Ktm 660

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
okej, tråkigt att bakdäcket är enligt bilderna i annonsen helt slut pga att han har burnat. men enligt han har han skött servicarna och ventiljusteringarna.

Sköt servicen och kör inte skiten ur den så verkar dom klara sig bra över 2000mil. Hört roliga historier om folk som fått sina 600 modeller att rasa när dom ligger på varvstopp i 190 :rolleyes:
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
okej, tråkigt att bakdäcket är enligt bilderna i annonsen helt slut pga att han har burnat. men enligt han har han skött servicarna och ventiljusteringarna.

Jag kan inte tala för andra men jag föredrar att personen inte lekt moppefucko med min blivande hoj. Någon expert kan nog svara bättre på vad som man ska kika på men LAGER är väl det viktigaste. Har ingen aning om när man ska börja bli orolig...min har gått 1330 men jag fick inga direkt bra svar om det var mycket eller oroväckande :mad:
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
vet inte heller vad som e mkt på en motard, gillar inte heller när folk har typ plågat hojarna.

suck alltid när man hittar någon hoj nära så ska det alltid vara ett stort fel på dom :p
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
kan inte mecka men kan vara bra att lära sig :)

690 smc har jag tyvärr inte råd med, så det lutar mest åt 625/640/660

Glöm den första om du inte gillar att mecka.
Har du pengar så är 690SMC som gäller.
625/640/660 är syskon med små skillnader och samtliga vibrerar en hel del.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Vad är skillnaden på rally och tornado? Har helt missat tornado...

EDIT googlade preci fram denna
http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-172371.html
Stock LC4 Cam .365"I&E (obviously stock springs and pistom dome)
Performance LC4 Cam #951170 .380"I&E ("drop in")
LC4 Racing Cam .401"I/.393"E (needs springs)
Megacycle #702-25 .415"I/405"E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-45 .450"I&E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-x4 .375"I&E (needs springs and piston dome work)
Webcam #61-001 .385"I&E (unknown setup needs)
Tornado G1 .382"I&E ("drop in") ***
Tornado G2 .427"I/.399"E (needs springs)
Tornado G3 .409"I/.370"E (needs springs)

Är rallykammen = Performance LC4?

Äh varför krångla vilken kam ger mest från botten?

Håller med, skulle vara roligt att veta vilken som ger mest bottendrag.
Ovanstående kammar med mycket lyft borde tappa på botten och ge mer på toppen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Håller med, skulle vara roligt att veta vilken som ger mest bottendrag.
Ovanstående kammar med mycket lyft borde tappa på botten och ge mer på toppen.

Det är inte riktigt så enkelt. Om du tittar på megacycles X4 och Tornado G3 som är de elakaste kammarna så har de inte högst lyft utan jättelång duration vilket gör att man får minska lite på lyftet för att inte få ventilstuds. Jag har kompletta kamdata postade i någon annan tråd. Sitter på jobbdatorn hela helgen så kan inte nå originalfilen.

Performance Lc4 = Factory Rally=MSP3
Race Lc4= Facotry supermoto= MSP1

Tornado G1 är ungefär som en MSP3 och G2 som en MSP1 fast med lite bättre botten. Det som står angivet med (need springs) gäller inte om man har "high flow" toppen utan enbart äldre cyklar.

Jag hade valt en MSP3 eller en G2 beroende på hur mycket traktoregenskaper jag är villig att offra.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är inte riktigt så enkelt. Om du tittar på megacycles X4 och Tornado G3 som är de elakaste kammarna så har de inte högst lyft utan jättelång duration vilket gör att man får minska lite på lyftet för att inte få ventilstuds. Jag har kompletta kamdata postade i någon annan tråd. Sitter på jobbdatorn hela helgen så kan inte nå originalfilen.

Performance Lc4 = Factory Rally=MSP3
Race Lc4= Facotry supermoto= MSP1

Tornado G1 är ungefär som en MSP3 och G2 som en MSP1 fast med lite bättre botten. Det som står angivet med (need springs) gäller inte om man har "high flow" toppen utan enbart äldre cyklar.

Jag hade valt en MSP3 eller en G2 beroende på hur mycket traktoregenskaper jag är villig att offra.

Sammanfattningsvis så är det alltså G2 som ger bäst traktoregenskaper? Det är nämligen det jag vill ha.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sammanfattningsvis så är det alltså G2 som ger bäst traktoregenskaper? Det är nämligen det jag vill ha.

Är det traktor du är ute efter så är det Rally eller G1 som gäller. G2 är en bra kompromiss då den ger mycket effekt från mitt-upp utan att offra för mycket i botten som MSP1 gör.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Någon här som vet ifall det finns vit plast till lyktmask samt dom bakre kåporna som bla täcker ljuddämparen?

Till modellerna 99-04

Har hittat bakdel+framskärm och kylarvingar i vitt men inte resten :va
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Om du förlänger durationen borde väl kylningen av avgasventilerna minska.
Vad är skillnaden i duration och lyft mellan G1 och Rallykammen?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ok, tack. Ingen skillnad mellan G1 och rally?

Jag letade fram kamdatan jag hade på Dropbox. Jag har en mer komplett där kamprofilen är inläst i datorn men den burken finns i garaget 120mil iväg....

G1 är mer traktor än Rally som mer är lik G2 men med ett snällare lob centrum och lyft. Rally är typ G1,7....

MSP1 står inte med men från huvudet vill jag minnas +280 i duration.
 

Bifogat

  • lc4 kam.jpg
    lc4 kam.jpg
    61.6 KB · Visningar: 90

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag letade fram kamdatan jag hade på Dropbox. Jag har en mer komplett där kamprofilen är inläst i datorn men den burken finns i garaget 120mil iväg....

G1 är mer traktor än Rally som mer är lik G2 men med ett snällare lob centrum och lyft. Rally är typ G1,7....

MSP1 står inte med men från huvudet vill jag minnas +280 i duration.

Tackar! Då får det bli en G1, har du nån bra leverantör? Hittade ingen på ebay men från usa borde ju vara billigast med dagens dollarkurs.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top