sök på 625 smc 05
Doh
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
min ena db-killer har fasnat och jag får inte ut den har ni några tips på hur jag kan få ut den?
Tänger och våld?
Last edited:
sök på 625 smc 05
min ena db-killer har fasnat och jag får inte ut den har ni några tips på hur jag kan få ut den?
Tänkte dreva om nu när jag ändå ska byta drivpaket men jag hittar ingen info nånstans om vilken kedjelängd som är orginal.
Någon som har koll?
Vad jag förstått är 16/38 - 118 standard på 660 '04?
Jag vill ha den lite starkare, vad kan vara vettigt? 16/40 - ? ??
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S
Mh, tack Hobbes för info. 16/38-114 är standard.
Om jag byter till 16/42 - borde 118 funka?
Isbjörnen! Long time no see!
118 funkar. Dels så är det ju ganska mycket "justeringsutrymme" orginal och dessutom är ju 4 kugg 4 länkar.
/Lucky9
Låter nästan som om returfjädern till kicken har gått av![]()
Är det nån som har bytt tändstift till Iridiumstift och märkt nån skillnad?
Och vad är fördelarna med ett sånt stift?
Man har ju ingen lust att lägga ut 225 spänn om det inte gör nånting.
Tacksam för svar
låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här![]()
Jag har precis bytt. Kan inte säga att jag märker någon skillnad än, men då har jag hållt på med förgasaren samtidigt och dessutom haft i db-killern. Om du väntar någon vecka till kanske jag kan ge dig ett bättre svar.
Jag köpte IXU24 tror jag (Johans MC), fast när jag tittade i instruktionsboken efter att jag köpt stiftet så skillde det 0,2 i gap. Vette fan om det spelar roll. Listan på Densos sida var otydlig för mig med 660 -04.
låter ju inte alls bra :O
hur är de med luftbubblor i oljan då ?
kollar man in i lilla fönstret där så är de ju massa luft i oljan, de kan väl inte va bra ? har precis köpt den så har inte full koll på de här![]()
är de nån mer än jag som har problem med att kicken hela tiden fastnar nere när man kickar? från att den fastna första gången igår gör de de nästan hela tiden efter de :S
Nä det verkar ju inte lovande alls jag är ju ingen expert alltså men fjädern är det enda som drar tillbaka kicken och om den nu fastnar i nerläge så borde det va den som är trasig.
Oljan är det ingen fara med den vispas ju runt rätt rejält i motorn så det är normalt med lite skum/luftbubblor.
Japps, min fastar oxå.
Började efter att jag slog över och hojen åkte på fotpinnen. Då blev pinnen intryckt och går därför emot kicken när den är i sitt nedersta läge.
Har suttit länge o letat o spanat,.. folk skriver att dem hittar 05 för 40-45.
Är detta hojjar som har gått långt eller e de bara att hålla ögonen öppna för jag hitta då inga i den prisklassen.
Var skulle ni tro priset för en 04-05 med runt 700míl på mätaren skulle liggA?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |