Ktm 660

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Den väger lite mer/mindre och är reggad på 21kW så att viktförhållandena mellan kg/Kw inte överstiger 0.16kw/kg.

Som sakt så måste pluggen vara kvar om du ska köra lagligt.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hej har en r6 årsm 99 och är sugen på en motard igen Ingen som vill byta sin 660 eller 625 ??
Hör av er
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Nu är det dags igen. Hur ställer man om hastighetsmätaren från crossdäck till motarddäck?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Kan gnistan försvinna pga förgasaren?

Problemet uppstår efter att man kört ca 10 minuter...först börjar det explodera som fan från avgasrören sedan dör motorn. Och gnistan försvinner. När hojen har fått stå ett tag och vila så fungerar den igen.

Är det någon som upplevt samma problem eller vet vad problemet kan vara? :va
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Nu är det dags igen. Hur ställer man om hastighetsmätaren från crossdäck till motarddäck?

Drag ur kontakten som ger ström till hastighetsmätaren (3 kablar, svart/röd/grå?).
Tryck fram tills du ser hur många timmar den körts.
Håll in menyknappen ("o") i typ 3s tills du kommer till inställningarna.
Tryck "o" tills du ser ett blinkande "WS", tryck då "+".
Ändra sedan hjulstorlek med "+" samt "-".
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Kan gnistan försvinna pga förgasaren?

Problemet uppstår efter att man kört ca 10 minuter...först börjar det explodera som fan från avgasrören sedan dör motorn. Och gnistan försvinner. När hojen har fått stå ett tag och vila så fungerar den igen.

Är det någon som upplevt samma problem eller vet vad problemet kan vara? :va

Fan, strular skiten fortfarande??:va
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Drag ur kontakten som ger ström till hastighetsmätaren (3 kablar, svart/röd/grå?).
Tryck fram tills du ser hur många timmar den körts.
Håll in menyknappen ("o") i typ 3s tills du kommer till inställningarna.
Tryck "o" tills du ser ett blinkande "WS", tryck då "+".
Ändra sedan hjulstorlek med "+" samt "-".

Tack. 1890 brukar stämma bra va?
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
jaa...den fungerade normalt i 2 dagar..men sen började den strula igen! Jag ringde till mcsport i arlanda och han säger att det kan vara givaren vid statorn..så ja ska testa polarns stator på min hoj och se om det är den.

Jobbigt! Hoppas det är den då så du kan köra igen..!!

Vi fick ordning på polarns hoj iaf, han hade ju en gömd startspärr som var kopplad på stödets brytare, den hade lossnat inne i vip-brytaren så när vi kopplade bort den funkade den som den skulle igen..
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Jobbigt! Hoppas det är den då så du kan köra igen..!!

Vi fick ordning på polarns hoj iaf, han hade ju en gömd startspärr som var kopplad på stödets brytare, den hade lossnat inne i vip-brytaren så när vi kopplade bort den funkade den som den skulle igen..

lämnade in hojen idag hos MC-sport i arlanda, hoppas dom fixar hojen snabbt. Jag kopplade bort alla kablar för stödet, mitt problem verkar ligga i tändningssystemet. Han verkar vara trevlig, och jag har bara hört bra saker ang mc sport från polare.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
dom ringde mig från mc sport idag, imponerad faktiskt av att det gick så fort. Det var givaren som knasa...det tråkiga är att man måste byta ut hela statorn! 2500 kr kostar den :(

men men..väntar på delar nu och hojen ska vara klar nästa vecka! så det känns ändå skönt
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
När jag bytte bromsbelägg bak idag, så behövde jag tömma behållaren någet. Den gummipackningen som sitter i verkar alldeles för stor, och jag lyckas inte sätta tillbaks den så att den sitter bra. Numret på den är 10271150. Kan det stämma? Eller är den kanske till en annan modell? Just ny ligger den frysen....kanske krymper lite :rolleyes:
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Skulle byta däck i fram på hojen och tog loss framdäcket så gick givaren till hastighetsmätaren sönder. Den gick sönder vid gängan på sensorn

Kollade i KTM katalogen och den har art-nr 583.14.069.251. Fick reda på av en kompis att den kabeln kostar 450kr?!?:gnissla är det verkligen sant?

Så här ser den ut -->> http://cdn-4.psndealer.com/e2/dealersite/images/ec0414/06-0103_400.jpg

Någon som vet vart man får tag på enbart givaren? Känn som att så fort någon lite del går sönder så kostar det multim att laga även fast jag gör allt själv...
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Skulle byta däck i fram på hojen och tog loss framdäcket så gick givaren till hastighetsmätaren sönder. Den gick sönder vid gängan på sensorn

Kollade i KTM katalogen och den har art-nr 583.14.069.251. Fick reda på av en kompis att den kabeln kostar 450kr?!?:gnissla är det verkligen sant?

Någon som vet vart man får tag på enbart givaren? Känn som att så fort någon lite del går sönder så kostar det multim att laga även fast jag gör allt själv...

Tyvärr så är givaren och hela kabeln en enhet.
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Tyvärr så är givaren och hela kabeln en enhet.

finns det någon vettig förklaring till varför den är så dyr? Får man mer hp/Nm med guld kabeln? Blir arg då tex. ett orginal oljefilter kostar 239:- @ lelles(jag vet att det finns andra tillverkare som är billigare men ....)
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Skulle byta däck i fram på hojen och tog loss framdäcket så gick givaren till hastighetsmätaren sönder. Den gick sönder vid gängan på sensorn

Kollade i KTM katalogen och den har art-nr 583.14.069.251. Fick reda på av en kompis att den kabeln kostar 450kr?!?:gnissla är det verkligen sant?

Så här ser den ut -->> http://cdn-4.psndealer.com/e2/dealersite/images/ec0414/06-0103_400.jpg

Någon som vet vart man får tag på enbart givaren? Känn som att så fort någon lite del går sönder så kostar det multim att laga även fast jag gör allt själv...

Gjorde samma sak på min och det sved rejält.. Eftersom jag ofta byter mellan offroad och motardfälgar så är det jäkligt lätt hänt . Nu i efterhand såg jag att husa hade en bättre vajer med en kontakt på. Som det är nu så lossar jag hela vajern från hastighetsmätaren och skuvar ut den från oket så att den inte ska gå sönder igen.
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Givaren är väl passiv?! I så fall kan du köpa på ebay.de för drygt 200 spänn inkl frakt. Så skarvar du sen :tummenupp Sök på Koso, bland resultaten finns givaren med olika kabellängder.

Har du något exempel på ebay.de? Jag sökte efter Koso men hittade ingen givare som stämde in på det jag letade efter.


Gjorde samma sak på min och det sved rejält.. Eftersom jag ofta byter mellan offroad och motardfälgar så är det jäkligt lätt hänt . Nu i efterhand såg jag att husa hade en bättre vajer med en kontakt på. Som det är nu så lossar jag hela vajern från hastighetsmätaren och skuvar ut den från oket så att den inte ska gå sönder igen.

Vet du vart man kan hitta givaren från Husan och vad den kostar?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top