Ktm 660

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
bange skrev:
2601997 Ja visst blev det stor skillnad, men hur f*n får du upp den på 4:an :va

Vi ska ut o köra i helgen om det är torrt o plusgrader, du får nästan ta o hänga på o visa!
/M

Man måste vara stor och stark som jag vettu :D

Jag PMar dig mitt nummer så får du ringa om ni ska ut. På söndag ska det ju inte regna iallafall.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
yates skrev:
2602095 Teknik, teknik o teknik.
De går o dra upp den i 120-130 på 5:an om man ställer sig upp o drar för kung o fosterland.
På fyran räcker de o bara ställa sig upp o gasa så kommer den snällt o fint. :D
Ivf på min -05:a i otrimmat skick.:hoppa

är det lättare att få upp hojen på slangen om man står upp? min går upp väldigt lätt på trean men på fyran lättar bara framhjulet max en dec. jag sitter alltid. känns som att jag inte har någon koll alls när jag står upp.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Andersj skrev:
2602589 Man måste vara stor och stark som jag vettu :D

Jag PMar dig mitt nummer så får du ringa om ni ska ut. På söndag ska det ju inte regna iallafall.

Att dra upp den på 4an är juh easy behövs ingen rallykam för det inte eller hur anders :tummenupp

M13

South Coast Supermotards
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
660 sprätteditione...
bmwjohan skrev:
2602717 är det lättare att få upp hojen på slangen om man står upp? min går upp väldigt lätt på trean men på fyran lättar bara framhjulet max en dec. jag sitter alltid. känns som att jag inte har någon koll alls när jag står upp.
yates står upp och hoppar till sen så sjunker yu fjädringen ihop och när returen kommer (frädrar upp) så drar men i styret och ge fullt så kommer den fint!!:tummenupp

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
KTM 660 '06
Jag passar på att skjuta in frågor på ett annat ämne. Nu är ju snart vintern här så jag tänkte höra om vad som gäller för vinterförvaring av hojen. Jag köpte en '06a i våras och hann väl bara köra en ca 100 mil i somras.

I alla fall, i garagaget där den står så misstänker jag att det inte kommer att vara varmt i vinter, det vill säga risken finns att det kan bli minusgrader där inne. Spelar det någon roll vilken sorts glykol jag använder i kylaren eller kan jag köpa vad som helst på en mack? Jag antar att jag även ska plocka ur batteriet och förvara hemma i lyan.

Är det något mer jag ska tänka på att åtgärda innan kylan kommer på allvar?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Zunar skrev:
2603348 Jag passar på att skjuta in frågor på ett annat ämne. Nu är ju snart vintern här så jag tänkte höra om vad som gäller för vinterförvaring av hojen. Jag köpte en '06a i våras och hann väl bara köra en ca 100 mil i somras.

I alla fall, i garagaget där den står så misstänker jag att det inte kommer att vara varmt i vinter, det vill säga risken finns att det kan bli minusgrader där inne. Spelar det någon roll vilken sorts glykol jag använder i kylaren eller kan jag köpa vad som helst på en mack? Jag antar att jag även ska plocka ur batteriet och förvara hemma i lyan.

Är det något mer jag ska tänka på att åtgärda innan kylan kommer på allvar?

Jag kanske är helt ute och cyklar, men borde det inte funka fint att bara tömma kylarn helt på vätska :va

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Krille-666 skrev:
2603069 Att dra upp den på 4an är juh easy behövs ingen rallykam för det inte eller hur anders :tummenupp

Men du har ju helsystem = FUSK! :fakta Hur går det med hojjen förästen? Jag ska ner till garaget nu och göra ett griiimmt diodbakljus.

Zunar: Det finns ju enkla mätare som kollar hur många minusgrader din kylarvätska tål. Och har du batteri på din 660?
Annars är det bra att tanka fullt och hälla i lite k-sprit om den ska stå i vinter.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Andersj skrev:
2603581 Men du har ju helsystem = FUSK! :fakta Hur går det med hojjen förästen? Jag ska ner till garaget nu och göra ett griiimmt diodbakljus.

Det går bra den håller på att moddas rätt extremt nu, du får se den nästa år:tummenupp Då ska det köras som fan:yoparty

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Satte på en G-1 racekam och ett specialtillverkad helsystem från ABP-racing på min 660 häromdagen. Fyfaaan vad den gick. framhjulet gick till väders direkt på halvgas på tvåan med orginialdrev. :yoparty :yoparty

Ska bänka min den 20.e nov så får vi se vad för siffror besten ger :tuttar

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
-MLM- skrev:
2603941 Satte på en G-1 racekam och ett specialtillverkad helsystem från ABP-racing på min 660 häromdagen. Fyfaaan vad den gick. framhjulet gick till väders direkt på halvgas på tvåan med orginialdrev. :yoparty :yoparty

Ska bänka min den 20.e nov så får vi se vad för siffror besten ger :tuttar

Tjoohoo!!!:yoparty
Kom hit med den imorgon så jag får sota ur den!

Last edited:

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Någon som vet var man kan köpa helsystem till skapliga priser?
4 dagar kvar nu till kortet :yoparty

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Andersj skrev:
2606569 Nån som vet om dom bruna kablarna till baklyset är + eller jord?

Har för mig att brun är jord, var inte så länge sedan jag höll på och koppla där bak :) Titta på kablaget till blinkerserna och uteslut färgerna om du nu inte har en multimeter till hands.
Är det ny häck på gång månne?
Ska göra om min för tredje gången då min aluplåt gick av i vecket och hängde och dinglade i kablaget. Skönt att diodlyset + blinkerserna klarade sig iallaf :D

Last edited:

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Gnutten skrev:
2606768 Va fasen har inte du elschemat på hojen?

Du har ju det bla i boken! :)

jovisst, men hur listar man ut vad som är vad?? Det står ju tex att det är 3 kablar som ska gå till baklampan i boken, men icke i verkligheten.

Fast jag har ju en multimeter så det är kanske enklare att använda den hehe

Aphex: Japp, hemmagjort customajs fäbrikäjt och allt det där :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM