pansarvagnen
BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Jupp kolla venttilerna om den nu inte här helt fel bestyckad!
Ok, tack för svar!
jag tror den ska vara rätt bestyckad, eller ingen aning men den går ju som den ska...
Finns det någon KTM-meck i stockholm??
Jupp kolla venttilerna om den nu inte här helt fel bestyckad!
Ok, tack för svar!
jag tror den ska vara rätt bestyckad, eller ingen aning men den går ju som den ska...
Finns det någon KTM-meck i stockholm??
Mcsport borta vid Arlanda samt Johan Hammarström i samma hus är väldigt kunnig!
Tjena!
Precis köpt en 660, en 05:a med akra-pipor..
Har sjukt svårt att kicka igång fanskapet, ibland startar den på första kicken och ibland blir jag stående och kickar halv ihjäl mig!
Polarn har en likadan hoj, dock utan akra men den kickar jag igång hur lätt som helst, så det borde inte vara mig det är fel på......
En polare som kan meka trodde att det kunde va ett tecken på att ventilerna måste ställas, nån med nåt annat bra tips??
Vill slänga på endurofälgar på 660:n (-06:a) för lite grusbus och kanske vinterkörning. Hjälp mig! Vad behöver jag?
Har du ett beggat set får du gärna höra av dig.
Ok, så det är pill med distanser och grejor för att kunna få på en endurofälg. Finns det något färdigt att köpa?Du behöver små distanser att sätta på hjulaxeln så att bromsoken ska hamna på rätt ställe igen.
Tänkte du ha kvar samma bromsskiva fram eller ska du ha en enduroskiva?
Krascha idag, yay!
Bara för att få klarhet när det gäller service intervallerna på en ktm 660 -04 så är dom 100, 250, 500, 750, 1000....? Och du kollar ventilerna vid varannat oljebyte? dvs. 500 och 1000 tex.?
Beror på vilken årsmodell.
04:a eller äldre ja
05 eller nyare nej (500 mila intervall)
Jag hade en 660-04:a förut och den hade samma problem när den var sprittny som det sags tidigare i denna tråden på flera ställen så är det bara en liten tryckbricka i kopplingen som behöver bytas ut.
Det är en enkel operation som inte kostar speciellt mycket, men det ska gå på garantin (6 mån).
Det är alltså inget fel på era kopplingar eller växellådor.
Jag har ringt till både ATV-racing och Lelles-mc och ingen har någon aning om vad det kan vara.
Vart ska jag vända mig om jag vill ha tag på någon som har lite koll?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|