Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04:eek:rna kylarfläkt? :rolleyes:
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Aphex skrev:
2524575 Var ut en sväng i det fina vädret idag. Åkte i lagom tempo på lite kurviga vägar och njöt av all koskit bönderna spridit ut på åkrarna. Stannade till någon minut och sträckte på ryggen och bytte prilla. Lät den stå på tomgång i kanske 3 minuter. När jag drog iväg så sprutade det kylvätska ur övertrycksslangen vid styrhuvudet :gnissla Nu har jag ju en antik -03:a utan kylfläkt men nog ska den väl palla att stå i ett par minuter i 10 gradigt väder utan att den blir så varm? Kan ju bli lagom jobbigt i sommar när man står vid rödljusen och den börjar bete sig som en blåval.

Om du läser lite tidigare i den här tråden så kommer du komma fram till att alla lc4or då och då får för sig att leka blåval! även dom med fläkt! min spotta vätska så fort jag stanna även om jag stängde av motorn men sen sluta den lite tvärt som den starta :va är helt enkelt ett av dom lustiga mysterier som hojjen har för sig :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Cervantes skrev:
2524867 Om du läser lite tidigare i den här tråden så kommer du komma fram till att alla lc4or då och då får för sig att leka blåval! även dom med fläkt! min spotta vätska så fort jag stanna även om jag stängde av motorn men sen sluta den lite tvärt som den starta :va är helt enkelt ett av dom lustiga mysterier som hojjen har för sig :D

Ha, ha ok! KTM original igen :) Mjo jag har trågglat igenom tråden en gång men minnet sviker mig även denna gång.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
NisseNutz skrev:
2524866 Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04:eek:rna kylarfläkt? :rolleyes:

Jag är redan dumförklarad, men inte så dum att jag låter den stå i garaget :tungan Nejdå skämt åsido så sägs det att -04:eek:rna blev begåvade med en fläkt bl.a.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Aphex skrev:
2525011 Jag är redan dumförklarad, men inte så dum att jag låter den stå i garaget :tungan Nejdå skämt åsido så sägs det att -04:eek:rna blev begåvade med en fläkt bl.a.

Jag har ingen lust att dra ut den och riskera att åka fast utan körkort när det är mindre 5 månader kvar till 18. Nog för att det är busenkelt att köra ifrån snuten (gjorde man ju jämt med moppen) men det känns lite onödigt att riskera. Den som dumförklarar mig för det får jobba hårt för att övertyga :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
NisseNutz skrev:
2525095 Jag har ingen lust att dra ut den och riskera att åka fast utan körkort när det är mindre 5 månader kvar till 18. Nog för att det är busenkelt att köra ifrån snuten (gjorde man ju jämt med moppen) men det känns lite onödigt att riskera. Den som dumförklarar mig för det får jobba hårt för att övertyga :)

He, skojade litegrann med dig bara. Tycker du är väldigt förnuftig som låter den stå till du fyller myndig :tummenupp Den som väntar på något gott.....
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Men egentligen så e väll en Motard hoj den sämsta hojen du kan välja om du ska försöka åka ifrån Bosse Batong?
Den e inte tillräckligt snabb rakt fram och den går ju inte vräka runt på en lerig skogsstig utan att du kommer att plantera nyllet i jorden.
Skulle väll vara om du blir jagad på en Gocartbana nånstans.
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Ivil skrev:
2525309 Men egentligen så e väll en Motard hoj den sämsta hojen du kan välja om du ska försöka åka ifrån Bosse Batong?
Den e inte tillräckligt snabb rakt fram och den går ju inte vräka runt på en lerig skogsstig utan att du kommer att plantera nyllet i jorden.
Skulle väll vara om du blir jagad på en Gocartbana nånstans.

Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
-MLM- skrev:
2525387 Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty
Det e riktigt outlaw..:yoparty
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
-MLM- skrev:
2525387 Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty

Håller med totalt, lite jobbigt på motorväg kanske men annars har inte snuten en suck!
 

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Skramlaha DT125R
Men du vill väl bara ha din 660 att stå i garaget NisseNutz? Eller det är kanske vad dina grannar vill efter du visade mig och Danne den?:rolleyes:
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Rumpel skrev:
2527385 yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?

Batteriet kanske e kass eller så har väl nån lampa gått? Står i instruktionsboken vilket batteri det ska vara. Om jag inte minns helt fel så sitter det ett CR2430 där... Nån som vet helt säkert? :va

ÄDIT: Nollställer sig trippmätaren och klockan? Isåfall är det helt säkert batteriet. Skall själv byta idag hade jag tänkt...

ang. stötdämparna har jag ingen aning. Är den svår att slanga med tycker du?
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Rumpel skrev:
2527385 yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?


Angående om stötdämparna..Glöm dom! Lär dig att slanga och du har ju gott om mos i 660n så är det bara att gasa upp den.
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Nån som har något tips på vad som kan åstakomma gnissel från motorn? Någonstan runt toppen.
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
peteR1000 skrev:
2527397 Batteriet kanske e kass eller så har väl nån lampa gått? Står i instruktionsboken vilket batteri det ska vara. Om jag inte minns helt fel så sitter det ett CR2430 där... Nån som vet helt säkert? :va

ÄDIT: Nollställer sig trippmätaren och klockan? Isåfall är det helt säkert batteriet. Skall själv byta idag hade jag tänkt...

ang. stötdämparna har jag ingen aning. Är den svår att slanga med tycker du?

Har för mig att min lyste under färd även fast batteriet var dött, enda som hände var att trippmätarna och klockan nollades när man stannat pga batteriet...
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Suomalainen skrev:
2527569 Har för mig att min lyste under färd även fast batteriet var dött, enda som hände var att trippmätarna och klockan nollades när man stannat pga batteriet...

Stämmer bra, tänkte inte på det. Dock verkar det vara lite sådär med just lyset när batteriet börjar bli kasst.
När batteriet var fräscht så har jag för mig att mätaren börja lysa så fort man rullade lite och nu så kan iaf min vara helt släckt tills jag har startat hojen.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
peteR1000 skrev:
2527605 Stämmer bra, tänkte inte på det. Dock verkar det vara lite sådär med just lyset när batteriet börjar bli kasst.
När batteriet var fräscht så har jag för mig att mätaren börja lysa så fort man rullade lite och nu så kan iaf min vara helt släckt tills jag har startat hojen.

Tack då vet man att batteriet är schyst :tummenupp Lyser så fort man rullar den lite. Någon mer som har det märkliga syndromet att om man rullar hojen bakåt så visar den typ mellan 295-299 km/h :D
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
hmm. Ja batteriet tror jag det inte är. Eftersom den aldrig har nollställt sig. Har kollat i instrutkionsboken om det också. Men det står inget om det. Har kollat efter lampor som går in under speedometer också men kan iten hitta några. Vad kan det vara.

Ang. Slagningen så går det ju ganska lätt att gasa upp den på 2an i 40-50 utan att varva ihjäl den. Är det nån som lyckas få upp den på 3-4an? Min är helt orginal vad gäller ljuddämpare, förgasare m.m Tycker att det borde gå lättare än vad det gör.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top