Tjenare grabbar!
Beställde nya däck förra veckan, och imorgon ska fälgarna av så att det gamla gummit får ge plats för lite nytt och färskt... Lammgummi?
Kör på Avon Distanzior nu, vilka ju är lite mera offroad-inspirerade däck, och jag har varit väldigt nöjd med dem. De släpper inte fast man provocerar med hårt gaspådrag i kurva med nedlägg och kall asfalt, samtidigt som de har hyfsat grepp på grus också. Tänkte dock prova något nytt, så det blev Pilot Power 2ct både fram och bak.
Det var de goda nyheterna. Nu till de mindre goda.
Var ute en sväng och körde i natt med en kompis. Jag hade just kommit hem från en veckas arbete vilket hade avslutas med magsjuka sista dagen, så jag var inte riktigt i form. Hursomhelst så slutade det med att jag fick bredstället Allan i en kurva där det var halt. Sen blev det o-halt och så stod herr Highside och väntade.
Hojen klarade sig väl med lite skrapsår, knäckt kopplingshandtag och böjd växelpedal samt vänster fotpinne.
Har lyckats åtgärda det mesta, men tänker ändå beställa nytt:
Vänster barkbuster
Växelpedal
Kopplingshandtag
Bakre plasten (den var lite smårepig sen tidigare, kan lika väl bytas)
Satt och kikade i KTM-katalogen idag, och upptäckte då att det finns två olika kopplingshandtag, ett kort och ett långt. Så nu till min fråga: Hur kort är det korta? Och är det någon som kört med det som kan ge feedback?
Mitt kopplingshandtag är ju just nu med ofrivilligt tvåfingrarsgrepp, vilket känns rätt så skönt faktiskt. Brukar sällan koppla med hela handen ändå.
Sen undrar jag om någon skulle råka ha artikelnr. på barkbustern och bakre plasten? Till en svart -05a. Har letat runt men inte hittat något bra, och har KTM-katalogen i garaget långt, långt borta.