NisseNutz
Ny säsong, ny hoj!
Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04rna kylarfläkt?
Aphex skrev:2524575Var ut en sväng i det fina vädret idag. Åkte i lagom tempo på lite kurviga vägar och njöt av all koskit bönderna spridit ut på åkrarna. Stannade till någon minut och sträckte på ryggen och bytte prilla. Lät den stå på tomgång i kanske 3 minuter. När jag drog iväg så sprutade det kylvätska ur övertrycksslangen vid styrhuvudet Nu har jag ju en antik -03:a utan kylfläkt men nog ska den väl palla att stå i ett par minuter i 10 gradigt väder utan att den blir så varm? Kan ju bli lagom jobbigt i sommar när man står vid rödljusen och den börjar bete sig som en blåval.
Cervantes skrev:2524867Om du läser lite tidigare i den här tråden så kommer du komma fram till att alla lc4or då och då får för sig att leka blåval! även dom med fläkt! min spotta vätska så fort jag stanna även om jag stängde av motorn men sen sluta den lite tvärt som den starta är helt enkelt ett av dom lustiga mysterier som hojjen har för sig
NisseNutz skrev:2524866Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04rna kylarfläkt?
NisseNutz skrev:2524866Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04rna kylarfläkt?
Aphex skrev:2525011Jag är redan dumförklarad, men inte så dum att jag låter den stå i garaget Nejdå skämt åsido så sägs det att -04rna blev begåvade med en fläkt bl.a.
NisseNutz skrev:2525095Jag har ingen lust att dra ut den och riskera att åka fast utan körkort när det är mindre 5 månader kvar till 18. Nog för att det är busenkelt att köra ifrån snuten (gjorde man ju jämt med moppen) men det känns lite onödigt att riskera. Den som dumförklarar mig för det får jobba hårt för att övertyga
Ivil skrev:2525309Men egentligen så e väll en Motard hoj den sämsta hojen du kan välja om du ska försöka åka ifrån Bosse Batong?
Den e inte tillräckligt snabb rakt fram och den går ju inte vräka runt på en lerig skogsstig utan att du kommer att plantera nyllet i jorden.
Skulle väll vara om du blir jagad på en Gocartbana nånstans.
Det e riktigt outlaw..-MLM- skrev:2525387Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!
På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!
-MLM- skrev:2525387Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!
På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!
Rumpel skrev:2527385yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?
Rumpel skrev:2527385yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?
peteR1000 skrev:2527397Batteriet kanske e kass eller så har väl nån lampa gått? Står i instruktionsboken vilket batteri det ska vara. Om jag inte minns helt fel så sitter det ett CR2430 där... Nån som vet helt säkert?
ÄDIT: Nollställer sig trippmätaren och klockan? Isåfall är det helt säkert batteriet. Skall själv byta idag hade jag tänkt...
ang. stötdämparna har jag ingen aning. Är den svår att slanga med tycker du?
Suomalainen skrev:2527569Har för mig att min lyste under färd även fast batteriet var dött, enda som hände var att trippmätarna och klockan nollades när man stannat pga batteriet...
peteR1000 skrev:2527605Stämmer bra, tänkte inte på det. Dock verkar det vara lite sådär med just lyset när batteriet börjar bli kasst.
När batteriet var fräscht så har jag för mig att mätaren börja lysa så fort man rullade lite och nu så kan iaf min vara helt släckt tills jag har startat hojen.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |