tack och bock, något mer man borde uppmärksamma på en som gått 1650 mil ?
Olja 250mil och ventiler 500.
Olja 250mil och ventiler 500.
tack och bock, något mer man borde uppmärksamma på en som gått 1650 mil ?
Sköt servicen och kör inte skiten ur den så verkar dom klara sig bra över 2000mil. Hört roliga historier om folk som fått sina 600 modeller att rasa när dom ligger på varvstopp i 190
okej, tråkigt att bakdäcket är enligt bilderna i annonsen helt slut pga att han har burnat. men enligt han har han skött servicarna och ventiljusteringarna.
vet inte heller vad som e mkt på en motard, gillar inte heller när folk har typ plågat hojarna.
suck alltid när man hittar någon hoj nära så ska det alltid vara ett stort fel på dom
Köp en lågmilad 600-modell.....690 kanske?
525,625,640,660 och 690 har jag under mina bevakningar
Glöm den första om du inte gillar att mecka.
Har du pengar så är 690SMC som gäller.
625/640/660 är syskon med små skillnader och samtliga vibrerar en hel del.
Vad är skillnaden på rally och tornado? Har helt missat tornado...
EDIT googlade preci fram denna
http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-172371.html
Stock LC4 Cam .365"I&E (obviously stock springs and pistom dome)
Performance LC4 Cam #951170 .380"I&E ("drop in")
LC4 Racing Cam .401"I/.393"E (needs springs)
Megacycle #702-25 .415"I/405"E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-45 .450"I&E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-x4 .375"I&E (needs springs and piston dome work)
Webcam #61-001 .385"I&E (unknown setup needs)
Tornado G1 .382"I&E ("drop in") ***
Tornado G2 .427"I/.399"E (needs springs)
Tornado G3 .409"I/.370"E (needs springs)
Är rallykammen = Performance LC4?
Äh varför krångla vilken kam ger mest från botten?
Håller med, skulle vara roligt att veta vilken som ger mest bottendrag.
Ovanstående kammar med mycket lyft borde tappa på botten och ge mer på toppen.
Det är inte riktigt så enkelt. Om du tittar på megacycles X4 och Tornado G3 som är de elakaste kammarna så har de inte högst lyft utan jättelång duration vilket gör att man får minska lite på lyftet för att inte få ventilstuds. Jag har kompletta kamdata postade i någon annan tråd. Sitter på jobbdatorn hela helgen så kan inte nå originalfilen.
Performance Lc4 = Factory Rally=MSP3
Race Lc4= Facotry supermoto= MSP1
Tornado G1 är ungefär som en MSP3 och G2 som en MSP1 fast med lite bättre botten. Det som står angivet med (need springs) gäller inte om man har "high flow" toppen utan enbart äldre cyklar.
Jag hade valt en MSP3 eller en G2 beroende på hur mycket traktoregenskaper jag är villig att offra.
Sammanfattningsvis så är det alltså G2 som ger bäst traktoregenskaper? Det är nämligen det jag vill ha.
Är det traktor du är ute efter så är det Rally eller G1 som gäller. G2 är en bra kompromiss då den ger mycket effekt från mitt-upp utan att offra för mycket i botten som MSP1 gör.
Någon här som vet ifall det finns vit plast till lyktmask samt dom bakre kåporna som bla täcker ljuddämparen?
Till modellerna 99-04
Har hittat bakdel+framskärm och kylarvingar i vitt men inte resten
Ok, tack. Ingen skillnad mellan G1 och rally?
Jag letade fram kamdatan jag hade på Dropbox. Jag har en mer komplett där kamprofilen är inläst i datorn men den burken finns i garaget 120mil iväg....
G1 är mer traktor än Rally som mer är lik G2 men med ett snällare lob centrum och lyft. Rally är typ G1,7....
MSP1 står inte med men från huvudet vill jag minnas +280 i duration.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |