Ktm 660

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Slappa skrev:
2592581 Sålt din 660 redan? Köpte du inte den ny ganska nyligen?

Köpte den beg för inte allt för länge sen men behovet av en bil till + tillökning ivår gjorde att jag behövde lite pengar.. så det fick bli en billigare hoj..

Hojjen hänger ju alltid lite löst i en barnfamilj.. svår motiverad på nått sätt :gnissla

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
frantyc skrev:
2592591 Tjena.

Jag är på g att köpa en KTM 660/625 till våren.

Det jag undrar är vad de egentligen har för effekt? Jag har kollat på de nya KTM SMC hojarna och det står att deras effekt ligger på cirka 28hk! Det låter extremt klent då LC4:ans effekt ligger närmare 55hk (har inte de exakta siffrorna i huvudet). Är SMC hojarnas effekt strypt, i så fall hur och är det vanligt att de tas bort?

Tack på förhand

//Tomas

Effekten är väl mellan 55-60 häst. De levereras strypta från fabrik har jag för mig, men tas bort av säljarna. Jag vet ingen ktm förare som kör med sin hoj strypt, vore riktigt skummt.

Mr_Thunder

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha YZF 1000R Thunderace, KTM 625 SXC
Tjena!

Letar efter en KTM 625 sxc i bra skick, gärna då med både motard och endurohjul, årsm. runt 2004, någon som har en till salu.....:rolleyes:

se även annons i forumet köp/sälj

Last edited:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
bmwjohan skrev:
2592501 fan va halt det är att köra nu. jag var ute i stockholm och slangade lite i dag. blev en hel del ofrivilligt sladdande också. frambromsen vågar jag knappt peta på. sverige är ett jävla skitland tycker jag. vad faaaaaaaan är det för väder? jag vägar erkänna att säsongen närmar sig sitt slut. jag ska fan köpa dubbdäck och handtagsvärmare. appropå det, var kan man köpa hantagsvärmare/uppvärmda handtag? kan man montera sånt på en ktm 660? jag fick till några feta wheelisar i alla fall.

På karlströms motor går det att köpa värmehandtag. Eller delar så att du får ett för 195 spänn :) Men det går väl att få tag på i nästan alla mc butiker.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mr_Thunder skrev:
2593052 Tjena!

Letar efter en KTM 625 sxc i bra skick, gärna då med både motard och endurohjul, årsm. runt 2004, någon som har en till salu.....:rolleyes:

se även annons i forumet köp/sälj

Kolla med Superbike.. de har en 04 med motardkit, uttagen 05, 45k :tummenupp

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Cervantes

Hur fick du sålt din 660 så fort?? Var det något speciellt med din hoj. Varför jag undrar är för att dom som ligger på blocket ligger kvar länge.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
alexander_pehrs skrev:
2594907 Cervantes

Hur fick du sålt din 660 så fort?? Var det något speciellt med din hoj. Varför jag undrar är för att dom som ligger på blocket ligger kvar länge.

rätt pris = snabb affär.....

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Krille-666 skrev:
2594922 har du vurpat med hojjen?

Blev påkörd av en bilist som gjorde U-sväng, det blev en del repor. Så jag bytte ut bakdelen till 05:ans och så bytte jag lite andra saker. Och medans den var inne så fixade jag motorn, växellåda och koppling. växellåda behövde en renovering...:tummenupp :D

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
alexander_pehrs skrev:
2594907 Cervantes

Det va ju jag som haft den :tummenupp :gnissla

Nä men gjorde ett byte med pengar imellan då blir det ju smidigt för båda..

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så här ser det ut inuti om man köper en dämpare ifrån Ebay Tyskland!
Köpte det tillsammans med främre rör, förstod att utblåset var strypt men inte fan att det skulle sitta 2st till inuti!

Inte undra på att hojen gick som en påse nötter innan jag skulle åka på SOE 100% vilse, hann sätta på orig dämparen så den gick någolunda bra.
De 2 inre strypningarna gick rätt lätt även om de hade satt svetsloppor men värst var vid utblåset! Fan fick ta till bågfilen och såga sönder den i flera bitar innan jag kunde knacka ut den! Så nu jäklar är det fritt flöde, ska bara packa om den lite!

Killen hade haft den på en KTM640, fattar inte hur han hade fått hojen att gå framåt med dessa strypningar???? :va

Bifogat

• Dämpare.jpg
    Dämpare.jpg
    60 KB · Visningar: 154

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Gnutten skrev:
2597180 Så här ser det ut inuti om man köper en dämpare ifrån Ebay Tyskland!
Köpte det tillsammans med främre rör, förstod att utblåset var strypt men inte fan att det skulle sitta 2st till inuti!

Inte undra på att hojen gick som en påse nötter innan jag skulle åka på SOE 100% vilse, hann sätta på orig dämparen så den gick någolunda bra.
De 2 inre strypningarna gick rätt lätt även om de hade satt svetsloppor men värst var vid utblåset! Fan fick ta till bågfilen och såga sönder den i flera bitar innan jag kunde knacka ut den! Så nu jäklar är det fritt flöde, ska bara packa om den lite!

Killen hade haft den på en KTM640, fattar inte hur han hade fått hojen att gå framåt med dessa strypningar???? :va
Du skulle ha köpt ett Leo Vince X3:yoparty och sluppit sånt där skit.
Tysken kanske inte hade så bråttom när han skulle ut o åka:D

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Gnutten skrev:
2597180 Så här ser det ut inuti om man köper en dämpare ifrån Ebay Tyskland!

:rofl Tyskar är inte som alla andra du vet :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ivil skrev:
2597200 Du skulle ha köpt ett Leo Vince X3:yoparty och sluppit sånt där skit.

He he inte om man fick helsystemet för 3200:- inkl frakt!!

Bifogat

• Higashi rör.jpg
    Higashi rör.jpg
    39.9 KB · Visningar: 190

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
HoOmer skrev:
2598053 Ser inte framröret lite "tunt" ut? Eller är det en synvilla?

Nu har ja tyvärr främre röret påmonterat men jag kan mäta ytterdiametern om du vill. Akra krökarna är inte heller så grova!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln