Ktm 660

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vet att de här är 660 tråden men känns onödigt att skapa en ny enbart om min fråga.

Vad är de som skiljer 625,640,660?

Har provkört 640 -04 0ch den var slö!
Är de så stor skillnad mellan 625 och 660 att de är värt att gå på 660? (rent effektmässigt menar ja)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Slappa skrev:
2576165 Vet att de här är 660 tråden men känns onödigt att skapa en ny enbart om min fråga.

Vad är de som skiljer 625,640,660?

Har provkört 640 -04 0ch den var slö!
Är de så stor skillnad mellan 625 och 660 att de är värt att gå på 660? (rent effektmässigt menar ja)

Som det har skrivits tidigare så skillnaden mellan 625/640 enbart förgasaren och avgasystemet och inget annat. Ja det är skillnad mellan 625/660 sisådär 625cc/654cc. Rent effektmässigt så är 660 bättre men ibland är det skönt med el-start "625" även om de är äckligt enkla att starta!
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Slappa skrev:
2576165 Vet att de här är 660 tråden men känns onödigt att skapa en ny enbart om min fråga.

Vad är de som skiljer 625,640,660?

Har provkört 640 -04 0ch den var slö!
Är de så stor skillnad mellan 625 och 660 att de är värt att gå på 660? (rent effektmässigt menar ja)

Det finns oändliga många trådar om skillnaden mellan hojarna. 625 och 640 hars samma motor dvs 625cc osv. Fast 625 har en mycket bättre förgasare, mindre tank, osv. 660 har 654cc och lite vassare kam än 625 och 640. Samma förgasare som 625. Tyvärr så saknar 660 elstart som 625 och 640 har... Sen har 640 skjutsfotpinnar.. Det var nog allt

jag har ägt Duke2 (samma som 640), 625 -02 och -04. Nu en 660 -04.
Duken var slöaste av alla på grund av kass förgasare och tung som attan. 625 -02 och 04 var ungefär samma men 04 känns bättre. 660 är klart starkast av alla men den känns tyngre än 625orna..
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Henkepenk skrev:
2577073 Ska byta munstycken på hojen. Var sitter de egentligen?


Titta under förgasaren (i botten) där sitter en stor bult/skruvskalle,lossa den och under den sitter huvudmunstycket.

Lågfart sitter i framkant längst ner i insuget på förgasarn.
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Långa farbron skrev:
2577092 Titta under förgasaren (i botten) där sitter en stor bult/skruvskalle,lossa den och under den sitter huvudmunstycket.

Lågfart sitter i framkant längst ner i insuget på förgasarn.

Tackar! *Springer ner i garaget och fortsätter*
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Henkepenk skrev:
2577236 Tackar! *Springer ner i garaget och fortsätter*

Tänk på att all bensin som finns i förgasaren rinner ut när du skruvar upp stora skruven i botten..
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Cervantes skrev:
2577244 Tänk på att all bensin som finns i förgasaren rinner ut när du skruvar upp stora skruven i botten..

Klart! Det fixade jag, inga problem.

Men jag skruvade av locket längst upp på förgasaren, men hittade inget som liknade ett munstycke där... Försökte jag på fel ställe?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Henkepenk skrev:
2577335 Klart! Det fixade jag, inga problem.

Men jag skruvade av locket längst upp på förgasaren, men hittade inget som liknade ett munstycke där... Försökte jag på fel ställe?

Är det lågfart du inte hittar?? För om det är högfart så tittar du på fel ställe..:D
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Rasorblade skrev:
2577349 Är det lågfart du inte hittar?? För om det är högfart så tittar du på fel ställe..:D

Har bytt huvudmunstycket som satt underst på förgasaren, inga problem.

Nu ska jag byta det andra, tror det heter lågfart. Långa farbrorn sa att det satt uppe nånstans. Men var?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
31 mil körde jag i helgen :yoparty
bra va!

börjar bli jävligt kallt att köra ny tycker jag. jag skulle vilja montera värmeslingor i hantagen. kan man göra det? var hittar man det isåfall?
jag körde med brutaltjocka skidhandskar idag för det var den enda chansen att kunna köra.

jag börjar tveka lite på att lägga ner ordentligt i kurvorna nu, men behöver man egentligen göra det? när man provbromsar så verkar fästet vara lika bra som mitt på sommare och däcken blir klart varma.

idag när jag wheelade på e4/e20 mellan södertälje och stockholm så mötte jag en 660 som kom på bakhjulet bland bilarna. det var maffigt. killen hade svart tröja och kammobyxor tror jag. någon som känner sig skyldig :D
synd att jag inte wheelade samtidigt bara för det hade varit maffigt.

bra många sidor bak i denna tråd skrev jag att jag köpte ett skitbilligt däck från tyskland. shinko heter det. ca 900kr inkl frakt för ett bakdäck. jag har nu kört 400 mil på det sens typ september. klart nöjd faktiskt. verkar vara ett bra däck. dock har jag inte provat några andra så jag har inget att jämföra med.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Denna delen sitter mot luftburken.
Sitter på mamma-majsans dator så jag har ingen sprängskiss att skicka upp ,någon av hålen i underkant på tratten är det.



cab3_2.jpg
 
Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vet att jag är lite sen...... men tänkte gå tillbaka ett part rutor och fortsätta lite där andra lade av..... det är ganska många skillnader på ktm´s "stora" cyklar..... förutom det dom andra skrev..... så är det bland annat olika utväxlingar i låda samt slutväxel om man nu ska kalla det så.... inte bara dreven skilljer sig alltså, på vissa skiljer sig smörjsystemet. 640´n har järnram bak, samt en hel del andra detaljer i järn som åxå är aluminium på 660´n.... 640´n är bra mycket bredare..... inte vid anblick men vid körning.
den e klumpigare helt enkelt..... men det finns så mycket mer som är olikt..... dom tre hojjarna i mellan..... provkör och känn efter.....:tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
sacsters skrev:
provkör och känn efter.....:tummenupp

Skulle gärna provköra om man bara fick, har inte träffat på en ända ktm handlare som kan tänka sig att starta varken 660 eller 625, 640 är det flera som erbjudit dock.
Den sega grejen med alltihop är ju att de är den som är minst intressant då ja provkört den flertalet ggr o hittade aldrig tjusningen!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Henkepenk skrev:
2577360 Har bytt huvudmunstycket som satt underst på förgasaren, inga problem.

Nu ska jag byta det andra, tror det heter lågfart. Långa farbrorn sa att det satt uppe nånstans. Men var?
Lågfarten sitter framför huvudmunstycket.Du kommer åt det genom samma "plugg".
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gisses! Först händer det inget på den här tråden i flera dagar sen exploderade det och nu är vi uppe i 2000 svar. Fan också jag som tänkte plocka svar 2000. Men Busaberg hann före :)

Tycker också att det börjar bli bra kallt att köra. Har typ -3 grader på kvällen nu :gnissla
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2578536 Gisses! Först händer det inget på den här tråden i flera dagar sen exploderade det och nu är vi uppe i 2000 svar. Fan också jag som tänkte plocka svar 2000. Men Busaberg hann före :)

Tycker också att det börjar bli bra kallt att köra. Har typ -3 grader på kvällen nu :gnissla


He he var ute och körde nattorientering med www.soe.se, efter 10 tim konstant körande så avbröt vårt lag pga bla kylan. Väl hemma så var det -5.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Måste byta kylarvätska på min -04. Är det 1L som gäller?

Har endel glykol för renault/volvo som jag har för mig är anpassad för alukylare. Funkar det att köra med eller kommer det börja skumma och ha sig?
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top