Ktm 640

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
2007, KTM, Super Duke
kraschpuckar

Hej vapenbröder! :)

Sålde min Superduke och tänkte leka med en 640 prestige 04 nästa år.
Var köper ni kraschpuckar? Tänkte att det blir lättare att slappna av på banan om dessa monteras i god tid (dvs innan banåkning).

Tack på förhand!
/Igor

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ebay....

8pack kinakopia på KTM puckarna kostar 50kr. Sedan lite gängad stång och du är klar.

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Vart kan man hitta plastdelar till en 640 från 04, typ framskärm bakskärm sidoskärm etc.
Vilken hemsida kan man besöka för det?

Finns det ens längre? Kan tänka mig att det är från tyskland man får beställa, men vilken hemsida?

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Hoj
KTM 660 -06
Svängde in på biltema och köpte mig handskydd idag Biltema handskydd.
Nu när jag kom hem såg jag att det visst finns 2st storlekar. Vad är det för diameter man ska ha till våra styren? (pärlan står så långt bort under vinterhalvåret).

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Läcker kopplingsolja samt motorolja

Halloj, har två problem och de är för det första att den läcker olja nere vid ramfästet precis under oljefiltret längst fram....

Brukar detta vara allvarligt eller bara oljefiltret som brukar läcka?

Sedan har jag problem med kopplingen då man numera jämt ser kopplingsolja på insidan av handtagsskydden?

Slavcylindern som gett upp?? Ny koppling som gäller?

Tack!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Halloj, har två problem och de är för det första att den läcker olja nere vid ramfästet precis under oljefiltret längst fram....

Brukar detta vara allvarligt eller bara oljefiltret som brukar läcka?

Sedan har jag problem med kopplingen då man numera jämt ser kopplingsolja på insidan av handtagsskydden?

Slavcylindern som gett upp?? Ny koppling som gäller?

Tack!

Finns en rep.sats för kopplingsproblemet.:tummenupp

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Skulle gärna vilja ha tvåfingerkoppling, tips på liknande kit som rep. kittet men tvåfinger??

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är det ett vanligt fel på den modellen?

Nja inte direkt men de flesta går sönder förr eller senare. Just därför har jag just nu inga kit över till försäljning...:näsblod

Skulle gärna vilja ha tvåfingerkoppling, tips på liknande kit som rep. kittet men tvåfinger??

Det finns 2-fingers grepp till kopplingspumpen men inte till motardbromspumpen.

Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)

Är det vid motorn eller filtret det kladdar? Är väl cylinderfotspackningen om det är vid motorn.

Väldigt vanligt däremot att det läcker just ovanför vänster utblås vid ventilkåpan och rinner ner/lite bakåt av fartvinden. Sitter ingen fardigskuren packning där så man får smeta lite eget.

Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Är det vid motorn eller filtret det kladdar? Är väl cylinderfotspackningen om det är vid motorn.

Väldigt vanligt däremot att det läcker just ovanför vänster utblås vid ventilkåpan och rinner ner/lite bakåt av fartvinden. Sitter ingen fardigskuren packning där så man får smeta lite eget.

Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?

Okej! Men det droppar lixom olja vid ramfästet längst ner precis där skruven till plaskskyddet sitter till oljefiltret... Typ längst ner längst fram där ramen böjs under motorn? Haha svårt att förklara:):va

Kan försöka slänga upp en bild inom kort...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Ja körde med mutterpicka :)

Okej! Men det droppar lixom olja vid ramfästet längst ner precis där skruven till plaskskyddet sitter till oljefiltret... Typ längst ner längst fram där ramen böjs under motorn? Haha svårt att förklara:):va

Kan försöka slänga upp en bild inom kort...

Jag förstår hur du menar men precis som nån annan sa så rinner de antingen ifrån motorn alt filtret, troligast är motorn om inte nån dragit filtret fel, löst osv..

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...