Efter några dagar med hojen har jag hunnit upptäcka lite småsaker, och få lite flera intryck av hojen.
Igår kväll lossnade magneten till hastighetsmätaren. Upptäckte att jag inte hade någon hastighet, stannade, och konstaterade att magneten var spårlöst försvunnen.
Idag när jag körde så såg jag plötsligt i ögonvrån något rött nere på gaffelbenet, och se där, där satt min magnet fast!
En annan intressant sak jag upptäckt är att hojen blir toknervös och kissar bensin ur slangknippet under hojen vid hårda inbromsningar (läs: stoppies), är detta normalt, något man kan göra något åt, eller helt åt helvete åt skogen?
Den läcker dessutom lite runt tanklocket vid hyfsat full tank, men jag funderar på att lägga en ny/en till packning där och se.
I övrigt är hojen strålande. Lyckas starta på första kicken ungefär hälften av gångerna, 25% av tiden går det på andra och de sista 25% kan vara allt från 3 till 7 försök. Tar nog ett litet tag att lära känna maskinen riktigt bra, men jag är nog övertygad om att jag ska lära mig få igång den på första ganska regelbundet så småningom.
Några tips?
Jag kickar tills autodekompen klickar, då dekompar jag manuellt förbi ett litet steg, sen släpper jag upp och trampar iväg. Bra eller anus?
Karaktären på maskinen är lite för toppig för min smak. Ska in till Lelles och se om de skulle råka ha en rallykam inne så jag får lite bättre mellanregister. Ska även dreva om till 16/42 och plocka bort SASen.
Mitt bromsljus har för övrigt slutat fungera. Några ideér? Bytte knopp och gjorde en snabb okulär besiktning av kablarna, men det var ingen skillnad.
Är fortfarande en väldigt stolt KTM-ägare, och jag måste säga att den här hojen framkallar mycket mera positiva reaktioner än min fina Speed Triple! Med denna kommer folk fram och pratar och tittar och pekar allt som oftast, jättekul!
Om någon har några ideér gällande mitt inlägg ovanför Gnutten, skriv gärna!