Ktm 660

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Tänkte dreva om nu när jag ändå ska byta drivpaket men jag hittar ingen info nånstans om vilken kedjelängd som är orginal.

Någon som har koll?

Vad jag förstått är 16/38 - 118 standard på 660 '04?
Jag vill ha den lite starkare, vad kan vara vettigt? 16/40 - ? ??

Mh, tack Hobbes för info. 16/38-114 är standard.
Om jag byter till 16/42 - borde 118 funka?
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Tändstift iridium

Är det nån som har bytt tändstift till Iridiumstift och märkt nån skillnad?
Och vad är fördelarna med ett sånt stift?
Man har ju ingen lust att lägga ut 225 spänn om det inte gör nånting.
Tacksam för svar

är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S

Låter nästan som om returfjädern till kicken har gått av:näsblod
 
Last edited:

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Skulle smacka på cross däcken i dag o köra lite skog var min plan men upptäcker att jag inte har någon hjulbult som passar cross fälgen fram ingen som har en över o vill sälja?:va
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
Låter nästan som om returfjädern till kicken har gått av:näsblod

låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?:p
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här :p
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Är det nån som har bytt tändstift till Iridiumstift och märkt nån skillnad?
Och vad är fördelarna med ett sånt stift?
Man har ju ingen lust att lägga ut 225 spänn om det inte gör nånting.
Tacksam för svar

Jag har precis bytt. Kan inte säga att jag märker någon skillnad än, men då har jag hållt på med förgasaren samtidigt och dessutom haft i db-killern. Om du väntar någon vecka till kanske jag kan ge dig ett bättre svar.

Jag köpte IXU24 tror jag (Johans MC), fast när jag tittade i instruktionsboken efter att jag köpt stiftet så skillde det 0,2 i gap. Vette fan om det spelar roll. Listan på Densos sida var otydlig för mig med 660 -04.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?:p
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här :p

Brukar bli lite skum i oljan när den är igång, helt normalt
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Jag har precis bytt. Kan inte säga att jag märker någon skillnad än, men då har jag hållt på med förgasaren samtidigt och dessutom haft i db-killern. Om du väntar någon vecka till kanske jag kan ge dig ett bättre svar.

Jag köpte IXU24 tror jag (Johans MC), fast när jag tittade i instruktionsboken efter att jag köpt stiftet så skillde det 0,2 i gap. Vette fan om det spelar roll. Listan på Densos sida var otydlig för mig med 660 -04.

Fick fram ja med att det skulle heta Ixu24, ja du får skruva vidare o göra en utvärdering av stiftet så kanske en annan skaffar ett med sen:tummenupp

låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?:p
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här :p

Nä det verkar ju inte lovande alls jag är ju ingen expert alltså men fjädern är det enda som drar tillbaka kicken och om den nu fastnar i nerläge så borde det va den som är trasig.
Oljan är det ingen fara med den vispas ju runt rätt rejält i motorn så det är normalt med lite skum/luftbubblor.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S

Japps, min fastar oxå.

Började efter att jag slog över och hojen åkte på fotpinnen. Då blev pinnen intryckt och går därför emot kicken när den är i sitt nedersta läge.
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
Nä det verkar ju inte lovande alls jag är ju ingen expert alltså men fjädern är det enda som drar tillbaka kicken och om den nu fastnar i nerläge så borde det va den som är trasig.
Oljan är det ingen fara med den vispas ju runt rätt rejält i motorn så det är normalt med lite skum/luftbubblor.

då behöver ja inte oroa mig för oljan då, har inte haft nå fönster på mina tidigare så de va nå nytt de där med bubblor ;)

Japps, min fastar oxå.

Började efter att jag slog över och hojen åkte på fotpinnen. Då blev pinnen intryckt och går därför emot kicken när den är i sitt nedersta läge.

så är de inte på min den kan fasta o stå rakt bakåt men gången efter åker den upp helt normalt, aja får öppna o kolla lite.

läste tidigare i denna tråd om kopplingsproblem, när den är degig och slutar funka så skulle man byta nån tryckbricka, nån som har koll på va de är för bricka ?
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Har suttit länge o letat o spanat,.. folk skriver att dem hittar 05 för 40-45.
Är detta hojjar som har gått långt eller e de bara att hålla ögonen öppna för jag hitta då inga i den prisklassen.

Var skulle ni tro priset för en 04-05 med runt 700míl på mätaren skulle liggA?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Har suttit länge o letat o spanat,.. folk skriver att dem hittar 05 för 40-45.
Är detta hojjar som har gått långt eller e de bara att hålla ögonen öppna för jag hitta då inga i den prisklassen.

Var skulle ni tro priset för en 04-05 med runt 700míl på mätaren skulle liggA?

Är nog bara att vänta tills den rätte dyker upp, eller om du lyckas pruta ordentligt...

Jag köpte min i våras med ca 300mil på mätarn för 49k :)
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Hur mycket "skit" måste bort innan jag får bort burken som luftfiltret sitter i? Måste jag ta bort avgasröret?

Har tänkt sätta dit ett så kallat öppet sportfilter, kör ju bara på vägen endå.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top