Ktm 660

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
SVooSh skrev:
2578973 Måste byta kylarvätska på min -04. Är det 1L som gäller?

Har endel glykol för renault/volvo som jag har för mig är anpassad för alukylare. Funkar det att köra med eller kommer det börja skumma och ha sig?

I min 06:a gick det åt ca 1,5 L.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hittade lite bilder på en 660 som en kille i Finland byggt om med SX-plast.

Han får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av mig :)

Receptet var tydligen "massa jobb med värmepistol men sen blev det bra", för er som undrar.
 

Bifogat

  • Kottarainen1.jpg
    Kottarainen1.jpg
    72.8 KB · Visningar: 320
  • Kottarainen2.jpg
    Kottarainen2.jpg
    108.2 KB · Visningar: 265
  • Kottarainen3.jpg
    Kottarainen3.jpg
    27.5 KB · Visningar: 262
  • Kottarainen4.jpg
    Kottarainen4.jpg
    109.5 KB · Visningar: 312
  • Kottarainen5.jpg
    Kottarainen5.jpg
    79.8 KB · Visningar: 224

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Supermoto skrev:
2579194 Hittade lite bilder på en 660 som en kille i Finland byggt om med SX-plast.

Han får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av mig :)

Receptet var tydligen "massa jobb med värmepistol men sen blev det bra", för er som undrar.

Mycket snyggt! Men jobbigt att fixa :)
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Tja...nu går man i köptankar igen, och just nu så snurrar en KTM 660 lite i huvudet men jag är lite tveksam. Kompisarna kör landsvägshoj och man vill ju fortfarande kunna haka på en del utanför stan. Frågan är om man blir tokmycket efter på en 660?
Ligger de hyfsat i försäkring, vilket är en annan fundering då man pluggar. Att man har kul på den är det nog ingen tvekan om och ska man ha en motard verkar det vara ett bra alternativ.

Kanske nån som har erfarenhet av en Highland och kan jämföra med den. Det är väl en annan cykel som kan vara intressant. Dock så väger den ju lite mer men kanske kan de extra hästkrafterna hjälpa till där.

Övertyga mig gärna om att 660 är ett bra köp. Har tyvärr inte haft möjlighet att provköra nån än vilket man borde göra innan man bestämmer sig förstås..
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Suzuki TL1000R skrev:
2579576 Tja...nu går man i köptankar igen, och just nu så snurrar en KTM 660 lite i huvudet men jag är lite tveksam. Kompisarna kör landsvägshoj och man vill ju fortfarande kunna haka på en del utanför stan. Frågan är om man blir tokmycket efter på en 660?
Ligger de hyfsat i försäkring, vilket är en annan fundering då man pluggar. Att man har kul på den är det nog ingen tvekan om och ska man ha en motard verkar det vara ett bra alternativ.

Kanske nån som har erfarenhet av en Highland och kan jämföra med den. Det är väl en annan cykel som kan vara intressant. Dock så väger den ju lite mer men kanske kan de extra hästkrafterna hjälpa till där.

Övertyga mig gärna om att 660 är ett bra köp. Har tyvärr inte haft möjlighet att provköra nån än vilket man borde göra innan man bestämmer sig förstås..

Inga probs att haka på plastraketer det är du själv som sätter gränsen så länge de inte håller ett tempo över 200 :) Försäkringen är väl ok 9999kr för mig men då är jag 20 år och bor i Sthlm. 660in är kanon jag gillar det här lilla extra draget som de mindre modellerna saknar :crash . Skönt att det inte är service hela tiden heller. Jag tror inte du skulle bli missnöjd om du köpte en. Men provkör och testa så vet du säkert. Själv så köpte jag min innan :tummenupp
 

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Ny KTM 660 -06 inhandlades i lördags! Feels good! Det var nära att det blev en 525 men det får vänta tills nästa gång när man lärt sig skruva själv lite bättre..

Tjejen fick ta över -04:an efter att ha klarat av kick-testet så vi var säkra på att hon kan få igång den. :tummenupp Ser fram emot en grym motard-sommar 2007 med två bestar i familjen! :2cool

Presentkort på 9 papp att leka med oxå.. Hmm.. vad står på menyn tro? Förslag? Krashpuckar blir det iaf och en uppsättning däck!

Måste dock klara ljudkraven på bana så Acrapovic o Sebring får nog hålla sig borta tyvärr.. Hur trimma utan att bullra till mig svart-flagg på banorna!?

Snart sommar! Eller inte...........:huvet
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Suzuki TL1000R skrev:
2579576 Tja...nu går man i köptankar igen, och just nu så snurrar en KTM 660 lite i huvudet men jag är lite tveksam. Kompisarna kör landsvägshoj och man vill ju fortfarande kunna haka på en del utanför stan. Frågan är om man blir tokmycket efter på en 660?
Ligger de hyfsat i försäkring, vilket är en annan fundering då man pluggar. Att man har kul på den är det nog ingen tvekan om och ska man ha en motard verkar det vara ett bra alternativ.

Kanske nån som har erfarenhet av en Highland och kan jämföra med den. Det är väl en annan cykel som kan vara intressant. Dock så väger den ju lite mer men kanske kan de extra hästkrafterna hjälpa till där.

Övertyga mig gärna om att 660 är ett bra köp. Har tyvärr inte haft möjlighet att provköra nån än vilket man borde göra innan man bestämmer sig förstås..

Jag har knappt kört min 660 då jag inte har kortet för den ännu. men jag har ju testat lite utanför mig i radhusområde och jag älskar den redan.
Grym känsla att byta upp från 125:a till 660 då 660'n gasreser med mig i 50-60 blås :2cool

Så det finns nog med pulver i 660'n. Det tycker jag verkligen inte man kan klaga på, farsan hävdade att han kom upp i 170 med min. Går antagligen att dreva så den går ännu fortare.

Om du testar en 660 kommer du också att fastna i motardträsket, och det är ingen dum idé :tummenupp
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Man ska ju inte bara snacka bakhjulshästar å sånt för det är ju annat som spelar in också...vet dock en som har trimkam, munstycken, helsystem och filter och plockar ut 67 styckna på bakhjulet.
Hur många är det orginal ungefär, eller i motorn är ju lättare att veta förstås, och är en -03:a med detta på för runt 50 papp nått att satsa på tror ni?
Tacksam för synpunkter från de som har bättre koll på läget.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Suzuki TL1000R skrev:
2580803 Man ska ju inte bara snacka bakhjulshästar å sånt för det är ju annat som spelar in också...vet dock en som har trimkam, munstycken, helsystem och filter och plockar ut 67 styckna på bakhjulet.
Hur många är det orginal ungefär, eller i motorn är ju lättare att veta förstås, och är en -03:a med detta på för runt 50 papp nått att satsa på tror ni?
Tacksam för synpunkter från de som har bättre koll på läget.

Du kan kanske hitta en -04 för dom pengarna. Har ingen koll på hur många hk det är original på dom äldre modellerna men enligt bikes test i senaste numret så gav den väl runt 58 original...om jag inte läste helt fel.
Åker dina polare mycket motorväg så kan jag nog inte råda dig att köpa motard, är det mindre, kurviga vägar så kommer du nog inte bara hänga på utan säkert även kunna hänga av dom :D

Jag betalar drygt 500:-/mån helförsäkrat är 26 år och bor precis utanför gbg, så ingick även personskadeförsäkring i det priset. Detta är If...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Suzuki TL1000R skrev:
2580803 Man ska ju inte bara snacka bakhjulshästar å sånt för det är ju annat som spelar in också...vet dock en som har trimkam, munstycken, helsystem och filter och plockar ut 67 styckna på bakhjulet.
Hur många är det orginal ungefär, eller i motorn är ju lättare att veta förstås, och är en -03:a med detta på för runt 50 papp nått att satsa på tror ni?
Tacksam för synpunkter från de som har bättre koll på läget.

Nu såhär i slutet på säsongen så kan du nog hitta 04:eek:r för under 50 papp. Jag hade iofs jävlig tur när jag köpte min 04 för 43 papp :) Men man borde få en 04 för mellan 45-50 beroende på skick. Lycka till :tummenupp
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Suzuki TL1000R skrev:
2579576 Tja...nu går man i köptankar igen, och just nu så snurrar en KTM 660 lite i huvudet men jag är lite tveksam. Kompisarna kör landsvägshoj och man vill ju fortfarande kunna haka på en del utanför stan. Frågan är om man blir tokmycket efter på en 660?
Ligger de hyfsat i försäkring, vilket är en annan fundering då man pluggar. Att man har kul på den är det nog ingen tvekan om och ska man ha en motard verkar det vara ett bra alternativ.

Kanske nån som har erfarenhet av en Highland och kan jämföra med den. Det är väl en annan cykel som kan vara intressant. Dock så väger den ju lite mer men kanske kan de extra hästkrafterna hjälpa till där.

Övertyga mig gärna om att 660 är ett bra köp. Har tyvärr inte haft möjlighet att provköra nån än vilket man borde göra innan man bestämmer sig förstås..

Jag slutade nästan helt att åka med mina sporthojspolare, de vägarna som är kul med sporthoj är för raka för motard, de som är kul med motard är inte lika kul med sporthoj. Generellt kan man säga att vägar med mittmarkering suger på motard (om man inte vill lägga låååånga wheelisar då).

Men det beror ju på, håller dina kompisar hastighetsgränser någorlunda så kan man ju haka på. Mina kompisar verkar följa skyltar på ett lite annorlunda sätt, 90 + 90 =180 osv.

Dock är motard sjukt kul, lutar åt en ny motard för mig nästa säsong. :yoparty
 

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
Honda CB1000RA -09
Tänkte byta ljuddämpare ikväll men hur får man bort dom här fjädrarna? Helt omöjligt ju :mad:
 

Bifogat

  • bikepics-430230-full.jpg
    bikepics-430230-full.jpg
    62.6 KB · Visningar: 190

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
KnutHerta skrev:
2589682 Tänkte byta ljuddämpare ikväll men hur får man bort dom här fjädrarna? Helt omöjligt ju :mad:

Fick med ett specialverktyg med mitt slipon. Som ett galghuvud ungefär. Kolla i kartongen om det inte följer med ett till din dämpare med. Var smidigt som fan.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
fan va halt det är att köra nu. jag var ute i stockholm och slangade lite i dag. blev en hel del ofrivilligt sladdande också. frambromsen vågar jag knappt peta på. sverige är ett jävla skitland tycker jag. vad faaaaaaaan är det för väder? jag vägar erkänna att säsongen närmar sig sitt slut. jag ska fan köpa dubbdäck och handtagsvärmare. appropå det, var kan man köpa hantagsvärmare/uppvärmda handtag? kan man montera sånt på en ktm 660? jag fick till några feta wheelisar i alla fall.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Så,nu när 660n e såld så får jag tacka för all hjälp man har fått här i tråden ang 660ns små egenheter.
Nu ere grusåka som gäller..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ivil skrev:
2592534 Så,nu när 660n e såld så får jag tacka för all hjälp man har fått här i tråden ang 660ns små egenheter.
Nu ere grusåka som gäller..

Får citera och instämma :tummenupp
 

frantyc

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ6-n S2 -07, Yamaha TT600R Supermotard -99 (Till Salu)
Tjena.

Jag är på g att köpa en KTM 660/625 till våren.

Det jag undrar är vad de egentligen har för effekt? Jag har kollat på de nya KTM SMC hojarna och det står att deras effekt ligger på cirka 28hk! Det låter extremt klent då LC4:ans effekt ligger närmare 55hk (har inte de exakta siffrorna i huvudet). Är SMC hojarnas effekt strypt, i så fall hur och är det vanligt att de tas bort?

Tack på förhand

//Tomas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top