Om du redan har massor med drev så är det bara att pröva sig fram, ingen kan säga vilken drevning du kommer tycka blir bäst.
Själv kör jag på 15/42 och det funkar till vardagligt bus och goa landsvägar
Okej får väll testa mig fram vad är bäst för hojen byta fram eller bak drev? tack för svar
Hej!
ska besikta min hoj nu innan den 31aug, och har en liten fråga där jag har acra slip-on, är det något problem att besikta med de?även fast jag sätter i db killers? om nu det är problem är det meckigt att shifta till orginal?
HejMin 660 har gått 1260 mil, när ska nästa service vara gjord?
Och vad är de som ska bytas/göras på den?
hej har en ktm 660 -04 som jag skulle vilja dreva om lite. Där satt 45 bak 16 fram men cyklen har en alldeles för hög toppfart. Vilka drev ska jag gå ner till? har både 14,15,16,17 fram samt 44,45,49 bak Har en ny kedja på 118 länkar. mvh Jocke
Toppfarter med några olika varianter av dina drevningar (teoretisk toppfart vid varvstopp på 5ans växel):
Nuvarande, 16/45: 171km/h
17/44: 174km/h (högsta du kan få)
14/49: 137km/h (lägsta du kan få)
Nu vet ju inte jag vad du tycker är "lagom", men om vi säger att du vill ha en toppfart på 150-160 eller så:
16/49: 157km/h
15/49: 147km/h
Generellt brukar man ju säga att det är bättre att byta bak än fram, då ett mindre drev fram ger en mycket snävare sväng för kedjan att följa, men det vet jag faktiskt inte hur mycket man egentligen behöver bry sig om.
Hej!
ska besikta min hoj nu innan den 31aug, och har en liten fråga där jag har acra slip-on, är det något problem att besikta med de?även fast jag sätter i db killers? om nu det är problem är det meckigt att shifta till orginal?
hur funkar det att ligga i 110 med 16/49? känns det som att man plågar motorn?
Toppfarter med några olika varianter av dina drevningar (teoretisk toppfart vid varvstopp på 5ans växel):
Nuvarande, 16/45: 171km/h
17/44: 174km/h (högsta du kan få)
14/49: 137km/h (lägsta du kan få)
Nu vet ju inte jag vad du tycker är "lagom", men om vi säger att du vill ha en toppfart på 150-160 eller så:
16/49: 157km/h
15/49: 147km/h
Generellt brukar man ju säga att det är bättre att byta bak än fram, då ett mindre drev fram ger en mycket snävare sväng för kedjan att följa, men det vet jag faktiskt inte hur mycket man egentligen behöver bry sig om.
Har du mätt upp det själv eller räknat på det?
Kollade på http://www.gearingcommander.com/ och fick upp helt andra siffror.
Tex, 16/49: 132.9km/h
Vet dock inte exakt hur bra gearingcommander räknar, räknade dock på en 640 lc4, för det var den enda som fanns.
hur funkar det att ligga i 110 med 16/49? känns det som att man plågar motorn?
Hej
Enligt service boken Olja och filter efter 25h / 250 mil Ventiler ska ställas vid 500 mil eller efter varje säsong jag kör dock tätare olje och filter byte och ställer ventilerna långt innan 500 mil mvh
Besiktigade min förra veckan med akra och db-killers utan problem!
Jag har ingen aning om det kommer bli ett problem, annars tar de MAX 5 minuter att byta, gjorde de senast för en timme sen på minHej!
ska besikta min hoj nu innan den 31aug, och har en liten fråga där jag har acra slip-on, är det något problem att besikta med de?även fast jag sätter i db killers? om nu det är problem är det meckigt att shifta till orginal?
Det är många som skriver om att man kan gasa upp 660 på 3, 4 och en del även på 5:an.
Jag kan bara gasa upp min på 2:an i ca 50Km/h. Har det med teknik att göra? Kan jag få lite tipps på hur man gör om man vill ha upp den på 3:an.
Stå, sitta, fart, rycka, släppa av och full gas? Förklara i detalj hur ni gör.
Okej Mkt bra svar då e det bara ut i garaget nu och slänga på 15/49 Tack så mkt
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |