Ktm 660

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Hej

Jag undrar, finns det någon säkring på 660 05an!?
JAg har letat överallt och hittar inte en enda, har även kollat in sparepartsmanual efter "fuse" utan att hitta något.

Som ni kanske vet så lämnade jag in hojen pga tändningsproblem, dom var tvunga att
byta hela spolen/givaren, och idag ringer dom och säger att även cdi måste bytas.

Spolen: 2500 kr + cdi 3500 kr + 900 kr för jobbet + 1320 kr för frakten hela vägen till arlanda!
Totalt: 8220 kr för skitet.

Det jag undrar är, kunde allt det här ha undvikits ifall ktm var smarta nog att placera lite säkringar på hojen?
Om man jämför med 625an så har den faktiskt flera säkringar, det verkar som om dom bara struntade
i att behålla säkringsdosan på 660 05an. Har någon haft erfarenhet av det här?

Vad tror ni?

/Ramsen
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Hej

Jag undrar, finns det någon säkring på 660 05an!?
JAg har letat överallt och hittar inte en enda, har även kollat in sparepartsmanual efter "fuse" utan att hitta något.

Som ni kanske vet så lämnade jag in hojen pga tändningsproblem, dom var tvunga att
byta hela spolen/givaren, och idag ringer dom och säger att även cdi måste bytas.

Spolen: 2500 kr + cdi 3500 kr + 900 kr för jobbet + 1320 kr för frakten hela vägen till arlanda!
Totalt: 8220 kr för skitet.

Det jag undrar är, kunde allt det här ha undvikits ifall ktm var smarta nog att placera lite säkringar på hojen?
Om man jämför med 625an så har den faktiskt flera säkringar, det verkar som om dom bara struntade
i att behålla säkringsdosan på 660 05an. Har någon haft erfarenhet av det här?

Vad tror ni?

/Ramsen

Fan va surt!!!!!
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
funkar de bra att byta ut lampan i fram till en h4 ? sitter nån 35watts lampa i nu o man ser ju knappt nåt. tänkte om man kunde slänga i 55/60w eller mer ?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
funkar de bra att byta ut lampan i fram till en h4 ? sitter nån 35watts lampa i nu o man ser ju knappt nåt. tänkte om man kunde slänga i 55/60w eller mer ?

har du 35w lampa i nu så undrar jag om du har en 660 original lampinsats:va
Den ska det sitta en H4:a i
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
de är plastlins o ska nog vara orginal. en h4 passar men klarar den av värmen ?
 
Last edited:

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
En fundering kan man sätta in större tank på 660 år 04 lätt eller är det en massa jobb, Skulle ju vara bra att ha om man ska längre sträckor
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hjälp med val
Har hittat en 660 årsm 04 med cross däck på fälj plus motard utförande för 40
och en 660 årsm 05 som bara motard för 45
Vilken ska man välja,är det stor skillnad mellan hojarna förutom plasten?
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Hjälp med val
Har hittat en 660 årsm 04 med cross däck på fälj plus motard utförande för 40
och en 660 årsm 05 som bara motard för 45
Vilken ska man välja,är det stor skillnad mellan hojarna förutom plasten?

Polaren har en 04, jag en 05. Kan inte påstå att det märks nån direkt skillnad på dom när vi är ute å leker. Ta den du tycker är snyggast, men extrafälgar med crossdäck kan ju vara lite extra roligt...om du utnyttjar det... Tycker själv dessa hojar är för tunga för den terrängen.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Polaren har en 04, jag en 05. Kan inte påstå att det märks nån direkt skillnad på dom när vi är ute å leker. Ta den du tycker är snyggast, men extrafälgar med crossdäck kan ju vara lite extra roligt...om du utnyttjar det... Tycker själv dessa hojar är för tunga för den terrängen.

Fan svinn svårt fått ner 05an till 40 också,, 43mil till 05an 10mil till 04 Vad ska jag göra visst är det bara 05 man får ha passagerare på?
Visst skulle vara jävligt kul med crossdäck men man kan ju alltid bulta ett vanligt däck
Har beslutångest:huvet
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Fan svinn svårt fått ner 05an till 40 också,, 43mil till 05an 10mil till 04 Vad ska jag göra visst är det bara 05 man får ha passagerare på?
Visst skulle vara jävligt kul med crossdäck men man kan ju alltid bulta ett vanligt däck
Har beslutångest:huvet

5:an har starkare bakram (Stål) tror jag, därför man kan ha passagerare. 5000;-till är juh inte mkt. åk och titta på den som är 10mil bort, faller den dig i smaken så köp. Blir en lång tur annars =):tummenupp
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Eftersom isåkning på vintern är bland det roligaste som finns så är det inte alls dumt med extrafälgar.Är man inte intresserad av det går hjulen alltid att kränga för någon tusenlapp.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Eftersom isåkning på vintern är bland det roligaste som finns så är det inte alls dumt med extrafälgar.Är man inte intresserad av det går hjulen alltid att kränga för någon tusenlapp.

Jag fick 4800 för mina fälgar inkl. dubbdäck, 2-kolvsok och bromskiva fram.
Hade säkert fått mer om jag väntat. Vet folk på SOE som är ute efter endurofälgar.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
05:an är inte värd 5k extra.

Det du säger är subjektivt och har ingen verklighetsförankring.

Titta på hojar oavsett klass, när det kommer en uppföljare med ändrad design, ligger alltid priset mer över än vad det normalt skiljer för en årsmodell. På sporthojar skilljer det ca 10-15 mellan två äldre modeller, betydligt mer om det är nästsenaste/senaste modell. Men jag har märkt i denna tråden att -antingen så är alla fattiga här, eller väldigt snåla. Sånt som här beskrivs som svindyrt, är för mig - som tidigare sporthojåkare, snorbilligt :tummenupp Och för den som vill kunna skjutsa, så är den direkt värd den merkostnaden oavsett om det hade varit samma årsmodell.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Det du säger är subjektivt och har ingen verklighetsförankring.

Titta på hojar oavsett klass, när det kommer en uppföljare med ändrad design, ligger alltid priset mer över än vad det normalt skiljer för en årsmodell. På sporthojar skilljer det ca 10-15 mellan två äldre modeller, betydligt mer om det är nästsenaste/senaste modell. Men jag har märkt i denna tråden att -antingen så är alla fattiga här, eller väldigt snåla. Sånt som här beskrivs som svindyrt, är för mig - som tidigare sporthojåkare, snorbilligt :tummenupp Och för den som vill kunna skjutsa, så är den direkt värd den merkostnaden oavsett om det hade varit samma årsmodell.

Tycker också 05 är mycke snyggare plus att puman får åka,, Fick dessutom ner priset till 40lök kanon pris
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Vet inte om 05:an är snyggare men jag skulle iaf ha valt den med tanke på att man får köra den på A begr kort, dom har väll 2 pipor bak = snyggt, och man får skjutsa vilken man inte strävar efter att göra direkt men..

Så jag skulle ha valt 05:an iaf, mest för att den går att köras lagligt med på A begr kortet.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Vilken storlek på dreven är bäst att ha om man ska slanga? (dum fråga men) :)

15/40 har jag nu, vilka drevningar har ni?
 
Last edited:
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top