Ktm 660

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Synen från mitt köksfönster just nu, aningen deprimerande... :(
Besiktning imorgon, jag håller tummarna!

Härligt väder...NOT... Lite vår-sol hade inte varit fel...
Tror du den går igenom med dem dämparna? Är det inte akra-pipor jag ser?
Kör du med db-killers eller nåt i den stilen till bes.?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Härligt väder...NOT... Lite vår-sol hade inte varit fel...
Tror du den går igenom med dem dämparna? Är det inte akra-pipor jag ser?
Kör du med db-killers eller nåt i den stilen till bes.?

Jopp, Akra-pipor.
Jopp, DB-killers. Låter ju mindre än orig.pipor med dem i! :tungan

Enligt andra här som nyligen besiktat med Akra-pipor så ska det ju inte vara några problem (med killers i givetvis), så jag hoppas på det jag med. Samt att mina LED-lysen och LED-blinkers ska godkännas.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Men ni besiktar väl inte på Åland?

Helt rätt. Men hojen är svenskreggad, jag är skriven i Sverige och jobbar/bor delvis i Sverige.

Vilket för övrigt är ganska idiotiskt tycker jag, att hojar inte ska besiktas på Åland. Perfekta stället att bo på om man vill hålla på med överladdade byggen dock. :tungan
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Såja.
Sitter i bilen utanför Bilprovningen i Sundbyberg med en nybesiktad hoj på flaket.

Inga kommentarer överhuvudtaget (bortsett från att mina bakbromsbelägg börjar bli lite slitna).
Akrapipor, LED-blinkers och LED-ljus, ombyggd bak.

Härligt! Då blir det bara att åka till garaget och bygga om baken lite snyggare än vad den är nu... :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Såja.
Sitter i bilen utanför Bilprovningen i Sundbyberg med en nybesiktad hoj på flaket.

Inga kommentarer överhuvudtaget (bortsett från att mina bakbromsbelägg börjar bli lite slitna).
Akrapipor, LED-blinkers och LED-ljus, ombyggd bak.

Härligt! Då blir det bara att åka till garaget och bygga om baken lite snyggare än vad den är nu... :p

He he du menar Rissne, vilken person besiktade, står längst ner till höger på pappret?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det verkar som att jag har fått lite vatten i oljan. Nån som har råkat ut för samma problem? Läcker det in någonstans eller kan det vara kondens som har gjort så att oljan ser ut som choklad?

Du har fått läkage på packboxen som sitter på utgående axel från kamaxeln och in i vattenpumpen. Där brukar det bildas rost imellan dom tätningarna som håller vattnet borta från oljan och vise versa. Denna rost fungerar då utmärkt som rasp och raspar då sönder pacboxen :näsblod Plocka lös hela skiten och byt dessa 2 packningar och om du ser tillstymmelse till rost på axeln mellan tätningarna så sätt INTE dit dom nya förens du slipat bort den rosten!! Lämpligast är att sätta upp axeln i en borrmaskin eller svarv och ta smärgelpapper och slipa bort rosten. man får inte slipa på själva tätytan där packboxen ska täta !! och glöm ej smeta in oringarna runt den stora ventilkåps tätningen med silicone vid återmontage ventilkåpa.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Vet nån om det går att regga om en årsm 03/04 så att dom får köras på A begr. kort?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Vet nån om det går att regga om en årsm 03/04 så att dom får köras på A begr. kort?

Allt går att regga på A begr., gäller bara att strypa ner till lagom effekt. :tummenupp


He he du menar Rissne, vilken person besiktade, står längst ner till höger på pappret?

Gah, jag menar väl vad jag säger!
Citat från bilprovningen.se:
"Välkommen till Bilprovningen i Stockholm-Rissne, Sundbyberg-Rissne"
Men okej, vi kan väl säga Rissne då, om det gör dig glad. ;)

Nere till höger på mitt papper står det "BJJON", kanske säger dig mer än det säger mig? :tungan


Ikväll fortsatte projekt "Bygga om bakdel" igen.
Satte sågen i plasten ännu en gång och sågade bort lite till, samt började snickra till en ny plåt för hållare av bakljus, blinkers samt nummerplåt. Hann lägga på några lager grundfärg också, ska försöka lacka mera imorgon.

En bild kan jag ju bjuda på iaf:
 

Bifogat

  • DSC_3012.jpg
    DSC_3012.jpg
    187.3 KB · Visningar: 178
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
hej när jag skulle köpa 125a så läste jag nånstans att man kunde fixa dubbla broms skivor fram till ktm så jag undrar om man kan göra de te 625an? och hur mkt det kostar nån som vet? och måste man bytta fälg då? sen undrar jag om man byter broms ok och broms skiva måste man ställa om hastighets mätaren då?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Gah, jag menar väl vad jag säger!
Citat från bilprovningen.se:
"Välkommen till Bilprovningen i Stockholm-Rissne, Sundbyberg-Rissne"
Men okej, vi kan väl säga Rissne då, om det gör dig glad. ;)

Nere till höger på mitt papper står det "BJJON", kanske säger dig mer än det säger mig? :tungan

He he aha Björn då vet jag, nä känner en del där på stationen, fördelen där är att många kör hoj på den stationen så de är rätt Ok!
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
He he aha Björn då vet jag, nä känner en del där på stationen, fördelen där är att många kör hoj på den stationen så de är rätt Ok!

Jo, de verkade faktiskt schyssta där.
Första kommentaren när jag rullade in hojen kom från en annan besiktningsman:
"Nämen, kör du inte...? Det var ju lite mesigt..." Hehe.

Det första Björn sade när han tittade på hojen var: "Den här är ju så fin så den kan ju inte ha några fel...?"

För övrigt,

var ju ute i garaget idag igen och fortsatte fixa på min nya bakdel. Har lackat färdigt nu, så får det ligga och vänta tills nästa ledighet innan jag monterar den.
Hursomhelst, när jag då stod i garaget och tittade på hojen med burkarna borta (de ska putsas upp lite), så konstaterade jag att det skulle kunna bli skitsnyggt att ha några små burkar som döljs helt/mestadels bakom sidoplasten. Då skulle man få en duktigt smutt bakända, lite i stil med SXV-arna.

Tog en bild lite snabbt så man får ett hum om hur den skulle se ut, så jag lägger upp den.

Men, vad tror ni? Burkarna skulle då inte få bli längre än typ 20-25cm, men på höjden får de ju vara lika stora som Akra-burkarna, typ 10-15cm. Blir dessa burkar alldeles för små för att dämpa ljudet? Vill ju inte ha en värsta monsterbullermaskinen som skrämmer små barn på flera mils avstånd.
Och hur skulle man fixa burkarna? Jag tänker absolut INTE sätta kapen i mina Akraburkar (usch, hemska tanke) och att bygga burkar helt från scratch känns lite småjobbigt. Köpa nya slipons för att kapa känns också rätt så dyrt.

Nåja, det är bara lite funderingar från min sida. Men jag tror det skulle kunna bli snyggt och ganska ovanligt om man gjorde så.
 

Bifogat

  • DSC_3016.jpg
    DSC_3016.jpg
    173.4 KB · Visningar: 159

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top