Har spenderat de två senaste veckorna med att läsa igenom tråden och är nu onekligen sugen på en egen 640. Har hittat en på blocket som jag tycker verkar vettig. Några invändningar från er med erfarenhet? Har för mig att -05 och uppåt fick dubbla dämpare, kan man ha enkel slip-on ändå eller är det nåt som inte stämmer?
Blocket.se, KTM 640 LC4 SM -05
Har spenderat de två senaste veckorna med att läsa igenom tråden och är nu onekligen sugen på en egen 640. Har hittat en på blocket som jag tycker verkar vettig. Några invändningar från er med erfarenhet? Har för mig att -05 och uppåt fick dubbla dämpare, kan man ha enkel slip-on ändå eller är det nåt som inte stämmer?
Blocket.se, KTM 640 LC4 SM -05
har kollad lite på ktm 640 lc4 ca 10 år gamla va ska man kolla på. somma säger motorena inte håller mer än ca 2000 mil ?
har kollad lite på ktm 640 lc4 ca 10 år gamla va ska man kolla på. somma säger motorena inte håller mer än ca 2000 mil ?
Köp en -03 eller nyare. Har fått för mig att dessa motorer är bättre (topparna), Men jag kan ha fel som vanligt
haha... nu har du inte fel
-03 kom den nya toppen. Hur mycket bättre den är vet jag inte, men det står ju "highflow" på den nya, så det är ju ballt om inte annat. Sen är motorn grå efter -03, så den ser lite fräschare ut än den svarta.
Där kommer en hög uppgraderingar i motorn och den nya toppen är betydligt bättre från början och kräver bara mindre portning för att bli kanon....
men det står ju "highflow" på den nya, så det är ju ballt om inte annat. Sen är motorn grå efter -03, så den ser lite fräschare ut än den svarta.
Jo, det vet jag. Har en 03:a själv
annars vet jag en 01:a med bra flöde i toppen =)
Du har inte heller blivit av med din hoj ännu?
Sett den på blocket.
folk är inte sugna på att betala vad jag vill ha. då blir det så =)
Har någon koll på om vevstaken ska ha spel i sidled när den sitter monterad med ihopsatt motorn? Har tatt av cylinder/kolv och det går att vicka på den rätt mycket
Jag tänkte handla ordentlige bromsbelägg till kåtten nu, men detta är ju en djungel.
http://www.karlstrommotor.com/sv/articles/2.1464.734565/delta-valj-passande-belagg-till-din-mc välj "KTM 125-530 fram".
Vilka ska man välja för absolut bästa bett? Mina gamla belägg var riktigt bra men jag har ingen aning om vad det var för nåra.
De där skall du absolut inte åka med de är betydligt sämre än Biltema. Bäst är Brembo original aka Toshiba 2701 men de kostar svin dock inte mer än andra belägg med bra bett. Därefter kommer en drös med piratpads typ Goldfren, Newfren, Biltema som kostar 99-199 och de är alla ungefär jämndåliga....
Skall du ha något annat än original med bra bett fram på en gatcykel är det EBC HH SBS HH eller liknande.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|