Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rumpel skrev:
2527997 hmm. Ja batteriet tror jag det inte är. Eftersom den aldrig har nollställt sig. Har kollat i instrutkionsboken om det också. Men det står inget om det. Har kollat efter lampor som går in under speedometer också men kan iten hitta några. Vad kan det vara.

Ang. Slagningen så går det ju ganska lätt att gasa upp den på 2an i 40-50 utan att varva ihjäl den. Är det nån som lyckas få upp den på 3-4an? Min är helt orginal vad gäller ljuddämpare, förgasare m.m Tycker att det borde gå lättare än vad det gör.

teknik teknik teknik ... med rätt teknik går det at få upp vilken hoj som helst på bakan på vilken växel som helst. Går det att få upp en triumph rocket 3 på bakan borde det gå att få upp en 660 på högsta växeln utan problem :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
idag har jag kört 25 mil men min 660! jag har poppat hundratals wheeliesar på motorvägen och kört massor av mil på slingriga härliga mcvägar. fan vilken toppendag. idag satte jag mina längsta wheelisar hittills. kanske 250 meter på treans växel. jag var väldigt närma att få upp den på slangen på fyrans växel på bara gas men det ville sig inte riktigt. hoppas att vintern dröjer länge så att man kan få avnjuta många fler såna här dagar :tummenupp
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
bmwjohan skrev:
2528274 idag har jag kört 25 mil men min 660! jag har poppat hundratals wheeliesar på motorvägen och körd säkert massor av mil på slingriga härliga mcvägar. fan vilken toppendag. idag satte jag mina längsta wheelisar hittills. kanske 250 meter ialla fall på treans växel. jag var väldigt närma att få upp den på slangen på fyrans växel på bara gas men det ville sig inte riktigt. hoppas att vintern dröjer länge så att man kan få avnjuta många fler såna här dagar :tummenupp

Fy satan va härligt det låter ... längtar som fan efter körkort!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jag vill också ut och gasa nu när man har lediga veckor! Men regnvädret verkar hålla i sig här uppe, blir säker skitfint i helgen :mad:
Får väl to ch byta framdrev så man har nåt att roa sig med.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2529457 Jag vill också ut och gasa nu när man har lediga veckor! Men regnvädret verkar hålla i sig här uppe, blir säker skitfint i helgen :mad:
Får väl to ch byta framdrev så man har nåt att roa sig med.

He he köpa mina regndäck då!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2530559 Nopp de ska jag ha om jag skulle skaffa några!

Vi stackars minderåriga ungdomar som kämpat så hårt och köpt motard för mer än vad vi har råd med har absolut inge pengar till dubbdäck :gråta Får nöja sig med att forumknarka hela vintern.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2530981 Vi stackars minderåriga ungdomar som kämpat så hårt och köpt motard för mer än vad vi har råd med har absolut inge pengar till dubbdäck :gråta Får nöja sig med att forumknarka hela vintern.


Jobba extra på mcdonalds då!!!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2531002 Jobba extra på mcdonalds då!!!

Nej fy fan, har ju knappt någon fritid med allt jävla skolskit. Jag får lön även fast jag går gymnasiet. Mcdonalds skulle jag aldrig jobba på men jag äter gärna där :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Funderar på om en wave skiva eller liknande gör stor skillnad? Saknar faktiskt det där sista bettet i min frambroms.
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Aphex skrev:
2531875 Funderar på om en wave skiva eller liknande gör stor skillnad? Saknar faktiskt det där sista bettet i min frambroms.

Bara att byta skiva hjälper inte. Du måste byta bromsok också. Jag kan rekommendera Beringer 4 kolvs ok med waveskiva eller gjutstålskiva. Jag har Beringer ok och skiva i min KTM. Grymt nöjd med dom.

Orginial broms på LC4 supermoto är bara skit. Absolut ingen känsel i dom bromsarna!

Kostar runt 5000:- för Beringer 4kolvsok och gjutstålskiva.
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
-MLM- skrev:
2531899 Bara att byta skiva hjälper inte. Du måste byta bromsok också. Jag kan rekommendera Beringer 4 kolvs ok med waveskiva eller gjutstålskiva. Jag har Beringer ok och skiva i min KTM. Grymt nöjd med dom.

Orginial broms på LC4 supermoto är bara skit. Absolut ingen känsel i dom bromsarna!

Kostar runt 5000:- för Beringer 4kolvsok och gjutstålskiva.

Ok det lät ju bra! Jag jämför med brembo bromsen med 4-kolvs ok som satt på xt660:n jag hade innan och det var ju en helt annan känsla och bra bett. Men 5000:- är ju en del pengar om man ska uppnå samma klass och kanske bättre ändå.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
-MLM- skrev:
2531899
Orginial broms på LC4 supermoto är bara skit. Absolut ingen känsel i dom bromsarna!

Kostar runt 5000:- för Beringer 4kolvsok och gjutstålskiva.


Menar du verkligen KTM Brembo 4-kolvsok då?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Gnutten.... du måste tömma din PM inkorg för det går inte att skicka PM till dig.

Finns det någon chans att jag skulle kunna komma förbi och köpa bladmåttet ikväll? bladmåttet som vi pratat om tidigare via pm
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
peteR1000 skrev:
2532649 Tänkte precis på samma sak...:va
tycker Brembo-bromsarna gör sitt jobb väldigt bra.

Jag tyckte också att bromsarna var hyffsade tills jag provade en SMR. Satans jäklar vilka bromsar!!! Första gången jag provade var det med Spiders 525 -04 (som förövrigt har samma bromspump som 660) på gokartbanan på Åland så var jag riktigt nära att slå över framlänges. Jag klev på bromsen som jag var van med från min 660. Jo tjena, rakt upp i luften och fortsatte en bit till på framhjulet innan den valde att komma ner igen :skrämd
Där snackar vi bromsar!! Jag tycker nu när jag jämför min 560 med Husabergare att det finns ingen som kommer upp i samma klass på bromsarna. Jag behöver mycket mindre kraft i näven plus att det är bättre känsla. Så skulle det gå att få på dom bromsarna på en 660 så skulle det lyfta hojen rejält!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Men någon som bytt endast skivan då? Tycker också att ok:et borde räcka gott och väl för min egen del. Eller finns det några bra belägg att investera i som kan göra skillnad. Är inte ute efter några värstingbromsar. Men som min broms är nu saknar den där fingertoppskänslan jag hade på yamman som också hade brembo 4-kolvsok. Ett oljebyte vore kanske också på sin plats. Vet inte när det är gjort senast.
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Slänger ut en fråga om övningskörning eftersom det där orangea monstret i garaget retar mig så fort jag drar ut 125an för att åka. Någon som bor i närheten av södertälje som haft kortet i över 5år?
Och som kanske kan tänka sig att ta en tur med mig innan vintern slå till. Detta blir dock lite olagligt eftersom man måste ansöka handledare och kanske gå en kurs (ej säker på det)

Men om det finns någon outlaw där ute så hör gärna av er.
Längtar så jävligt efter 660'n
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Drevade om igår från 16 till 15 och måste säga att nu äntligen är jag nöjd :tummenupp Går för djävla bra och de dryga ryckningarna är betydligt mindre nu när man kör i normalt landsvägtempo. Det är ju inte alltid man kan eller vill varva fullt ut i trafiken :) Köpte ett 2-100W universalrelä också på touring, så nu funkar mina diodblinkers som de ska med. Kände mig rätt ensam på vägarna och det bet lite friskt i kinderna, men än är säsongen inte över. Bara å bita ihop :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top