Låter bra petter, upp me bilder nu.....glavve ja tror bötern går på en tusing + ombesiktning (260 kr typ) , om du bygger om bakdelen då är det nog smartast att göra de på ett någorlunda lagligt sätt, elelr så att man kan fästa tillbaka orginal hållaren bak för framtida besiktning på nått vis!
Såg ju Riktigt fint ut, men är du inte rädd för att blinkersena kommer smälta då dem är så tätt på piporna?
Här är bilderna på bakdelen och en bild framifrån.
Det jag inte gillar är att nummerplåten hamnar för långt under bakljuset, den ser alldeles för "tjock" ut baki. Så, ska byta nummerplåtsbelysning till en riktig, besikta, och sedan ska jag göra om så att nummerplåten kommer direkt under bakljuset!
Irriterar mig på att bakblinkerserna lutar neråt, den ser så ledsen ut då, men jag kom inte på något bra och enkelt sätt att vinkla upp dem när jag höll på, så då fick det vara...
Däremot gillar jag skarp att bakplasten sticker ut som en keps över bakljuset. Den blev att se mycket spetsigare ut nu, och hela hojen ser kortare ut.
Flytta upp skylten så du döljer skruvskallarna.. Belysning behövs bara på bilprovningen
Lyft även på benet när du mounta bajken så du inte sparkar bort blinkersen, har både sett och hört folk göra det...
Jag har ungefär som du men jag behöll org lyset, kopplade in blinkersen till de två 10w (eller 5w), köpte en 21/5w, borrade ett tredje hål i sockeln (det finns redan, bara ett tunt lager plast), drog in en extra + kabel, lödde fast i glödlampan som jag sedan lirkade i försiktigt o vips hade jag parkeringsljus, broms och blinkers i samma lyse...
Låt mig se om ja har förstått dig rätt nu.
1. Du kopplade först båda varselljusen (5 w) med vederbörande kabel till blinkers.
2. Därefter borra hål i sockeln till bromslampan, ta vita + kabeln från varseljusen och föra in den i hålet och löda den direkt till glödlampan? (i sådana fall vart ska man löda den?)
3. Lyser alltså bromslampan jämt och ständigt nu, men lyser extra starkt när man ansätter bromsarna?
Låter bra att kunna använda allt i samma lyse och slippa såga i plasten. Dock skulle jag gärna vilja se en bild på hur det ser ut i verkligheten! Det negativa är ju att baklampan är röd och förstår bakomvarande att man ger signal till höger/vänster när lamporn sitter så tätt inpå varandra?
När man läser ditt inlägg så förstår man att du är medveten om bristerna och att de förmodligen inte håller på en besiktning. Främsta anledningen till att jag vill ändra utseendet på bakdelen är ju funktionen, blir så less på att byta sönder vibrerade glödlampor! Om man ska behöva löda om varje gång baklampan pajar då är det nog bättre att köra på en LED.
Bromsar man inte när man blinkar syns det helt ok, ska man bromsa samtidigt ser det ut som en julgran ist!
Här är bilderna på bakdelen och en bild framifrån.
Det jag inte gillar är att nummerplåten hamnar för långt under bakljuset, den ser alldeles för "tjock" ut baki. Så, ska byta nummerplåtsbelysning till en riktig, besikta, och sedan ska jag göra om så att nummerplåten kommer direkt under bakljuset!
Irriterar mig på att bakblinkerserna lutar neråt, den ser så ledsen ut då, men jag kom inte på något bra och enkelt sätt att vinkla upp dem när jag höll på, så då fick det vara...
Däremot gillar jag skarp att bakplasten sticker ut som en keps över bakljuset. Den blev att se mycket spetsigare ut nu, och hela hojen ser kortare ut.
Vart ju skitbra, nåt sånt jag tänkt mig också!
Ska försöka få dit ett bakljus med inbyggd skyltbelysning..
Var det knepigt att koppla med elen??
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |