sök på 625 smc 05
Doh
min ena db-killer har fasnat och jag får inte ut den har ni några tips på hur jag kan få ut den?
Tänger och våld?
Last edited:
sök på 625 smc 05
min ena db-killer har fasnat och jag får inte ut den har ni några tips på hur jag kan få ut den?
Tänkte dreva om nu när jag ändå ska byta drivpaket men jag hittar ingen info nånstans om vilken kedjelängd som är orginal.
Någon som har koll?
Vad jag förstått är 16/38 - 118 standard på 660 '04?
Jag vill ha den lite starkare, vad kan vara vettigt? 16/40 - ? ??
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S
Mh, tack Hobbes för info. 16/38-114 är standard.
Om jag byter till 16/42 - borde 118 funka?
Isbjörnen! Long time no see!
118 funkar. Dels så är det ju ganska mycket "justeringsutrymme" orginal och dessutom är ju 4 kugg 4 länkar.
/Lucky9
Låter nästan som om returfjädern till kicken har gått av
Är det nån som har bytt tändstift till Iridiumstift och märkt nån skillnad?
Och vad är fördelarna med ett sånt stift?
Man har ju ingen lust att lägga ut 225 spänn om det inte gör nånting.
Tacksam för svar
låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här
Jag har precis bytt. Kan inte säga att jag märker någon skillnad än, men då har jag hållt på med förgasaren samtidigt och dessutom haft i db-killern. Om du väntar någon vecka till kanske jag kan ge dig ett bättre svar.
Jag köpte IXU24 tror jag (Johans MC), fast när jag tittade i instruktionsboken efter att jag köpt stiftet så skillde det 0,2 i gap. Vette fan om det spelar roll. Listan på Densos sida var otydlig för mig med 660 -04.
låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S
Nä det verkar ju inte lovande alls jag är ju ingen expert alltså men fjädern är det enda som drar tillbaka kicken och om den nu fastnar i nerläge så borde det va den som är trasig.
Oljan är det ingen fara med den vispas ju runt rätt rejält i motorn så det är normalt med lite skum/luftbubblor.
Japps, min fastar oxå.
Började efter att jag slog över och hojen åkte på fotpinnen. Då blev pinnen intryckt och går därför emot kicken när den är i sitt nedersta läge.
Har suttit länge o letat o spanat,.. folk skriver att dem hittar 05 för 40-45.
Är detta hojjar som har gått långt eller e de bara att hålla ögonen öppna för jag hitta då inga i den prisklassen.
Var skulle ni tro priset för en 04-05 med runt 700míl på mätaren skulle liggA?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |