Ktm 660

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Jag kör på 15/42 och för min del är det riktigt gött, visst den toppar bara 150, men på de vägarna jag åker så kommer jag som max upp i 110-120 ändå. Allt beror ju på vart och hur du skall köra med din hoj.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.

Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!:huvet

Skickade tillbaka bakljuset och nu fick jag tillbaka ett nytt utan att behöva pröjsa någon frakt eller så, det är ju bra service iaf!:tummenupp
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
efter att ha gått igenom varje fucken kabel på hojen, så hittade jag felet. Det var kabeln till blinkers dosan på styret som satt fastklämd, helt sjukt...men men...måste se det positiva ur det hela...jag är proffs på 05ans elsystem och varenda kontakt är smörjd och ren som aldrig förr :rolleyes:
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
efter att ha gått igenom varje fucken kabel på hojen, så hittade jag felet. Det var kabeln till blinkers dosan på styret som satt fastklämd, helt sjukt...men men...måste se det positiva ur det hela...jag är proffs på 05ans elsystem och varenda kontakt är smörjd och ren som aldrig förr :rolleyes:

Komma ner till gbg och göra det på min för en öl;)?
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.

Vad kan det vara för fel? Har ju precis fått tillbaka hojjen efter kolv o ramlagerbyte och det är efter det felet har uppstått. Tittade själv ifall dom har missat nånting runt förgasaren + att jag har spraya startgas överallt men hittar då inga läckor eller fel. Det enda jag såg var att dekompwiren var alldeles för spänd så armen gick inte tillbaka. Det fixade jag men tomgången var lika.

Om gaswiren är för spänd kan hojen krångla som din gör.
Det är ju lätt at kolla, känn om det är ett glapp på några mm när du vrider på gasrullen alltså glappet innan trotteln lyfts.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.

Vad kan det vara för fel? Har ju precis fått tillbaka hojjen efter kolv o ramlagerbyte och det är efter det felet har uppstått. Tittade själv ifall dom har missat nånting runt förgasaren + att jag har spraya startgas överallt men hittar då inga läckor eller fel. Det enda jag såg var att dekompwiren var alldeles för spänd så armen gick inte tillbaka. Det fixade jag men tomgången var lika.

Om du fortfarande har problem, kolla om Denna länk kan hjälpa dig. Symptomen låter ju som mitt problem.

Värt ett försök...

/Lucky9
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
tack för tippsen! Ska kolla gaswiren ikväll, skönt ifall det är så enkelt. Börjar bli lite småless på hojen. Trotteln tror jag inte sitter fel då jag inte har skruvat på förgasaren än. Skulle vara mc-verkstan då dom bytte kolv o ramlager men näää varför skulle dom pilla med förgasaren då!!?
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
tack för tippsen! Ska kolla gaswiren ikväll, skönt ifall det är så enkelt. Börjar bli lite småless på hojen. Trotteln tror jag inte sitter fel då jag inte har skruvat på förgasaren än. Skulle vara mc-verkstan då dom bytte kolv o ramlager men näää varför skulle dom pilla med förgasaren då!!?

Trotteln har de nog inte haft borta men de har nog tagit bort gasaren och kanske spänt wirarna för hårt vid monteringen, Det ja menade med trotteln är att om wirarna är för spända går inte trotteln i botten. Kan ju också vara så att de har klämt wiren mellan tank och ram har hänt mig med påföljden gashäng vid vänstersväng:näsblod
Men du har ju haft inne hojen på verkstad åk tillbaka och säg till dem att de får kolla på felet och laga det du har ju betalt för arbetet. Lycka till:tummenupp
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.
Varmstarten utdragen?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Dom senaste 2 veckorna har min ktm 660 05a betett sig väldigt konstigt. Allt började med att motorn stängdes av när jag var ute och körde. Jag kontrollerade gnistan i tändningen och den var borta. Så jag började låna cdi, regulator, tändspole och tändhatt från en annan ktm 660 05. Hojen hade ingen gnista ändå. Så jag började pilla på kablarna, se att dom satt bra och spraya dom med elektronik rengöring. Fick ingen gnista ändå. Så upptäckte jag att en kabel som går till blinkersdosan/väljaren satt klämd i locket. Så jag lossade på skruven och kabeln hängde fritt. Testade att kicka och nu fick jag gnista i tändningen, med alla mina "gamla" delar på hojen. Trodde att problemet var löst och körde runt med hojen i 2 dagar (ca 20 mil), allt fungerar som det skall med sen helt plötsligt så började hojen misstända som in i helvete och det small ut eld från avgasrören, exploderade och därefter dog hojen. Väntade en liten stund och kickade igång den, lät den stå på tomgång. Körde runt ca 50 m så dog den igen. Kickade igång och dog direkt efter. Kollade tändhatten för gnista och den var borta.

Var tvungen att bärga hem hojen från stan. Dagen efter så börjar jag pilla på kabeln igen och den såg okej ut. Testa kicka hojen och då får jag gnista igen. Monterar tillbaka allt och tar en test runda. Kör runt i ca 10 minuter allt är som normalt men sen börja de smälla som in i helvete igen, jag stängde av hojen och har inte kört mer med den.

Nu sitter jag här, och undrar, vad fan kan det vara för fel på hojen? Om gnistan försvinner under körning kan det orsaka dessa explosioner från avgasrören till följd av misständning?

Kan det vara min tändspole som glappar innuti?

Jag har kollat så att all kablage sitter bra, kanske missat något

Någon som vet?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hur många KW äre i 660'n respektive 640'n ? Tacksam för svar:)

Mvh
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Jag åker min 660 på mellankort, dock så är det olagligt om den original är reggad på 24kW och vikten överstiger 0.16kg/kW. Ska du köra lagligt så måste du regga om den. (Eller köpa en -05 eller nyare)

Kan dock tillägga att jag körde upp med min 660 som både är oreggad och ostrypt med acra osv. Han kollade bara så att den inte har över 25kW sen var det bara och köra, ingen orkar ta upp miniräknaren på mobilen och räkna vikt/kW. Tror inte ens polisen orkar de vid en vanlig trafikkontroll, då är de nog mer troligt att dom tar upp en db mätare om dom inte klipper kortet dirr. :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag åker min 660 på mellankort, dock så är det olagligt om den original är reggad på 24kW och vikten överstiger 0.16kg/kW. Ska du köra lagligt så måste du regga om den. (Eller köpa en -05 eller nyare)

Kan dock tillägga att jag körde upp med min 660 som både är oreggad och ostrypt med acra osv. Han kollade bara så att den inte har över 25kW sen var det bara och köra, ingen orkar ta upp miniräknaren på mobilen och räkna vikt/kW. Tror inte ens polisen orkar de vid en vanlig trafikkontroll, då är de nog mer troligt att dom tar upp en db mätare om dom inte klipper kortet dirr. :)

Så det är skillnad på 04 och 05 i "powern" ? eller är det bara vikt/KW grejjen?

Ska snart ta kortet nämligen och har tröttnat på att köra olagligt...
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Så det är skillnad på 04 och 05 i "powern" ? eller är det bara vikt/KW grejjen?

Ska snart ta kortet nämligen och har tröttnat på att köra olagligt...


exakt...den väger lite mer än 04an så effekten/vikten hamnar under 24 Kw lr vad det är. Men den måste ändå vara strypt om du vill köra den på mellankort...
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top