Ktm 660

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Så, nu var hojen symmetrisk igen. Fixade till ett modernt tvåfingersgrepp på bromshandtaget också... Ehum... :näsblod

Var ute och lattjade i natt och körde upp och ner för i princip alla trappor jag kunde hitta, något jag nyligen upptäckte vara buskul! Så kom då en knepig trappa som jag fick kärringstopp i, med framhjulet högst upp. Satte ner högerfoten på höger sida och upptäckte att marken var väldigt långt ner (trappan var upphöjd), vilket ledde till att jag och hojen rasade ner på marken i en backe bestående av typ sprängsten. Lade mig själv under hojen och försökte hålla emot, men tyvärr slog styret i en sten och då knäcktes handtaget. Inget annat hände dock som tur var, varken på mig eller hojen. :yoparty

Bytte även lite plast häromdagen. Tänkte prova blanda lite med min orangea och min svarta plast, och resultatet ser ni på bilderna. Jag är nöjd och tyckte det blev över förväntan! Omväxling förnöjer som man brukar säga. :tummenupp

På bilderna syns ju för övrigt mina nya, feta, Pilot Power 2ct, yeah!

Bifogat

• DSC_2876.jpg
    DSC_2876.jpg
    192.6 KB · Visningar: 157
  • DSC_2877.jpg
    DSC_2877.jpg
    158.4 KB · Visningar: 110
  • DSC_2878 (edit).jpg
    DSC_2878 (edit).jpg
    213.2 KB · Visningar: 136

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Inget ljus i baklyktan

Varken ljus eller bromsljus bak. Mätte på sladdarna ca 30 cm innan diodlyset, men spänningen verkar vara 0 så ingen ström går ju fram. Ideer?

Sitter det några säkringar på 660:n?

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Någon som har rallykam i sin spis och vad kör ni med för munstycken?

Ska köpa en sån i helgen och stoppa i, och vill veta på ett hum vilka man ska använda.

Kör med akra och öppnad luftburk just nu. 06:a.

Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR

Ska köpa en sån i helgen och stoppa i, och vill veta på ett hum vilka man ska använda.

Jag har en i min 625a och ändrade inte något med munstyckena efter jag satte i den.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM

Har inget svar på din fråga men om du kör med akra hel så hade jag rek. en G2 kam och tillhörande ventil fjädrar (lelles mc).
Porta och slipa in toppen (Dr.bike här på forumet)

Större ventiler behöver du inte iom att årsm 05-06 har större avgas ventiler.

Har själv gjort detta på min bl.a dock är inte motorn isatt i chassiet än

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte

Jag kan hinka upp en bänkningskurva på just det receptet, jag har rallykam med öppnad burk. Vilken size jag har på munstyckena kommer jag inte ihåg men jag har för mig att det står på bänkningsdiagrammet. Dock kan jag inte slänga upp förran på måndag.

Spyke 81

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Jag kan hinka upp en bänkningskurva på just det receptet, jag har rallykam med öppnad burk. Vilken size jag har på munstyckena kommer jag inte ihåg men jag har för mig att det står på bänkningsdiagrammet. Dock kan jag inte slänga upp förran på måndag.

det vore toppen:) , ska köpa rally, då jag vill ha mer i botten än på toppen
ska fråga i butik vad dom rek. annars få man väl prova sig fram. :gnissla

har bara slipon just nu, ej helsys.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Kul med lite action här igen. Om än lite...

Har själv också köpt en Rallykam nu. Den ligger vackert i en låda 2 meter till vänster om mig och väntar på att få åka i. Blir väl någon gång i veckan hoppas jag.

Återkommer med rapport om det är någon skillnad. :p

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Har lite planer själv på o skaffa en kam, vart får man tag på trimgrejer o vad ligger priset på för en rallykam?

Spyke 81

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
slängde upp 1422:- på lelles idag för en rally, plus 25% rea på det, dom kör det veckan ut om jag inte har fel. men jag fick nog sista dom hade hemma.

så nu har man den åh lite till att grejja med i veckan

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
slängde upp 1422:- på lelles idag för en rally, plus 25% rea på det, dom kör det veckan ut om jag inte har fel. men jag fick nog sista dom hade hemma.

så nu har man den åh lite till att grejja med i veckan

Hur många hästapållar räknar du med att det ska ge extra?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hur många hästapållar räknar du med att det ska ge extra?

Rallykammen ger ju bättre botten- och mellanregister. Så du får inte mera RWHP att skryta med, däremot mera skjuts där man vill ha det.
Vad fasen är vitsen med toppeffekt på en enstånka liksom? :tuttar

Här är min: (vilken för övrigt är den pluttigaste kam jag skådat, blev förvånad när jag öppnade lådan och tänkte "Någon med mig skämta aprilo!")

Bifogat

• Bild 39.jpg
    Bild 39.jpg
    87.6 KB · Visningar: 136

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Rallykammen ger ju bättre botten- och mellanregister. Så du får inte mera RWHP att skryta med, däremot mera skjuts där man vill ha det.
Vad fasen är vitsen med toppeffekt på en enstånka liksom? :tuttar

Här är min: (vilken för övrigt är den pluttigaste kam jag skådat, blev förvånad när jag öppnade lådan och tänkte "Någon med mig skämta aprilo!")

Hardcore att sova med kammen under kudden :).

Spyke 81

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Sådär, ja då har man kollat lite. här e lite som ska på i veckan är det tänkt iaf.

Vad ska man tänka på när man byter kammen, lr är det bara slänga i?.

Petterekman: -lite att ta i, är det väl att sova med delarna iaf :D :pannkyss

HItta denna så nu klarar man sig.
http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf

Bifogat

• mc 044a.JPG
    mc 044a.JPG
    80.5 KB · Visningar: 99
  • mc 041a.JPG
    mc 041a.JPG
    130.4 KB · Visningar: 112
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Vad ska man tänka på när man byter kammen, lr är det bara slänga i?.

Här har du en bra tråd där Gnutten som vanligt skriver toppenbra inlägg där han förklarar det mesta. Inlägg 9 och framåt är av intresse för dig, och mig.

Petterekman: -lite att ta i, är det väl att sova med delarna iaf :D :pannkyss

Hardcore att sova med kammen under kudden :).

Vadådå?
1. Bra att ha ifall någon bryter sig in. Kastar jag den i ögat på tjuven gör det garanterat ont.
2. Man drömmer sköna drömmar med den där. Braaap, braaaaap! :yoparty

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
bestyckning

Hur lägger jag upp en pdf? Har bänkdiagrammet i det formatet. Eller hur gör jag om en pdf till en jpeg eller gif? Har för övrigt 168/48 samt höjt nålen ett snäpp.

En helt annan fråga: Det som sitter på vänster sida frampå luftburken sett bakifrån heter i boken regulator-rectifier, men vad är det? det går fyra kablar ifrån den och två av har dem har brännts av mot avgaset. Ingen el har funkat på hojen och nu när jag hittat felet så blinkar det snabbt och svagt på tomgång men håller jag full gas blir det bättre, likaså med tutan. Är det något laddningsrelä som gått sönder till följd av kabelbranden? Om jag kopplar en 12V batteri så blinkar det och tutar alldeles utmärkt.

Bifogat

• IMAGE_094.jpg
    IMAGE_094.jpg
    36.8 KB · Visningar: 79
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hur lägger jag upp en pdf? Har bänkdiagrammet i det formatet. Eller hur gör jag om en pdf till en jpeg eller gif? Har för övrigt 168/48 samt höjt nålen ett snäpp.

En helt annan fråga: Det som sitter på vänster sida frampå luftburken sett bakifrån heter i boken regulator-rectifier, men vad är det? det går fyra kablar ifrån den och två av har dem har brännts av mot avgaset. Ingen el har funkat på hojen och nu när jag hittat felet så blinkar det snabbt och svagt på tomgång men håller jag full gas blir det bättre, likaså med tutan. Är det något laddningsrelä som gått sönder till följd av kabelbranden? Om jag kopplar en 12V batteri så blinkar det och tutar alldeles utmärkt.

Lägga upp fil gör du väl enklast genom att lägga upp på en egen FTP eller på någon form av online hosting.

Det som sitter frampå luftburken är väl likriktaren om jag inte minns fel? Generatorn ger ju ut 12V växelström, vilket driver typ blinkers och lampor, medans likriktaren ger ut ström till hastighetsmätaren och tutan.

Är väl standard på våra underbara hojar att man har svagare belysning och snabbare blinkers på tomgång... Håller jag ca. 2-2.5krpm så är det lugnt, men på tomgång lever den ju sitt eget liv. Roligaste är ju att stå vid ett rödljus och blinka samtidigt som man håller bromsen inne, då blinkar allt på hojen i takt! :yoparty

För övrigt blir det inget kambyte för mig förrän i slutet av veckan. Tror aldrig jag sett någon bänkningskurva där de jämför originalkammen med rallykammen, så det är precis vad jag tänkte göra. :)

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Lite kul fakta för oss 660 ägare, 05a uppåt!

Kategori: KTM 660 SMC Jämförelse med 625 SMC
Motor: + 29 cc
Borr x slag: + 1x2 mm
Effekt: + 250 rpm
Vridmoment: + 1,5 Nm
Torrvikt: - 8 kg
Tankrymd: - 0,2 liter

källa: www.alltommc.se

Last edited:

Spyke 81

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
För övrigt blir det inget kambyte för mig förrän i slutet av veckan. Tror aldrig jag sett någon bänkningskurva där de jämför originalkammen med rallykammen, så det är precis vad jag tänkte göra. :)

fått nå fart på cykeln? har heller inte haft tid, få se nu i helgen..

va fan ska det snöa för....:gnissla

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
Lägga upp fil gör du väl enklast genom att lägga upp på en egen FTP eller på någon form av online hosting.

Det som sitter frampå luftburken är väl likriktaren om jag inte minns fel? Generatorn ger ju ut 12V växelström, vilket driver typ blinkers och lampor, medans likriktaren ger ut ström till hastighetsmätaren och tutan.

Är väl standard på våra underbara hojar att man har svagare belysning och snabbare blinkers på tomgång... Håller jag ca. 2-2.5krpm så är det lugnt, men på tomgång lever den ju sitt eget liv. Roligaste är ju att stå vid ett rödljus och blinka samtidigt som man håller bromsen inne, då blinkar allt på hojen i takt! :yoparty

Kan likriktatern ta stryk av kabelbrottet?? Det är bara blinkers och tuta som inte funkar som det ska. Och även om det är dåligt med kräm på tomgång så är det jag upplever nu min hoj helt under gränsen, man får lägga handen över för att ens se om det blinkar och tutan låter mindre än min 7 mån grabb när han sover:)

Du verkar vara haj på elektronik så har du några bra tips tar jag gärna emot dem.... Har körförbud pga av utebliven bes till följd av elskiten:mad:

Ps. vet du någon ftp eller Online hosting som jag kan använda för bänkningsdiagrammet så är det oxå bra, jag är inte så väl bevandrad i ftps usw Ds.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...