Månegarm666
Ny medlem
pumpar in en extra ståle soppa vid gas-drag. Man kan ställa in hur sent/tidigt den ska spruta
Kollat i instruktionsboken, men hittar förstår inte vad det är jag ska skruva på. Någon som vill ge vägledning?
pumpar in en extra ståle soppa vid gas-drag. Man kan ställa in hur sent/tidigt den ska spruta
Samtidigt kan ju jag passa på o fråga om det funkar med mer eller mindre vilken olja som helst? Har nästan 1liter hydraulolja från Audi som jag använt till cab-systemet på min TT och skall byta oljan i 66o:n...Ska byta kopplingsolja hade jag tänkt på min 660. Har inte gjort det tidigare. Vad behöver jag? Behövs specialverktyg för nippel som folk pratar om?
Kan någon berätta steg för steg hur jag ska gå till väga och vad jag behöver för ev. "verktyg"
Tänkte inhandla biltemas hydralolja, den ska va likvärdig me magura-oljan.
tack för hand
Vid kraftigt gaspådrag på 5:an, så dör/hostar den till ofta under nån tiondels sekund. Har det att göra med accpumpen?
Samtidigt kan ju jag passa på o fråga om det funkar med mer eller mindre vilken olja som helst? Har nästan 1liter hydraulolja från Audi som jag använt till cab-systemet på min TT och skall byta oljan i 66o:n...
Varför står de 0.6L olja i ramen och 1.3L olja i motorn när totalmängden ska vara 2.1L olja.
Vart ska de 0.2L olja fyllas? Kan man pyttsa i dem i motorn bara även fast man luftat den. Eller ska de bara vara totalt 1.9L oljemängd i 2004as 660 SMC? Tycker de låter lite.
jag brukar fylla i det som du skriver o luftar, sen åker jag lite så all olja får snurra runt lite i motor o filter sen fyller jag på efter behov och ser till så att oljenivån ligger på max när motorn är varm. Brukar räcka med en liten oljedutt till så är det bra sen
OK så du fyller på i motorn de extra dropparna och sedan luftar uppe i ramen? För om jag har fyllt på 0.6L i ramen kan jag väl fylla resten i motorn och inte i ramen. Men ska kolla se den ligger på maxstrecket när den är varm
Har precis satt på ett Micheline Pilot Road 3 och skiten är för brett!!!
Står på däcket att det är 160/60/17 men däcket är 175mm bredd på bredaste stället.
Om jag monterar hjulet rakt tar kedjan i däcket vilket kanske inte är helt optimalt.
Hur snett kan man justera hjulet och det fortfarande är ok?
Har ngn annan stött på samma problem?
Om det står 160 på däcket, var är det 160mm brett?
Edit:
Har justerat hjulet precis på mkt så att kedjan går fri.
Såhär ser högersidan ut:
Såhär ser vänstersidan ut:
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatning/Packningssilikon-for-hoga-temperaturer/
Har ett oljeläckage vid oljepluggen. Har precis bytt olja+filter då ja märkte att de läckte olja. Vad tror ni om att täta med packningssilikon? Skurva ut pluggen lite o sedan smeta på? Kanske inte fäster så bra. Oljepluggen sitter i en insatsgänga, det har vart tätt förut, irriterande nu bara.
Andra tips på tätning? Bilden är ifrån då den stått 1dygn, lär läcka mer då motorn blir varm
Menar du kopparbrickan på bulten(den sitter där)?eller kopparpasta? utveckla gärna
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |