Ktm 660

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Det blev 04an i stället 05an hade varit stulen o hade fått nya nr in knackade plus att den haft 7 ägare fick kalla handen direkt,
Men kan man sätta på några fotpinnar så damen kan åka till stranden en solig dag funkar det eller? hur har ni gjort
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vilken storlek på dreven är bäst att ha om man ska slanga? (dum fråga men) :)

15/40 har jag nu, vilka drevningar har ni?

Kan du inte slanga med 15/40 så ska du nog börja med ngt annat... typ Schack eller ngt :D:D:D:D

Skämt å sido bara att öva...

17/40, men byter nog till 16/40 eller 17/42 när jag byter drivpaket nästa gång.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Jag körde med 16/40 tidigare men bytte nyrligen till 15/40 vilket jag själv tyckte blev bra mycke bättre.
Dock kan jag inte slanga än men känns som att det skulla va lagom ork för det nu iaf :)

Det blev 04an i stället 05an hade varit stulen o hade fått nya nr in knackade plus att den haft 7 ägare fick kalla handen direkt,
Men kan man sätta på några fotpinnar så damen kan åka till stranden en solig dag funkar det eller? hur har ni gjort

Jag funderar på att slänga på ett par fotpinnar på min hoj och bara köra, skulle man bli stoppad när man skjutsar nån så tror jag knappt att dom skulle bry sig, inte ofta dom går in o kollar hur många man får åka på fordonet va? Om man nu skulle ha sån otur så får man väl ha en dålig dag då :näsblod
 
Last edited:

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Jag körde med 16/40 tidigare men bytte nyrligen till 15/40 vilket jag själv tyckte blev bra mycke bättre.
Dock kan jag inte slanga än men känns som att det skulla va lagom ork för det nu iaf :)



Jag funderar på att slänga på ett par fotpinnar på min hoj och bara köra, skulle man bli stoppad när man skjutsar nån så tror jag knappt att dom skulle bry sig, inte ofta dom går in o kollar hur många man får åka på fordonet va? Om man nu skulle ha sån otur så får man väl ha en dålig dag då :näsblod

Jo jag tänker okså bara slänga på ett par,, inte så ofta man blir stoppad
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Hehe undrade bara, har inte försökt slanga än eftersom det känns så osäkert att ha 42:000kr på ett hjul. :)

Därimot ska jag beställa nya orangelackerade drev + kedja från addemoto.

Schimpy, man måste väll förstärka ramen om man ska kunna skjutsa?
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Hehe undrade bara, har inte försökt slanga än eftersom det känns så osäkert att ha 42:000kr på ett hjul. :)

Därimot ska jag beställa nya orangelackerade drev + kedja från addemoto.

Schimpy, man måste väll förstärka ramen om man ska kunna skjutsa?

Jo det kan ju faktist vara bra om man skjutsar tunga personer hehe :p
Dock väger jag bara 65kg och har hittills inte skjutsat nån större o tyngre än mig själv så det borde nog gå bra som det är. :banana
 

vestis

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Cagiva Mito 1999
Nu har saker och ting gått åt helvete! :mad:
Jag krockade med en duva idag i typ 70 knyck. Tror ni inte den träffade precis på framlampan och knäckte loss den från sin infästning i framskärmen?!? Dessutom sprack kåpan som omger lyktan lite, men inte så man ser det så tydligt som tur är. Min fråga är nu: hur sitter kåpan i vanliga fall fast i skärmen? Som det ser ut nu har jag två små fyrkantiga hål i "lyktkåpan" och i framskärmen finns små hål rakt under den. Ser ut som att det ska finnas någonting som fäster kåpan i skärmen där, men nu finns ingenting.
Någon med bra förslag och kanske en bild på hur det ska se ut.
Jag har för övrigt en KTM 660 -06.
Nu ska jag ner och tvätta bort lite inälvor från lampan :tungan
Hoppas jag fått en massa bra lösningar när jag kommer tillbaka :)
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hej var ute o körde med en polare i dag ganska lungt hade precis börjat rulla nästan då började hans hoj blåryka som fan ett moln sen gick det bra sen samma sak efter knappt 1km och då stannde den,, Försökte få igång den igen men det gick inte,, Pratade med honom för 10min då hade han lyckats få igång den men den varvade som fan
Nån som har nån aning vad det kan vara?? Det är en KTM 620 årsm 01
Skulle vara roligt om nån hade en enkellösning på det här Tack
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
funkar de bra att byta ut lampan i fram till en h4 ? sitter nån 35watts lampa i nu o man ser ju knappt nåt. tänkte om man kunde slänga i 55/60w eller mer ?

Jag har testat h4 55/60W men det lyser inte bättre än 35 wattaren, enda skillnaden blir att du får mer blinkande discoljus i alla lampor när du använder broms och blinkers. Det är bara att vänja sig vid stearinljuset:D
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Hej var ute o körde med en polare i dag ganska lungt hade precis börjat rulla nästan då började hans hoj blåryka som fan ett moln sen gick det bra sen samma sak efter knappt 1km och då stannde den,, Försökte få igång den igen men det gick inte,, Pratade med honom för 10min då hade han lyckats få igång den men den varvade som fan
Nån som har nån aning vad det kan vara?? Det är en KTM 620 årsm 01
Skulle vara roligt om nån hade en enkellösning på det här Tack

Låter som taskiga ventiltätningar eller kolvringar tycker jag. :död
Tror inte det kan komma in olja från nåt annat håll iaf.
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Nu har saker och ting gått åt helvete! :mad:
Jag krockade med en duva idag i typ 70 knyck. Tror ni inte den träffade precis på framlampan och knäckte loss den från sin infästning i framskärmen?!? Dessutom sprack kåpan som omger lyktan lite, men inte så man ser det så tydligt som tur är. Min fråga är nu: hur sitter kåpan i vanliga fall fast i skärmen? Som det ser ut nu har jag två små fyrkantiga hål i "lyktkåpan" och i framskärmen finns små hål rakt under den. Ser ut som att det ska finnas någonting som fäster kåpan i skärmen där, men nu finns ingenting.
Någon med bra förslag och kanske en bild på hur det ska se ut.
Jag har för övrigt en KTM 660 -06.
Nu ska jag ner och tvätta bort lite inälvor från lampan :tungan
Hoppas jag fått en massa bra lösningar när jag kommer tillbaka :)


KOlla in sida 24 av &64 då ser du hur skärmen ser ut. kåpan fäst i dom två som sticker upp från skärmen sen med två gummiband upptill

http://www.ktm-parts.com/pdf/KTM2006/2006_625SMC.pdf
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Drivpaket

Tänkte dreva om nu när jag ändå ska byta drivpaket men jag hittar ingen info nånstans om vilken kedjelängd som är orginal.

Någon som har koll?

Vad jag förstått är 16/38 - 118 standard på 660 '04?
Jag vill ha den lite starkare, vad kan vara vettigt? 16/40 - ? ??
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Någon som sitter på alla artikelnummer till alla kåpor till en -05?
Gärna svart och vitt :tummenupp
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top