Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
TomK skrev:
2547979 Ta hojen på släp till Östhammar så kan vi ut och åka grusvägar utan att någon bryr sig. Här kan man köra många mil på ensliga småvägar :) Jag har själv inte suttit på motarden sedan körningen på Åland och tiden vill inte riktigt räcka till för sådana nöjen just nu (måste fixa till verkstan och garageinfarten m.m. innan vintern kommer)...

Hur långt bort ligger östhammar från södertälje? Vet inte riktigt men jag får känslan av att det är "far far away" :va
Låter som en kul idé, har du haft kortet i 5år?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
NisseNutz skrev:
2548277 Hur långt bort ligger östhammar från södertälje? Vet inte riktigt men jag får känslan av att det är "far far away" :va
Låter som en kul idé, har du haft kortet i 5år?
Det är en bit kan man säga :) en 13-14 mil från Norrtull mot nord-ost. Jo, jag har haft körkort ett bra tag... Fast det är säkert lättare att hitta bra ställen att köra på, på närmare håll. Någon grusgrop någonstans eller mitt ute i bushen där länsman inte dyker upp och undrar vad man pysslar med. :D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
TomK skrev:
2548456 Det är en bit kan man säga :) en 13-14 mil från Norrtull mot nord-ost. Jo, jag har haft körkort ett bra tag... Fast det är säkert lättare att hitta bra ställen att köra på, på närmare håll. Någon grusgrop någonstans eller mitt ute i bushen där länsman inte dyker upp och undrar vad man pysslar med. :D

Har du mycket rätt i. Ska försöka övertala farsan att jag får sticka ut och köra lite i skogen med den :)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
NisseNutz skrev:
2548628 Har du mycket rätt i. Ska försöka övertala farsan att jag får sticka ut och köra lite i skogen med den :)

Med dom sulorna du har på hojen på bilden så blir det nog bambi på hal is, speciellt nu på hösten när det är fuktigt och jävligt också. Grusvägar funkar hyffsat, men skogen är ingen höjdare.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Suomalainen skrev:
2549561 Med dom sulorna du har på hojen på bilden så blir det nog bambi på hal is, speciellt nu på hösten när det är fuktigt och jävligt också. Grusvägar funkar hyffsat, men skogen är ingen höjdare.

det är lite blandat. Långa breda småvägar med grus, hårdpackat sand och lite barr. Jag tror att det kommer funka väldigt bra eftersom det absolut inte är halt eller blött samt att väglaget är hårt :)
 

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 '06
Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Zunar skrev:
2552510 Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!

Enda lagliga syltarna är just vägverkets.. och när det kostar 1500.- med felaktig skylt... :skrämd
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Zunar skrev:
2552510 Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!

Det finns inga mindre skyltar som är lagliga och du får inte en sådan placering godkänd vid besiktning (eller om farbror blå stoppar dig). Så det är upp till dig hur många regler du vill bryta mot :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Zunar skrev:
2552510 Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!

Funkar bra och sätta original vv skylt i hjulhuset. Några lagliga mindre regskyltar förutom vv:s finns tyvärr inte. Själv har jag flyttat ut min skylt eftersom jag är en kärring som inte vill ha 1500:- i böter :tuttar

Rasorblade skrev:
2552527 Tänk på at det är 1500 i böter att ha den där och även 1500 för en miniskylt.

annars går det bra å fästa den genom luftburken med två skruv och mutter.

Måste skaffa snabbare tangentbord :D
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zunar skrev:
2552510 Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!


Varför inte skita i skylten helt då du uppenbarligen inte vill visa den!

Fast om du fortfarande vill!

http://www.thorsellsreklam.se

http://www.tmolson.se/prodecal/index.php?cPath=38&osCsid=9ab2591f596f74d1c2231d25d3f376df
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2552530 Funkar bra och sätta original vv skylt i hjulhuset. Några lagliga mindre regskyltar förutom vv:s finns tyvärr inte. Själv har jag flyttat ut min skylt eftersom jag är en kärring som inte vill ha 1500:- i böter :tuttar



Måste skaffa snabbare tangentbord :D

hehe me too:D
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Zunar skrev:
2552510 Ser att många har satt sin regskylt inne i hjulhuset och det verkar ju vara en bra idé. Går det att pilla dit originalskylten eller måste jag beställa hem en ny mindre modell? Ni som har gjort det, hur har ni fäst skylten?

Något tips om företag som kan leverera mindre och lagliga regskyltar?

Tackar!

Har skruvat fast den i luftboxen så den sitter rejält fast. Länsman sa till mig "vad säger besiktningen om den där placeringen" då svarade jag "inte mycket eftersom den syns bra" jahapp svarade han och tyckte att min hoj var riktigt läcker så åkte han iväg. Är det jag som bara haft otrolig tur med snutarna eller? :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Krille-666 skrev:
2552545 Har skruvat fast den i luftboxen så den sitter rejält fast. Länsman sa till mig "vad säger besiktningen om den där placeringen" då svarade jag "inte mycket eftersom den syns bra" jahapp svarade han och tyckte att min hoj var riktigt läcker så åkte han iväg. Är det jag som bara haft otrolig tur med snutarna eller? :)

Du har inte träffat på ngn trafikpolis alltså:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2552545 Har skruvat fast den i luftboxen så den sitter rejält fast. Länsman sa till mig "vad säger besiktningen om den där placeringen" då svarade jag "inte mycket eftersom den syns bra" jahapp svarade han och tyckte att min hoj var riktigt läcker så åkte han iväg. Är det jag som bara haft otrolig tur med snutarna eller? :)


Jupp ingen trafikpolis där inte, bara en vanlig potatisgris!

He he säg det där till besiktningsgubben när din ska in om några år! :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Nu äre över :(

Igår tog jag sista repan för i år :gråta Höstrusket har kommit för att stanna så det är väl bara att drömma om våren och forumknarka tills bättre tider kommer :skitdator

Bidrar med en deppig mörk höstbild :tungan

Funderar även på mina gaffelben som är guldfärgade. Nog är det väl lika dämpare som 04:an WP 4860 MXMA :va 04:an och andra 03:eek:r jag sett har de gråa benen.
 

Bifogat

  • 20061018165_22.jpg
    20061018165_22.jpg
    138.3 KB · Visningar: 142

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Aphex skrev:
2552898 Igår tog jag sista repan för i år :gråta Höstrusket har kommit för att stanna så det är väl bara att drömma om våren och forumknarka tills bättre tider kommer :skitdator

Bidrar med en deppig mörk höstbild :tungan

Funderar även på mina gaffelben som är guldfärgade. Nog är det väl lika dämpare som 04:an WP 4860 MXMA :va 04:an och andra 03:eek:r jag sett har de gråa benen.


Har guldfärgade på min 03a. Samma som på husaberg 650...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Aphex skrev:
2552530 Funkar bra och sätta original vv skylt i hjulhuset. Några lagliga mindre regskyltar förutom vv:s finns tyvärr inte. Själv har jag flyttat ut min skylt eftersom jag är en kärring som inte vill ha 1500:- i böter :tuttar



Måste skaffa snabbare tangentbord :D

Men vad deffenierar väl synlig? :va

Om man har som jag, inflyttad regplåt (väl synlig bakifrån) och även har belysningningen inflyttad så den lyser på regplåten. :va

Jag har fått för mig att den måste sitta bakom den bakre hjulaxeln eller nått liknande, stämmer det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top