Ktm 660

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
KTM 990 smr -11
NisseNutz skrev:
2533581 Detta blir dock lite olagligt eftersom man måste ansöka handledare och kanske gå en kurs (ej säker på det)

Man behöver inte gå kurs när man ska vara handledare till mc, men dom tog ca 3-4 veckor på sig för att godkänna o skicka papper när jag skulle bli handledare till en polare
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Sillen skrev:
2536559 Man behöver inte gå kurs när man ska vara handledare till mc, men dom tog ca 3-4 veckor på sig för att godkänna o skicka papper när jag skulle bli handledare till en polare

jo ja vet, det tar tid med de där jävla papprena. Men isåfall är jag ännu mer sugen på att övningsköra hojen. För om vi fixar papper så är allt lagligt. Jag är över 17 ½år gammal och allt. Ska fan slänga upp en ny tråd om det.

De som har haft en hoj i garaget som man inte får köra ännu vet hur jag känner mig.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
2532674 Jag tyckte också att bromsarna var hyffsade tills jag provade en SMR. Satans jäklar vilka bromsar!!! Första gången jag provade var det med Spiders 525 -04 (som förövrigt har samma bromspump som 660) på gokartbanan på Åland så var jag riktigt nära att slå över framlänges. Jag klev på bromsen som jag var van med från min 660. Jo tjena, rakt upp i luften och fortsatte en bit till på framhjulet innan den valde att komma ner igen :skrämd
Där snackar vi bromsar!! Jag tycker nu när jag jämför min 560 med Husabergare att det finns ingen som kommer upp i samma klass på bromsarna. Jag behöver mycket mindre kraft i näven plus att det är bättre känsla. Så skulle det gå att få på dom bromsarna på en 660 så skulle det lyfta hojen rejält!

Det går att få sådana bromsar på 660 också. Beringer gjutjärnsskivan, 4-kolvsoket med Carbone Lorraine rejsbelägg och sedan Beringers radialpump och en stålomspunnen slang av hög kvalitet. Bättre bromsar än så är svårt att åstadkomma utan att man kastas av. Monterat på en lättare hoj ger det säkerligen hårresande prestanda (som att kasta ankare ungefär :näsblod ). 660 m.fl. är dock några kilon tyngre och ger också längre bromssträcka , alternativt framhjulsåka eller släpp, beroende på däcksval.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Sillen skrev:
2536559 Man behöver inte gå kurs när man ska vara handledare till mc, men dom tog ca 3-4 veckor på sig för att godkänna o skicka papper när jag skulle bli handledare till en polare

Tog 2 dagar för mig när farsan ansökte om det till bil. Borde väl vara samma sak typ? För jag för övningsköra med lätt mc nu, och mellan mc så fort jag blir 18.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Aphex skrev:
2536178 Kände mig rätt ensam på vägarna och det bet lite friskt i kinderna, men än är säsongen inte över. Bara å bita ihop :yoparty

Det var ju kanonväder igår. En annan tillbringade dagen med tjejen i affärer.. visst, roligt det med! Men det kändes fan som att en av årets sista bästa fina hojdagar gick åt där..
Jaja, nu har jag ställt av min hoj iaf. Har inte råd att åka längre heller.
Akra helsystem finns snart till salu btw, hör av er om ni är intresserade ;)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ivil skrev:
2539611 Ere nån som vill åka SMC i vår så vill jag ha en SXC istället...Motard aint my thing.

Tycker du att det är så bökigt att fixa fälgar till din SMC att du måste ha en SXC???
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Har en bestyckningsfråga..
Har sökt på forumet men inte hittat någonting ang nyare 660 med dubbla burkar, för det borde väl skilja lite?
Har dubbla Akra-slipon på min, är det någon som har bestyckat om sin hoj med dessa grejer? Vilka munstycken skall monteras mm. :confused:

Man får höra så många olika saker! :va
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Birza skrev:
2546855 Har en bestyckningsfråga..
Har sökt på forumet men inte hittat någonting ang nyare 660 med dubbla burkar, för det borde väl skilja lite?
Har dubbla Akra-slipon på min, är det någon som har bestyckat om sin hoj med dessa grejer? Vilka munstycken skall monteras mm. :confused:

Man får höra så många olika saker! :va

Borde väl inte vara skillnad...samma motor som 04:an..... 165 original.
Så byt till 168 eller 170
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Rasorblade skrev:
2546918 Borde väl inte vara skillnad...samma motor som 04:an..... 165 original.
Så byt till 168 eller 170

Tack för svaret! Tänkte att det kunde skilja eftersom avgassystemet är lite annorlunda utformat. Räcker det att byta högfartsmunstycket till exempelvis170, eller ska jag byta lågfarten också?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Birza skrev:
2546966 Tack för svaret! Tänkte att det kunde skilja eftersom avgassystemet är lite annorlunda utformat. Räcker det att byta högfartsmunstycket till exempelvis170, eller ska jag byta lågfarten också?

Birza hur länge har du haft kortet? Är du en riktigt inbiten åkare som fortfarande åker hoj i kylan?

Om du har haft kortet i över 5år kanske du har lust att sticka ut och åka lite? Jag har kört hoj i ett år (1000mil) och har alla grejor som behövs. Har också ålder inne för att övningsköra mellanhoj.

Vart tvungen att fråga när jag såg att du bodde i södertälje samt körde motard :)
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Birza skrev:
2546966 Tack för svaret! Tänkte att det kunde skilja eftersom avgassystemet är lite annorlunda utformat. Räcker det att byta högfartsmunstycket till exempelvis170, eller ska jag byta lågfarten också?

170 hög 48 låg rätta mig om jag har fel

NisseNutz skrev:
2546988 Birza hur länge har du haft kortet? Är du en riktigt inbiten åkare som fortfarande åker hoj i kylan?

Om du har haft kortet i över 5år kanske du har lust att sticka ut och åka lite? Jag har kört hoj i ett år (1000mil) och har alla grejor som behövs. Har också ålder inne för att övningsköra mellanhoj.

Vart tvungen att fråga när jag såg att du bodde i södertälje samt körde motard :)

Du är desperat du :D Ut och kör olagligt istället :tuttar
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2547129 170 hög 48 låg rätta mig om jag har fel



Du är desperat du :D Ut och kör olagligt istället :tuttar

Egentligen vill jag göra det men känns så onödigt att riskera när snön snart faller. Men du har ju en likadan hoj som jag har :)tummenupp btw) så du borde ju förstå min desperation att sätta sig på hojen och köra :)
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
NisseNutz skrev:
2546988 Birza hur länge har du haft kortet? Är du en riktigt inbiten åkare som fortfarande åker hoj i kylan?

Om du har haft kortet i över 5år kanske du har lust att sticka ut och åka lite? Jag har kört hoj i ett år (1000mil) och har alla grejor som behövs. Har också ålder inne för att övningsköra mellanhoj.

Vart tvungen att fråga när jag såg att du bodde i södertälje samt körde motard :)

Tyvärr, tog kortet i augusti år så det blir svårt. Men helt rätt att fråga!
Klart man kör, snön har ju inte lagt sig ännu! :) vi har en lång jobbig vinter framför oss :gnissla

Krille-666 skrev:
2547129 170 hög 48 låg rätta mig om jag har fel

Original är alltså 165/43 om jag förstått det rätt?
Skulle vara intressant om någon kört i bänk, så man vet mer säkert!

En annan sa att man skulle köra med 170/45
 
Last edited:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2547168 Egentligen vill jag göra det men känns så onödigt att riskera när snön snart faller. Men du har ju en likadan hoj som jag har :)tummenupp btw) så du borde ju förstå min desperation att sätta sig på hojen och köra :)

haha jag förstår den bättre än vad du tror eftersom jag inte orkat fixa min punka i typ 2 månaders tid.

Birza skrev:
2547202

Original är alltså 165/43 om jag förstått det rätt?
Skulle vara intressant om någon kört i bänk, så man vet mer säkert!

En annan sa att man skulle köra med 170/45

Jag frågade ragnar på lelles vad som var bäst för just mitt system då och han sa att jag skulle köra med 48 utan tvekan. Vet inte om 43 eller 45 är orginal
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2547251 haha jag förstår den bättre än vad du tror eftersom jag inte orkat fixa min punka i typ 2 månaders tid.



Jag frågade ragnar på lelles vad som var bäst för just mitt system då och han sa att jag skulle köra med 48 utan tvekan. Vet inte om 43 eller 45 är orginal

:skrämd två månader! Jag skulle inte orka vänta så länge om det inte var snö ute eller om jag saknade någon kroppsdel att använda när man kör :kryckor

Birza skrev:
2547202 Tyvärr, tog kortet i augusti år så det blir svårt. Men helt rätt att fråga!
Klart man kör, snön har ju inte lagt sig ännu! :) vi har en lång jobbig vinter framför oss :gnissla



Original är alltså 165/43 om jag förstått det rätt?
Skulle vara intressant om någon kört i bänk, så man vet mer säkert!

En annan sa att man skulle köra med 170/45

fan va svårt det ska vara att hitta någon att åka med. Men du har precis den attityden mot kyla som jag behöver för övningskörning. Många klagar på att säsongen är över och vill inte köra hoj längre. Men tack ändå :)
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
NisseNutz skrev:
2547405fan va svårt det ska vara att hitta någon att åka med. Men du har precis den attityden mot kyla som jag behöver för övningskörning. Många klagar på att säsongen är över och vill inte köra hoj längre. Men tack ändå :)
Ta hojen på släp till Östhammar så kan vi ut och åka grusvägar utan att någon bryr sig. Här kan man köra många mil på ensliga småvägar :) Jag har själv inte suttit på motarden sedan körningen på Åland och tiden vill inte riktigt räcka till för sådana nöjen just nu (måste fixa till verkstan och garageinfarten m.m. innan vintern kommer)...
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Birza skrev:
2546855 Har en bestyckningsfråga..
Har sökt på forumet men inte hittat någonting ang nyare 660 med dubbla burkar, för det borde väl skilja lite?
Har dubbla Akra-slipon på min, är det någon som har bestyckat om sin hoj med dessa grejer? Vilka munstycken skall monteras mm. :confused:

Man får höra så många olika saker! :va


Har bytt munstycken på en polares 660 med x-racing pipor. 170 och 48 blev kanon:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top