Ktm 660

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Ni får tänka på att många inte har råd att ha kvar eller köpa hoj nu pga den ekonomiska krisen, Det är köparens marknad nu, och det lär det vara ett tag framöver.

Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Ni får tänka på att många inte har råd att ha kvar eller köpa hoj nu pga den ekonomiska krisen, Det är köparens marknad nu, och det lär det vara ett tag framöver.

Den hoj som crazy rider tipsade om går nog att pruta ner till 45k, jag skickade ett mail till killen och ha sa att jag kunde få den för 47k iaf. Men jag har problem med plats i garaget, jag rymmer inte en hoj till så jag måste sälja min DT först.:huvet

Nu till frågan, går det inte heller att köra KTM 625 (-04 och neråt) med Abeg. kort eller är dom också för lätta?

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Den hoj som crazy rider tipsade om går nog att pruta ner till 45k, jag skickade ett mail till killen och ha sa att jag kunde få den för 47k iaf. Men jag har problem med plats i garaget, jag rymmer inte en hoj till så jag måste sälja min DT först.:huvet

Nu till frågan, går det inte heller att köra KTM 625 (-04 och neråt) med Abeg. kort eller är dom också för lätta?

nej dom är också för lätta tyvär tror jag

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
640 då?

(tänker inte köpa en 640, de ryktas om att man blir trött på effekten.)

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
640 då?

(tänker inte köpa en 640, de ryktas om att man blir trött på effekten.)

den vet jag inte den är lite tyngre tror jag (rätta mig om jag har fel) men den måste man strypa ner om nån inte redan har gjort det för den är inte strypt från fabrik iaf inte så den klarar mellan klassen

45?!:skrämd

//Hannes som gav 55 för sin och körde 120 mil för att hämta.

shit va långt var det enkel resà?:O hur långt hade den gått?

Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R

Det är väl bara till att strypa till lägre hästar tills matematiken går ihop. Min är reggad till 29hk, så den får du säkert köra med a-begränsat...

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
okej då var det ju ett ganska bra pris:) jag har också dubbla upsättningar plast och akra men inga puckar:( ska göra egna snart:)
Japp, och man ska tänka på att detta var för 1½ år sedan, och den billigaste förutom denna hade gått dubbla och kostade 7 papp mer..:)

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Det är väl bara till att strypa till lägre hästar tills matematiken går ihop. Min är reggad till 29hk, så den får du säkert köra med a-begränsat...

Varför har jag inte tänkt på de?:confused:
Om man köper en 04/03 å sen stryper den med en lätt strypning som man tar bort dagen efter man reggar om den. Vad kostar en omreggning?

ps. Vet att de blir olagligt att köra den osvosv då.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hörni grabbar. En sak slog mig nyss:
När man bytt till Rallykam, ska man köra samma ventilspel som med originalkam?

Min intuition säger mig att det borde vara samma, men sen är jag ju inte kvinna så min intuition kan vara helt åt skogen.

Kollar man vad det står i mekboken för 660 Rallye så ska det ju vara 0.10mm spel, istället för 0.15 som det är på 660n original.

För övrigt tycker jag fortfarande att min 660 är mera svårstartad sen jag bytte till Rallykammen, samt att det någon gång sedan dess verkar som att autodekompen skulle "haka upp" sig. Då går det att kicka runt den som en moped varv efter varv, vilket känns otrevligt. Den går ju igång utan problem, och den går ju som den ska, men det känns ändå dåligt. Bara hänt typ 2 eller 3 gånger, men innan kambyte hade det aldrig inträffat...

Själv ska jag och besikta hojen på fredag. Wish me luck! :näsblod

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
inhandlade lite godis till hojen idag, nya ktm handtag och handskydd! snyggt blev det:yoparty

IMG_3142.jpg IMG_3143.jpg

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Det verkar som att jag har fått lite vatten i oljan. Nån som har råkat ut för samma problem? Läcker det in någonstans eller kan det vara kondens som har gjort så att oljan ser ut som choklad?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Synen från mitt köksfönster just nu, aningen deprimerande... :(
Besiktning imorgon, jag håller tummarna!

Bifogat

• DSC_3006.jpg
    DSC_3006.jpg
    160.4 KB · Visningar: 178
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras