättre att han köper min . så slipper han pilla så mycket..

ready to race liksom :D

Förutom den lilla detaljen att jag hann köpa en så hade det helt klart varit tänkbart ;). Känns inte som om det borde vara kanonsvårt att ombestycka en sådan förknasare med tanke på att det bara är en :). Min superblackbird vågade jag mig inte på, hade inga synkklockor.... :hojraket
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Förutom den lilla detaljen att jag hann köpa en så hade det helt klart varit tänkbart ;). Känns inte som om det borde vara kanonsvårt att ombestycka en sådan förknasare med tanke på att det bara är en :). Min superblackbird vågade jag mig inte på, hade inga synkklockor.... :hojraket

hehe.. har dock 160 och 165 munstycke samt 32,5 lågfart liggandes som du kan få med som bonus till dämparen =) så får du lattja lite

hehe.. har dock 160 och 165 munstycke samt 32,5 lågfart liggandes som du kan få med som bonus till dämparen =) så får du lattja lite

har jag inte helt fel så satt det ett 165 munnstycke på min orginalfugge när jag köpte den . och det var ju med systemet du skall ha monterat. :tummenupp
 
Last edited:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Service?

Service i Sthlm eller omnejd? Lelles, MC Sport?

KTM Duke II - 06 LTE
Rekomendationer??
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
dinmc sollentuna verkar ha bra verkstad. Va inne och snackade med en där lite snabbt om service av min ktm om ett par månader
 

MXRM

.
Gick med
28 Jun 2004
Ort
sthlm
Hoj
Z750 - 08
Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.

Man måste byta betydligt mer än så för att delarna skall passa....
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.

Du behöver byta bakramen, luftburken, sidokåpor och all plast som sitter under bakskärmen.
edit. Glömde sadel oxå .. för det blir så fult med den gamla...
 
Last edited:

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Hejsan!

Relativt ny 640 SM ägare här!
Tänkte kolla med er vart jag får tag på en tändstiftsnyckel som passar hojen..Fick inte med nån i verktygslådan..=/


//Victor
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Åk till mekonomen el. liknande och köp dig en långhylsa.


Testade med nån långhylsa jag hade liggande men den gick inte ner i brunnen..Tänkte om någon hade ett specifikt artnr eller liknande att rekomendera på tex. mekonomen eller biltema..Vilken storlek ska det vara? Stiftet borde vara ett likadant som sitter original..



//Victor
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Testade med nån långhylsa jag hade liggande men den gick inte ner i brunnen..Tänkte om någon hade ett specifikt artnr eller liknande att rekomendera på tex. mekonomen eller biltema..Vilken storlek ska det vara? Stiftet borde vara ett likadant som sitter original..



//Victor

Det är trångt om plats så en extra tunn hylsa är på sin plats. Antingen tar man en biltema och sätter i svarven eller så letar man upp en som är tunn nog. Eller så budar du hem ett komplett verktygskit beg på beay för en spottstyver.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.

jag tror du hittar lite info i min byggtråd, som kan vara behjälplig.. jag har itne byttat bakram. men då är lite svetskunskaper nyttiga att ha.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Testade med nån långhylsa jag hade liggande men den gick inte ner i brunnen..Tänkte om någon hade ett specifikt artnr eller liknande att rekomendera på tex. mekonomen eller biltema..Vilken storlek ska det vara? Stiftet borde vara ett likadant som sitter original..



//Victor

Jag köpte en Teng Tools-hylsa CR-V 18mm på mekonomen. Det borde passa. Jag är rätt säker på att det är ett NGK DR8EA-stift på 640n...
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
hehe.. har dock 160 och 165 munstycke samt 32,5 lågfart liggandes som du kan få med som bonus till dämparen =) så får du lattja lite



har jag inte helt fel så satt det ett 165 munnstycke på min orginalfugge när jag köpte den . och det var ju med systemet du skall ha monterat. :tummenupp

Det hade ju varit kanonhyggligt verkligen! HAHA, undrar om den hojen någonsin kommer fungera efter att jag har satt skruvmejseln i den :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top