Ktm 660

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Var lite tveksam i början när jag bytte bort min yamaha. Vibrerade en del och trodde att den här vill man inte åka långt på. Kom över det rätt snabbt och nu är det inte mycket att bråka om! Sjukligt skoj cykel och jag kan till och med tänka mig att dra ner till morsan och farsan på en nätt 40 mila tripp igen :tummenupp Men ska nog först införskaffa de där touring gummi bitarna man sätter på fotpinnarna :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
KÅTM skrev:
2511313 ok tack , får kolla till fälginställningen då, en 03:a måste ju ha gått mer än 128 mil:confused:

Finns ju alltid möjligheten att mätaren varit urkopplad.. Men känner du dig osäker så byt olja/filter så vet du att det är gjort :tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
En allmän fråga...
Hur blir det med 660 & 625 -07 kommer dom att finnas kvar?
Eller kommer det en ny hoj?j
(Har sett 690"myggnosen" men den kan ju knappast ersätta 660:n)
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Wee!!

Beställde godis till 660:n idag. Leovince x3 och svart plast. Hoppas man hinner få på allt och ta en sväng innan det blir alltför kallt.

Har någon handlat från race-styles.com? Bu eller Bä?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Henkepenk skrev:
2514020 Wee!!

Beställde godis till 660:n idag. Leovince x3 och svart plast. Hoppas man hinner få på allt och ta en sväng innan det blir alltför kallt.

Har någon handlat från race-styles.com? Bu eller Bä?

Länge kvar av säsongen!! :tummenupp
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Henkepenk skrev:
2514020 Wee!!

Beställde godis till 660:n idag. Leovince x3 och svart plast. Hoppas man hinner få på allt och ta en sväng innan det blir alltför kallt.

Har någon handlat från race-styles.com? Bu eller Bä?

Fick plast med påklistarde dekaler för ett par veckor sedan.

Passform tja det funkade, borrade upp en del hål, minst en dekal satt lite snett. och en lång leveranstid...

Men sammantaget är jag nöjd....

Mvh
Peter
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ny häck, bu eller bä!

Tog och gjorde om baken litegrann och försökte samtidigt bli lite laglydig :mattias ;) Använde en 3mm alu plåt som kommer att få smaka på vibrationerna. Vinkeln kunde kanske också varit lite brantare. Men, men så här bidde det iallaf! Bu eller Bäää?


garage.php


garage.php
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Tycker personligen att det ser taskigt ut med den stora "lagliga" skylten. Beställ en annan från nån firma på nätet, min är ungefär hälften så stor, själv har jag bara ett litet diodlyse och den lilla skylten, det andra med reflex och skyltbelysning har man ju bara vid besiktning, eller så kör jag utan skylt ibland, 400 spänn i böter om haffarna skulle ta dig. Men om du måste vara laglig så har du ju inget val.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
alex79 skrev:
2516637 Tycker personligen att det ser taskigt ut med den stora "lagliga" skylten. Beställ en annan från nån firma på nätet, min är ungefär hälften så stor, själv har jag bara ett litet diodlyse och den lilla skylten, det andra med reflex och skyltbelysning har man ju bara vid besiktning, eller så kör jag utan skylt ibland, 400 spänn i böter om haffarna skulle ta dig. Men om du måste vara laglig så har du ju inget val.

Jodå om de gamla bötes beloppen var kvar hade jag inte brytt mig. Nu kostar det 1500:- om skylten ej är väl synlig. Har du dessutom en ej godkänd skylt + utan reflex + utan belysning sååå..... Äh jag har då pengarna kvar till vettigare saker. Sen är det ju en annan femma om farbror haffa någonsin kommer att stoppa en. Å så börjar man fega ur lite på "gamla dar" dra snuten och dittan och dattan får andra roa dig med :)
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Aphex skrev:
2516350 Tog och gjorde om baken litegrann och försökte samtidigt bli lite laglydig :mattias ;) Använde en 3mm alu plåt som kommer att få smaka på vibrationerna. Vinkeln kunde kanske också varit lite brantare. Men, men så här bidde det iallaf! Bu eller Bäää?


garage.php


garage.php

Finns bara ett ställe som man kan ha originalskylten på och ändå få det att se snyggt ut, hjulhuset! Släng dit belysningen också så är det nästan helt lagligt, syns bra gör det också.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Suomalainen skrev:
2516688 Finns bara ett ställe som man kan ha originalskylten på och ändå få det att se snyggt ut, hjulhuset! Släng dit belysningen också så är det nästan helt lagligt, syns bra gör det också.

Där har jag haft den innan :) Klart det ser bäst ut där. Det är väl en tolkningsfråga av polisen och sbp om den syns väl där inne även om belysning och allt tjafs finns.
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Jag besiktade faktiskt hojen i fredags utan skyltbelysning och det gick, diodlyset lös så bra på skylten så dom tyckte det räckte.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
alex79 skrev:
2516955 Jag besiktade faktiskt hojen i fredags utan skyltbelysning och det gick, diodlyset lös så bra på skylten så dom tyckte det räckte.

Ja du ser :tummenupp Det verkar vara som ett lotteri när man är på besök hos sbp. Själv låter jag det vara så här nu ett tag. Mitt diodblinkers problem försvann då jag monterade diodlampan. (Tokblinkade på tomgång med motstånd men blinkade normalt vid lite högre varv) Måste ha och göra med att diodbaklampan drar betydligt mindre ström än vad orginal baklampan gör.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjena.
Är rätt ny med 660, närmare bestämt 2 veckor.
Två snabba, små frågor bara.
Den är reggad som 24 kw, går den då som mellan hoj?
Går det att få en enduro försäkring på den.. Vad kostar i runda slänger en sån i så fall?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Rumpel skrev:
2519777 Tjena.
Är rätt ny med 660, närmare bestämt 2 veckor.
Två snabba, små frågor bara.
Den är reggad som 24 kw, går den då som mellan hoj?
Går det att få en enduro försäkring på den.. Vad kostar i runda slänger en sån i så fall?

Två snabba svar:

1. Nej bara modellerna efter -05 går att regga som mellanklass utan att strypa, skiter sig på vikt / effekt förhållandet.

2. Nej men det går att teckna en offroadförsäkring, enduroförsäkringar är bara för hojjar som är enduro reggade ( får inte köras på väg annat än till från svemo träning/tävling)
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Cervantes skrev:
2519781 Två snabba svar:

1. Nej bara modellerna efter -05 går att regga som mellanklass utan att strypa, skiter sig på vikt / effekt förhållandet.

2. Nej men det går att teckna en offroadförsäkring, enduroförsäkringar är bara för hojjar som är enduro reggade ( får inte köras på väg annat än till från svemo träning/tävling)

Jag har min reggad som mellan hoj på 24kw
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kanske blandat ihop det :va hade för mig att tidiga ktm inte gick att mellanklass regga..
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Vikt förhållandet ändrade sig på -05 vilket gör att dom i princip är mellanreggade ifrån fabrik dvs inga ingrepp behöver göras för att nå den specefika Kw antalet för mellanklass.

Men natruligtvis går det att mellanklassregga vilken hoj som helst.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
sitter här med 4 nästan kompletta oranga plast kit,
hur jag än pusslar så saknas det ett fåtal plast grejjer,
har tittat på lelles o karlströms sidor, men behöver ju ej originaldelar ?
kan man köpa något annat? isf var
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top