Ktm 660

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?

Sätt tillbaka orginalet eller köp en färdig bakstänka med skylthållare och ljus integrerat, tillverkas bla av UFO.

Plattjärn hör inte hemma på en KTM. Fast gillar du det så kör vidare och var glad.
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Men men, man får väl ge sig tillbaka till ritbordet och börja om från ruta 1 då... Då har jag iallafall något att göra i vinter :såjaponken
 

yoggi

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04 YPVS -83
SKulle behöva artikelnr på motor bultar, har kollar på ktm shopen på lellesmc men dom jag söker hittar jag inte. finns det något bra ställe man kan vända sig till?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
SKulle behöva artikelnr på motor bultar, har kollar på ktm shopen på lellesmc men dom jag söker hittar jag inte. finns det något bra ställe man kan vända sig till?

vilka bultar är det? klart de ska finnas på ktmshop.se
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?
Tack för bilderna. Har du möjligtvis ngn som visar hur plasten är kapad dvs ovanifrån ner mot bakskärmen och ev från sidan?
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Packning

Läcker olja ur packningen/kåpan som håller i lilla filtret på högra sidan på motorn. Läckte lite först men försökte då justera genom att lossa o dra om, tror packningen har blivit "platt" eftersom nu läcker det mer än det gjorde från början.

Ingen butik som säljer lösa packningar till 660 va?


Annars tänkte ja att man kunde klippa till en egen packning av http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Ovrigt/Packningspapper/ Någon av dessa, vet dock inte vilken tjocklek, har inte mätt. Någon kanske vet:gnissla

Man borde väl kunna göra på detta vis eller hur
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Läcker olja ur packningen/kåpan som håller i lilla filtret på högra sidan på motorn. Läckte lite först men försökte då justera genom att lossa o dra om, tror packningen har blivit "platt" eftersom nu läcker det mer än det gjorde från början.

Ingen butik som säljer lösa packningar till 660 va?


Annars tänkte ja att man kunde klippa till en egen packning av http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Ovrigt/Packningspapper/ Någon av dessa, vet dock inte vilken tjocklek, har inte mätt. Någon kanske vet:gnissla

Man borde väl kunna göra på detta vis eller hur
Självklart finns packningen att köpa,artnr 58530041000 och kostar ca 30:-
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
frambroms som är direkt opålitlig... Ibland nyper den utav helvete..ibland känns den toksvampig... ja jag skall lufta. men har inte varit så nöjd med den överhuvudtaget.

några andra bra tips på hur man kan hotta upp frambromsen?

mvh B
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Självklart finns packningen att köpa,artnr 58530041000 och kostar ca 30:-

Denna är beställd nu.

Nu till själva bytet. Kan väl bara lägg hojen på sidan när den är kall och skruva loss kåpan och byta packningen på plats??

Eller kommer all olja rinna ut då fast den ligger på sidan?

Om oljan inte rinner ut, har det kommit luft i systemet eller är det ett annat slutet system som inte påverkas?

Hur tycker ni annars jag ska göra om jag bara ska byta kopplingskåpe-packningen då den läcker olja där ur. Tips:tummenupp
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Denna är beställd nu.

Nu till själva bytet. Kan väl bara lägg hojen på sidan när den är kall och skruva loss kåpan och byta packningen på plats??

Eller kommer all olja rinna ut då fast den ligger på sidan?

Om oljan inte rinner ut, har det kommit luft i systemet eller är det ett annat slutet system som inte påverkas?

Hur tycker ni annars jag ska göra om jag bara ska byta kopplingskåpe-packningen då den läcker olja där ur. Tips:tummenupp

Lägg cykeln ner och byt packning. Inga som helst problem. Kan rinna ut några droppar, men det är bara att fylla på i så fall.

OBS! Detta gäller packningen för lilla filtret. Om du ska byta packningen för slavcylindern så kan cykeln stå upp utan problem. Du nämner både packningen för koppling och oljefilter.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top