Nu är det dags igen. Hur ställer man om hastighetsmätaren från crossdäck till motarddäck?
Kan gnistan försvinna pga förgasaren?
Problemet uppstår efter att man kört ca 10 minuter...först börjar det explodera som fan från avgasrören sedan dör motorn. Och gnistan försvinner. När hojen har fått stå ett tag och vila så fungerar den igen.
Är det någon som upplevt samma problem eller vet vad problemet kan vara?
Fan, strular skiten fortfarande??
Drag ur kontakten som ger ström till hastighetsmätaren (3 kablar, svart/röd/grå?).
Tryck fram tills du ser hur många timmar den körts.
Håll in menyknappen ("o") i typ 3s tills du kommer till inställningarna.
Tryck "o" tills du ser ett blinkande "WS", tryck då "+".
Ändra sedan hjulstorlek med "+" samt "-".
Tack. 1890 brukar stämma bra va?
tror det var 2205 för offroad & 1885 på motard, klingar det nåt?
Någon får gärna bekräfta det sista!
jaa...den fungerade normalt i 2 dagar..men sen började den strula igen! Jag ringde till mcsport i arlanda och han säger att det kan vara givaren vid statorn..så ja ska testa polarns stator på min hoj och se om det är den.
Jobbigt! Hoppas det är den då så du kan köra igen..!!
Vi fick ordning på polarns hoj iaf, han hade ju en gömd startspärr som var kopplad på stödets brytare, den hade lossnat inne i vip-brytaren så när vi kopplade bort den funkade den som den skulle igen..
Skulle byta däck i fram på hojen och tog loss framdäcket så gick givaren till hastighetsmätaren sönder. Den gick sönder vid gängan på sensorn
Kollade i KTM katalogen och den har art-nr 583.14.069.251. Fick reda på av en kompis att den kabeln kostar 450kr?!? är det verkligen sant?
Någon som vet vart man får tag på enbart givaren? Känn som att så fort någon lite del går sönder så kostar det multim att laga även fast jag gör allt själv...
Tyvärr så är givaren och hela kabeln en enhet.
Tyvärr så är givaren och hela kabeln en enhet.
Skulle byta däck i fram på hojen och tog loss framdäcket så gick givaren till hastighetsmätaren sönder. Den gick sönder vid gängan på sensorn
Kollade i KTM katalogen och den har art-nr 583.14.069.251. Fick reda på av en kompis att den kabeln kostar 450kr?!? är det verkligen sant?
Så här ser den ut -->> http://cdn-4.psndealer.com/e2/dealersite/images/ec0414/06-0103_400.jpg
Någon som vet vart man får tag på enbart givaren? Känn som att så fort någon lite del går sönder så kostar det multim att laga även fast jag gör allt själv...
Givaren är väl passiv?! I så fall kan du köpa på ebay.de för drygt 200 spänn inkl frakt. Så skarvar du sen Sök på Koso, bland resultaten finns givaren med olika kabellängder.
Gjorde samma sak på min och det sved rejält.. Eftersom jag ofta byter mellan offroad och motardfälgar så är det jäkligt lätt hänt . Nu i efterhand såg jag att husa hade en bättre vajer med en kontakt på. Som det är nu så lossar jag hela vajern från hastighetsmätaren och skuvar ut den från oket så att den inte ska gå sönder igen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|