Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2556636 Det dyraste är bakramen som kostar runt 3500:- resten vetefaen ännu....:tungan

Är det en simpel design på bakramen. Skulle annars kunna svetsa och bocka ihop en bakram i plugget? Eller vad tror du?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2556639 Är det en simpel design på bakramen. Skulle annars kunna svetsa och bocka ihop en bakram i plugget? Eller vad tror du?

det skulle säkert gå om du ngt haj på det.... men som sagt alla skruvhål måste ju sitta på rätt plats..:D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2556643 det skulle säkert gå om du ngt haj på det.... men som sagt alla skruvhål måste ju sitta på rätt plats..:D

No problem. Jag är van vid att arbeta detaljer på hundradels millimeter numera. Vart ligger gunsmoke city? sthlm?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2556691 nope på framsidan av Sverige GÖTEBORG

Skit också! Lite långt att åka till dig för att mäta upp ramen :D Får hitta någon i sthlm området eller ännu bättre södertälje :)

Men du tror att det är klart genomförbart om man kan svetsa, bocka rör/stänger och gänga?
Har tillgång till allt på skolan :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2556713 Skit också! Lite långt att åka till dig för att mäta upp ramen :D Får hitta någon i sthlm området eller ännu bättre södertälje :)

Men du tror att det är klart genomförbart om man kan svetsa, bocka rör/stänger och gänga?
Har tillgång till allt på skolan :tummenupp

Jepp!!:tummenupp
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:

Låter skitbra! då kan jag spara massa pengar om jag skulle få för mig att bygga om. För det blev verkligen snyggt.

Eller också fixa en ny till 04 om man skulle slå över. Fast såklart, då kan man ju faktiskt bygga om för då har man en god anledning :D
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2556736 Låter skitbra! då kan jag spara massa pengar om jag skulle få för mig att bygga om. För det blev verkligen snyggt.

Eller också fixa en ny till 04 om man skulle slå över. Fast såklart, då kan man ju faktiskt bygga om för då har man en god anledning :D

Lycka till... :tummenupp och upp med bilder under arbetets gång:yoparty
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Rasorblade skrev:
2556548 jepp.. bytt hela paketet.....
men 05.ans lyse passar inte till 04:ans bakdel... eller hur menar du???

Tänkte att det gick att modda läppen så den passar under -04 "cross" skärmen. För den är väl lös eller sitter den ihop med skärmen? Tror jag sett någon som gjort det tidigare iallaf.
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
NisseNutz skrev:
2556713 Skit också! Lite långt att åka till dig för att mäta upp ramen :D Får hitta någon i sthlm området eller ännu bättre södertälje :)

Men du tror att det är klart genomförbart om man kan svetsa, bocka rör/stänger och gänga?
Har tillgång till allt på skolan :tummenupp

Jag tänkte göra en extra bakram i vinter och hänga upp orginalljuddämparna på väggen. Så jag kan kolla måtten åt dig.
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2556917 Tänkte att det gick att modda läppen så den passar under -04 "cross" skärmen. För den är väl lös eller sitter den ihop med skärmen? Tror jag sett någon som gjort det tidigare iallaf.

ahaaa.. men då blir det nog snyggare med ett litet diodlyse:tummenupp
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Ingen som haft strul med gnissel från motorn????, det låter typ som en bult med bricka är lös nånstans. Bytte kam + lager och kjedjesträckare idag utan framgång.. Fan 660 SKA ju hålla bättre än 525:an :huvet
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Andersj skrev:
2559339 Ingen som haft strul med gnissel från motorn????, det låter typ som en bult med bricka är lös nånstans. Bytte kam + lager och kjedjesträckare idag utan framgång.. Fan 660 SKA ju hålla bättre än 525:an :huvet

Inte det "berömda" lagret i kopplingen?
 

Hi-ho

Guest
Andersj skrev:
2559351 Vilket är det? Nåt man kommer åt utan att klyva motorn?
Kopplingsproblemet var väldigt vanligt på 04.orna, och jag fick mitt fixat på "garantin"
Skulle vara fixat på de nya modellerna fick jag höra, men det är ju bara vad jag hört, ring och kolla med din handlare.
Hej.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Det dåliga lagret lider 01 och tidiga 02 av .


Det vanligaste kopplingsproblemet på -04 är väl att den blir svampig i handtaget vid hårdkörning.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
ska byta olja o filter nu, men hittar inte den som rekomonderas i instruktionsboken,
vad kör ni på för olja?
o ska man fyll aolja i ramen på alla årsmodeller? :confused:
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
KÅTM skrev:
2561446 ska byta olja o filter nu, men hittar inte den som rekomonderas i instruktionsboken,
vad kör ni på för olja?
o ska man fyll aolja i ramen på alla årsmodeller? :confused:
motul 3000 - mineral är klockren att köra på :tummenupp
vet ej , men på -04 ska man det iallafall :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top