Ktm 660

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Använd snöre, trä runt snöret runt hatten och försök få ett bra drag uppåt :tummenupp

Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve

Om du använder clips så rengör ordentligt vid låset & lägg en klick silikon som den har mindre risk att vibrera loss
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve

Sätt på kedjelåset, ring till Superbike och ta med dig en bullkrans eller en liten peng samt nitlänken. Så gjorde jag.
:tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?

Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.

Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!:huvet
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?

Jag har Biltemas 99kr-lampa direkt fastskruvad i min hembyggda bakgavel i metall. Funkar finfint än så länge. Får väl se hur länge det håller. :tungan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.

Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!:huvet

Just det jag är lite orolig för...
Känns lite trist att såga sönder ett fullt fungerande bromslampa bara för att få discoljus :näsblod
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Just det jag är lite orolig för...
Känns lite trist att såga sönder ett fullt fungerande bromslampa bara för att få discoljus :näsblod

Fast min lösning går ju lätt att återställa till orginal, klippte till en plåt som täcker hålet för gamla lampan.
Men man blir ju irriterad på att skiten inte håller vad dom lovar!
Ska skicka tillbaka skiten så får vi se vad dom säger...
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Fast min lösning går ju lätt att återställa till orginal, klippte till en plåt som täcker hålet för gamla lampan.
Men man blir ju irriterad på att skiten inte håller vad dom lovar!
Ska skicka tillbaka skiten så får vi se vad dom säger...

Bra det!

Jag hade nämligen tänkt kapa en del och flytta in bromsljuset en bit, men kanske ska skita i det trots allt...
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Bra det!

Jag hade nämligen tänkt kapa en del och flytta in bromsljuset en bit, men kanske ska skita i det trots allt...

Ja, bara lampan funkar som den ska på min så ser det ju helt ok ut, gick igenom besiktningen också!:tummenupp
Sen är det ju bra att man kan återställa till orginal på två minuter typ!
 

Bifogat

  • garage.JPG
    garage.JPG
    176.9 KB · Visningar: 131
  • tail.JPG
    tail.JPG
    154.9 KB · Visningar: 121

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Sådärja.
Nu sitter mina nya miniblinkers på plats, och jisses så små de är! Kan knappt tro att det är sant. De blinkar dessutom stort över förväntan, tom. starkare än originalblinkers. Bild kommer senare.

Dessutom har jag köpt mig en VIO POV 1.5 hjälmkamera som jag filmade med lite igår. Är än så länge grymt nöjd med den också. :yoparty
Ska lägga upp en liten film från igår senare.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Hur gör ni när ni startar eran 660?

Asså hur gör ni med choken när ni startar den kall?
Varm? osvosv


Min har en lust att inte starta.....brukar dra ut den svarta knappen (choken för kallstarter om jag har fattat de rätt) en gång sen dra en gång i gashandtaget och sen kickar jag 10ggr.

Den ska in på service så fort jag har fått kk samt har råd.
 

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#
Hur gör ni när ni startar eran 660?

Asså hur gör ni med choken när ni startar den kall?
Varm? osvosv


Min har en lust att inte starta.....brukar dra ut den svarta knappen (choken för kallstarter om jag har fattat de rätt) en gång sen dra en gång i gashandtaget och sen kickar jag 10ggr.

Den ska in på service så fort jag har fått kk samt har råd.

Brukar dra ut den svarta sen, bara kicka..drar jag i gasen för mycket så kan den bli sur och får för mycket soppa vilket resulterar i avgasmäll...har du kollat tändstiftet lr ventilspelet?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Min blir bara svårare om jag rör gashandtaget.

1.) Ut med choken om den är kall.
2.) Drar in dekompen och kickar ett par gånger.
3.) Söker kompläget.
4.) Dra in dekompen och trampa ner kicken ungefär 3/4-delar
5.) Trampa igång den.

Startar i princip alltid direkt om jag följer min procedur men om inte så upprepa hela proceduren.

Är den varm så gör jag likadant bortsett från att choken inte dras ut.

På min YZF250 måste jag däremot pumpa tre gånger på gasen och från början försökte jag med liknande tekniker på 660n men det gav mig bara en svettig panna.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Är det någon här inne (Busaberg?) som har någon koll på hur 660orna klarar smörjningen av motorn när man kör på bakhjulet?

Jag har aldrig hört något om att 660n skulle vara känslig, och jag har sett filmer på Youtube där folk wheelat i evigheter med LC4or, men någon här inne kanske vet hur det egentligen ligger det?
Klarar oljepumpen av att skicka olja till toppen?
Kan vipporna eller kammen gå torra pga. för dålig smörjning?

Jag upptäckte nyligen att mina wheeliesar begränsats av mitt grepp (har alltid haft två fingrar på kopplingen av någon anledning, vilket man blir ganska trött av), och nu när jag håller med hela handen så känns det närmast som jag kan köra hur långt som helst. Så frågan är, hur långt vågar man köra egentligen?
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Okej tack för alla tips, ska prova vad som funkar bäst. :)

Följdfråga, blir motorn aldrig sur om man gasar före man startar så att man måste starta och gasa samtidigt för att kunna starta den igen?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top