Ktm 660

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Arcebsi eller vad det nu heter har.

Dvs närmsta crossbutik skall kunna hjälpa dig.

http://www.ufoplast.it/ Tycks också ha.
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
KÅTM skrev:
2520020 sitter här med 4 nästan kompletta oranga plast kit,
hur jag än pusslar så saknas det ett fåtal plast grejjer,
har tittat på lelles o karlströms sidor, men behöver ju ej originaldelar ?
kan man köpa något annat? isf var

Original plasten är ju iofs inte speciellt dyr.. Vad saknar du då?
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Cervantes skrev:
2520188 Original plasten är ju iofs inte speciellt dyr.. Vad saknar du då?

nja va ute o rotade i lådor o påsar innan, hittade nog ett nytt komplett tillslut,
men lite småsaker som inte ingår i ett kitt finns väll kvar att skaffa,
beställde mig bla ett 15 kuggars framderv nu, tycker den är rolig nu, men det finns många som gillar att åka med 15 har jag läst mig till:tummenupp
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
lite expert hjälp skulle sitta fint:näsblod

skulle ge hojjen en massa kärlek idag tänkte jag,
men en sista liten tur först fick det bli,
startade som vanligt på typ andra kicken, inga problem,
fick vara med om min bästa wheeeelie dag sen jag köpte den:tummenupp
allt va bara perfekt,

sen börjas det, märker att den inte riktigt reagerar på gasen, drar man till fullt på tomgång, eller drar in kopplingen, då blurrar den först till, (brukar ju alltid vara riktigt ettrig)
märker att den stannar några gånger, studsar till på sadeln o släpper kopplingen, den går igång,
sen dör den helt, vrider på reserven (förra ägaren sa att dom aldrig funkar på ktm.......) men provar, kickar lite, den startar, åker genast bort till macken o tankar, vrider på vanligt på soppa kranen, får kicka mkt mer än vanligt, tillslut startar den, tänker jaja det va bara bensinen,
åker bort o handlar i affären.
ska starta, den total vägrar kickar till jag är blå i ansiktet, blir mer o mer förbannad,
ger upp o börjar gå mot en backe som finns en bit bort,
släpar upp den (nu är jag helt svimmfärdig av trötthet o helt genom svett)
försöker rull springa igång den, nä den vill inte, stannar o försöker kicka,
NU startar den, överlycklig o helt slut kör jag hem, försöker leka lite, men märker att den vill blurra fortfarande.. så nu står den i garaget o tjurar..

så är det någon som har någon bra ide på va d kan va, har aldrig varit sån innan, vad jag vet är den original, inga andra slipon osv...

blev en del text, men behövde nog skriva av mig lite:confused:
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Långa farbron skrev:
2520973 Kolla luftburken ,vevhusventialtionen kan ha spottat ut olja i den(vanligt efter oouiilis)

Annars rengör förgasaren.

tack!

såg precis nu att det va nån grön sörja i luftfilter burken.
räcker det att torka upp det då?
hur kollar jag vevhus ventilationen? kanske e lite trög här.
går det att förebygga på något sätt, leka vill man ju ofta o länge...
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
KÅTM skrev:
2520894 lite expert hjälp skulle sitta fint:näsblod

skulle ge hojjen en massa kärlek idag tänkte jag,
men en sista liten tur först fick det bli,
startade som vanligt på typ andra kicken, inga problem,
fick vara med om min bästa wheeeelie dag sen jag köpte den:tummenupp
allt va bara perfekt,

sen börjas det, märker att den inte riktigt reagerar på gasen, drar man till fullt på tomgång, eller drar in kopplingen, då blurrar den först till, (brukar ju alltid vara riktigt ettrig)
märker att den stannar några gånger, studsar till på sadeln o släpper kopplingen, den går igång,
sen dör den helt, vrider på reserven (förra ägaren sa att dom aldrig funkar på ktm.......) men provar, kickar lite, den startar, åker genast bort till macken o tankar, vrider på vanligt på soppa kranen, får kicka mkt mer än vanligt, tillslut startar den, tänker jaja det va bara bensinen,
åker bort o handlar i affären.
ska starta, den total vägrar kickar till jag är blå i ansiktet, blir mer o mer förbannad,
ger upp o börjar gå mot en backe som finns en bit bort,
släpar upp den (nu är jag helt svimmfärdig av trötthet o helt genom svett)
försöker rull springa igång den, nä den vill inte, stannar o försöker kicka,
NU startar den, överlycklig o helt slut kör jag hem, försöker leka lite, men märker att den vill blurra fortfarande.. så nu står den i garaget o tjurar..

så är det någon som har någon bra ide på va d kan va, har aldrig varit sån innan, vad jag vet är den original, inga andra slipon osv...

blev en del text, men behövde nog skriva av mig lite:confused:
Känner igen det där.:gnissla :gnissla men nuförtiden går det bra.:yoparty
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Skulle gissa på att det gröna är luftfilterolja.

Vanligaste åtgärden är att dra ut slangen till ett eget uppsamlingskärl.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
KÅTM skrev:
2521349 ok vad gjorde du för att avhjälpa? nyfiken satan här:)
Ähh,jag läste fel och lite för snabbt. Trodde det va det klassiska "Min 660 går inte att starta" problemet,sorry:näsblod . Har tyvärr inga tips som kan hjälpa dig:va
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
tackar för era inlägg, det som har framkommit låter både logiskt o bra,
får ge den kärlek imårn istället:tummenupp
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rumpel skrev:
2519777 Tjena.
Är rätt ny med 660, närmare bestämt 2 veckor.
Två snabba, små frågor bara.
Den är reggad som 24 kw, går den då som mellan hoj?
Går det att få en enduro försäkring på den.. Vad kostar i runda slänger en sån i så fall?

Skönt att inte bara jag undrar om 660'n som mellanhoj, man har ju ingen lust att strypa den från 24kw till 21 för 3000 spänn bara för att fixa vikt/effekt. Men jag har hört att det inte ska vara några större problem vid uppkörning iaf. Om sen farbror blå kommer vet jag inte riktigt va de tycker?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2523267 Skönt att inte bara jag undrar om 660'n som mellanhoj, man har ju ingen lust att strypa den från 24kw till 21 för 3000 spänn bara för att fixa vikt/effekt. Men jag har hört att det inte ska vara några större problem vid uppkörning iaf. Om sen farbror blå kommer vet jag inte riktigt va de tycker?

Jag har juh redan förklarat att du inte behöver göra det. :pannkyss

1, När jag skulle ringa och försäkra hojjen som mellanhoj var det inga problem.

2, När jag körde upp kollade han på papprerna, inga problem.

3, När jag blev stoppad av herr konstapel för lite bus kollade dem upp allting, och allt var i sin ordning, med andra ord inga problem.

Så det borde inte vara annorlunda för dig än vad det är för mig :)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2523484 Jag har juh redan förklarat att du inte behöver göra det. :pannkyss

1, När jag skulle ringa och försäkra hojjen som mellanhoj var det inga problem.

2, När jag körde upp kollade han på papprerna, inga problem.

3, När jag blev stoppad av herr konstapel för lite bus kollade dem upp allting, och allt var i sin ordning, med andra ord inga problem.

Så det borde inte vara annorlunda för dig än vad det är för mig :)

Jag vet att du har förklarat :bow tack för det btw
Men teoretiskt ska det inte funka, gäller nog att ha lite tur med vem man möter
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2523541 Jag vet att du har förklarat :bow tack för det btw
Men teoretiskt ska det inte funka, gäller nog att ha lite tur med vem man möter

tror inte det är nån som bryr sig om kw/kg mest kw som spelar roll :tummenupp
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Var ut en sväng i det fina vädret idag. Åkte i lagom tempo på lite kurviga vägar och njöt av all koskit bönderna spridit ut på åkrarna. Stannade till någon minut och sträckte på ryggen och bytte prilla. Lät den stå på tomgång i kanske 3 minuter. När jag drog iväg så sprutade det kylvätska ur övertrycksslangen vid styrhuvudet :gnissla Nu har jag ju en antik -03:a utan kylfläkt men nog ska den väl palla att stå i ett par minuter i 10 gradigt väder utan att den blir så varm? Kan ju bli lagom jobbigt i sommar när man står vid rödljusen och den börjar bete sig som en blåval.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top