Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2508578 tänkte kolla ventilerna nu i vinter eftersom jag inte vet när det gjordes sist så det får jag också ta och lära mig :)

Har hört att det ska vara lite stökigare till just 660 av någon anledning

Ähh bökigt till alla LC4.

Det är inte så svårt fast man tror det i början, de behöver inte ställas så ofta som tur är!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ska få polarens bladmått med 45 graders vinkel. Underlättar kanske arbetet litegrann. Nu är det projekt ny bakskärm och försöka sätta dit mitt diodlyse på något vis. Räcker det med en 2mm plåt eller blir det för vekt? Tänkte fäste allt i ett stycke, lyse, nr plåt bel, regplåt och reflex så klart :mattias
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2508657 Ska få polarens bladmått med 45 graders vinkel. Underlättar kanske arbetet litegrann. Nu är det projekt ny bakskärm och försöka sätta dit mitt diodlyse på något vis. Räcker det med en 2mm plåt eller blir det för vekt? Tänkte fäste allt i ett stycke, lyse, nr plåt bel, regplåt och reflex så klart :mattias


He he du får väl pröva om det fladdrar för mkt och bryts av! :rolleyes:

Kan tipsa om dessa bladmått som Spider här tipsade mig om. Dock så tar de bara hem dem som 6 pack men jag beställde och sålde resterande väldigt lätt!
 

Bifogat

  • bladmått.jpg
    bladmått.jpg
    80 KB · Visningar: 99

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Sitter och lugnar ner mig med en öl efter att ha kollat ventilerna. Det e lite av ett äventyr och det underlättar om man plockar ner halva cykeln först.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag har köpt ett biltema bladmått jag har knäck till i passande vinkel och förstärkt upp handtaget med två plastremsor från en gammal bordstablett.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2508614 Ähh bökigt till alla LC4.

Det är inte så svårt fast man tror det i början, de behöver inte ställas så ofta som tur är!

Ne skönt det. Så det tar ett par timmar att kolla ventilerna om man aldrig gjort det förut?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
NisseNutz skrev:
2509889 Ne skönt det. Så det tar ett par timmar att kolla ventilerna om man aldrig gjort det förut?

Nä, det ska det inte göra. Det som tar tid är att plocka ner allt runtom, kylare, slangar och sånt skit. Det som är pilligt är att försöka knöka in bladmåtten i ventilspelet. Jag gjorde den enkla varianten och skruvade upp ventilspelet, körde in bladmåttet och skruvade ner dom igen. Var lätt om man var 2 personer.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
peteR1000 skrev:
2509900 Nä, det ska det inte göra. Det som tar tid är att plocka ner allt runtom, kylare, slangar och sånt skit. Det som är pilligt är att försöka knöka in bladmåtten i ventilspelet. Jag gjorde den enkla varianten och skruvade upp ventilspelet, körde in bladmåttet och skruvade ner dom igen. Var lätt om man var 2 personer.

Ok, ja man kommer nog att lära sig en hel del nu under vintern. Tar hjälp av farsan så man är två personer så lär han sig nått också :tungan
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
det är skitsmidigt när man e 2, det tog kanske max 10 minuter när en satt och höll bladmåttet och en skruvade.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
peteR1000 skrev:
2509900 Nä, det ska det inte göra. Det som tar tid är att plocka ner allt runtom, kylare, slangar och sånt skit. Det som är pilligt är att försöka knöka in bladmåtten i ventilspelet. Jag gjorde den enkla varianten och skruvade upp ventilspelet, körde in bladmåttet och skruvade ner dom igen. Var lätt om man var 2 personer.

Plocka ner kylaren är helt onödigt, räcker med att man skruvar bort fläkten!

Långa farbron skrev:
2509061 Jag har köpt ett biltema bladmått jag har knäck till i passande vinkel och förstärkt upp handtaget med två plastremsor från en gammal bordstablett.

Jahapp, då är vi två som lyckats böja bladmått trots att det är "omöjligt" utan att bryta av dem enligt vissa... :)
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Suomalainen skrev:
2510713


Jahapp, då är vi två som lyckats böja bladmått trots att det är "omöjligt" utan att bryta av dem enligt vissa... :)
Vi är tom tre stycken.Jag har också böjt mitt bladmått.Kanske dags att bilda föreningen "visomkanböjabladmåttutanattdomgårav" VSKBBUADGA:rolleyes:
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Busaberg skrev:
2510814 Vi är tom tre stycken.Jag har också böjt mitt bladmått.Kanske dags att bilda föreningen "visomkanböjabladmåttutanattdomgårav" VSKBBUADGA:rolleyes:

Har aldrig böjt något men är det svårt? värmer ni dem innan ni böjer eller?
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag har aldrig tagit bort varken kylare eller fläkt... Funkar i alla fall. Bort med tank , gummistyrningarna till tanken , lossa tändspole o vajer till decompen...sen får man plats..:)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tar bort tanken, spolen, gummistyrningarna, dekompvajern och fläkten sen kommer jag åt allt!

Gör en jäkla skillnad att ta bort fläkten, det går snabbt att ta bort den!
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
någon som vet om o var man kan beställa en svensk instruktions bok till 660?
jag kan omöjligt hitta hur långt hojjen verkligen gått, inget stämmer med vad förra ägern sa o verkligheten enligt mig:va kostigt nog verkar den gått mindre??????
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
KÅTM skrev:
2511274 någon som vet om o var man kan beställa en svensk instruktions bok till 660?
jag kan omöjligt hitta hur långt hojjen verkligen gått, inget stämmer med vad förra ägern sa o verkligheten enligt mig:va kostigt nog verkar den gått mindre??????

Det du får titta på är dels "odo" tror jag det heter.. och dels att datorn har rätt fälg inställning ( sifforna när du startar den ) sen kan du ju titta till timmarna också där går det ju att få en uppfattning om det kan stämma mot milen..
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Cervantes skrev:
2511308 Det du får titta på är dels "odo" tror jag det heter.. och dels att datorn har rätt fälg inställning ( sifforna när du startar den ) sen kan du ju titta till timmarna också där går det ju att få en uppfattning om det kan stämma mot milen..


ok tack , får kolla till fälginställningen då, en 03:a måste ju ha gått mer än 128 mil:confused:
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Låter ju onekligen väldigt lite men man vet ju aldrig. Borde ju framgå på det allmänna skicket på hojen. Servicebok beställer du väl enklast hos närmsta ktm handlare. Vet ej om det finns på svenska :confused:
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Aphex skrev:
2511900 Låter ju onekligen väldigt lite men man vet ju aldrig. Borde ju framgå på det allmänna skicket på hojen. Servicebok beställer du väl enklast hos närmsta ktm handlare. Vet ej om det finns på svenska :confused:

ja skicket säger mig att den gått mer, men förra ägaren slog runt med den också,, så det gör ju sitt, hittade i en annan tråd hur många millimeter 17" hade så ska kolla det.
i vilket fall så har jag nu börjat märka vilken sjukt rolig hojj det är:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top