Ktm 660

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Funderar på att köpa en 660 som komplement till grusbussen men har lite frågor, som säkert ställts i denna eminenta tråd förut men att läsa igenom 299 sidor är mig övermäktigt.

1. Hur svårt är det att göra en stor service, ventiljustering etc, om man inte har tummen mitt i näven? Mekhandbok inkluderat såklart.

2. Serviceintervallet är vad, 250 mil? Är det "jobbigt" eller lär man sig leva med det?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Funderar på att köpa en 660 som komplement till grusbussen men har lite frågor, som säkert ställts i denna eminenta tråd förut men att läsa igenom 299 sidor är mig övermäktigt.

1. Hur svårt är det att göra en stor service, ventiljustering etc, om man inte har tummen mitt i näven? Mekhandbok inkluderat såklart.

2. Serviceintervallet är vad, 250 mil? Är det "jobbigt" eller lär man sig leva med det?

1: Nja lite knöligt men inte omöjligt dock går det snabbt efter ett par gånger. Köp gärna ett bladmått som är färdigbockad. Köpte mitt ifrån en butik mittemot willys i Häggvik stockholm precis vid rondellen. Var dock tvungen att köpa ett 8pack eller nåt men hade inga problem att sälja alla de andra. 0,15-0,20 bladet köpte jag då 0,15 är till de nyare LC4 från -98

2: Hade inga problem då man tänkte hur kul man har det på en KTM jämfört med en XT660 & FMX650 t,ex :D

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Har mina kåpor alltid varit så här sneknullade? :confused:
Kom nyss hem från en hyfsad hård körning och märkte när jag skulle ställa in den i garaget att nånting inte stämmde. :va
Smälter era kåpor också om ni kör med acra?

Bifogat

• DSC00027 (Small).JPG
    DSC00027 (Small).JPG
    48 KB · Visningar: 128
  • DSC00028 (Small).JPG
    DSC00028 (Small).JPG
    32 KB · Visningar: 122

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Har mina kåpor alltid varit så här sneknullade? :confused:
Kom nyss hem från en hyfsad hård körning och märkte när jag skulle ställa in den i garaget att nånting inte stämmde. :va
Smälter era kåpor också om ni kör med acra?

Jo dom smälter så du kan vara lungn:tummenupp

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jo dom smälter så du kan vara lungn:tummenupp
Vette fasen om jag känner mig nå mycket lugnare nu, vad ska man göra för att förhindra att dom smälter? Tänker inte börja köra som en kärring som ni andra som inte har fått smälta bakkåpor. :gnissla:Bugar

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Vette fasen om jag känner mig nå mycket lugnare nu, vad ska man göra för att förhindra att dom smälter? Tänker inte börja köra som en kärring som ni andra som inte har fått smälta bakkåpor. :gnissla:Bugar

Min är smält men det skiter jag i:yoparty

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Hej är det nån här som brukar sätta på cross däck o köra i skogen???
Hur gör ni då har ni en slags adapter till bromsoket eller har ni ett annat bromsok? Och blir det inte en massa spil när ni byter ? Eller är det bara att spila o tanka mer bromsolja:yoparty
Lite osäker hur jag ska göra om det är värt eller ej

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej är det nån här som brukar sätta på cross däck o köra i skogen???
Hur gör ni då har ni en slags adapter till bromsoket eller har ni ett annat bromsok? Och blir det inte en massa spil när ni byter ? Eller är det bara att spila o tanka mer bromsolja:yoparty
Lite osäker hur jag ska göra om det är värt eller ej

Jag körde med en distans som flyttar ut skivan samt fräste bort ca 5mm på oket så den inte tog i ekrarna. Bökigt ja men i slutändan känns det bättre än att hålla på byta ok mm.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Jag körde med en distans som flyttar ut skivan samt fräste bort ca 5mm på oket så den inte tog i ekrarna. Bökigt ja men i slutändan känns det bättre än att hålla på byta ok mm.

Men du det var ju jävligt smart
Ja man vill ju slippa byta ok hela tiden för då drar man sig ju att byta däck, Ska ut till garaget o slipa o flytta bromsskivan

Tack för iden

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men du det var ju jävligt smart
Ja man vill ju slippa byta ok hela tiden för då drar man sig ju att byta däck, Ska ut till garaget o slipa o flytta bromsskivan

Tack för iden

Distansen som flyttar ut skivan ska tydligen finnas som orig KTM del.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Bara min 660 som börjar läcka bensin från tanken när man gör stoppies?
Finns det bättre tanklock som håller tätt att köpa någonstans?

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
hehe.min läcker med i locket, verkar som om gängorna gett sig.

Ska beställa ett nytt....:(

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
vart måste man göra hålet sa du? vart sitter gummitätningen?
har lika dant lock, hojen stannade när jag hade tankat fullt. var tvungen att skruva av och skruva på, sen funkade det bra igen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA