Schimpy
Ny medlem
Okej man tackar, då vet ja lite iaf
Ska nog testa din drevning Two stroke man. Kanske kan bli passande
Ska nog testa din drevning Two stroke man. Kanske kan bli passande
Kolla om du har nåt fel på kontakten till stödet kan ju vara nåt skit med den.
den är faktiskt avmonterad..sen första dagen. Funkar 5-56 bra för elkablar? Eller måste man köpa någon specifik el spray?
Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.
Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!
efter att ha gått igenom varje fucken kabel på hojen, så hittade jag felet. Det var kabeln till blinkers dosan på styret som satt fastklämd, helt sjukt...men men...måste se det positiva ur det hela...jag är proffs på 05ans elsystem och varenda kontakt är smörjd och ren som aldrig förr
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.
Vad kan det vara för fel? Har ju precis fått tillbaka hojjen efter kolv o ramlagerbyte och det är efter det felet har uppstått. Tittade själv ifall dom har missat nånting runt förgasaren + att jag har spraya startgas överallt men hittar då inga läckor eller fel. Det enda jag såg var att dekompwiren var alldeles för spänd så armen gick inte tillbaka. Det fixade jag men tomgången var lika.
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.
Vad kan det vara för fel? Har ju precis fått tillbaka hojjen efter kolv o ramlagerbyte och det är efter det felet har uppstått. Tittade själv ifall dom har missat nånting runt förgasaren + att jag har spraya startgas överallt men hittar då inga läckor eller fel. Det enda jag såg var att dekompwiren var alldeles för spänd så armen gick inte tillbaka. Det fixade jag men tomgången var lika.
tack för tippsen! Ska kolla gaswiren ikväll, skönt ifall det är så enkelt. Börjar bli lite småless på hojen. Trotteln tror jag inte sitter fel då jag inte har skruvat på förgasaren än. Skulle vara mc-verkstan då dom bytte kolv o ramlager men näää varför skulle dom pilla med förgasaren då!!?
Varmstarten utdragen?Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.
Hur många KW äre i 660'n respektive 640'n ? Tacksam för svar
Mvh
660´n är strypt på pappret bara så du vet. Det är skillnad på dem eftersom 640 har sämre förgasare, väger mer och har mindre kubik.
Om jag säger såhär då. Är det okej att åka 660 på mellan kort?
Jag åker min 660 på mellankort, dock så är det olagligt om den original är reggad på 24kW och vikten överstiger 0.16kg/kW. Ska du köra lagligt så måste du regga om den. (Eller köpa en -05 eller nyare)
Kan dock tillägga att jag körde upp med min 660 som både är oreggad och ostrypt med acra osv. Han kollade bara så att den inte har över 25kW sen var det bara och köra, ingen orkar ta upp miniräknaren på mobilen och räkna vikt/kW. Tror inte ens polisen orkar de vid en vanlig trafikkontroll, då är de nog mer troligt att dom tar upp en db mätare om dom inte klipper kortet dirr.
Så det är skillnad på 04 och 05 i "powern" ? eller är det bara vikt/KW grejjen?
Ska snart ta kortet nämligen och har tröttnat på att köra olagligt...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|