Har ett mindre läckage vid utgående axel vid framdrevet. Antar att det är packboxen o oringen som måste bytas. Axeln glappar axiellt några mm, antar att de e normalt.
Kan man byta packboxen utan att riva motorn? Är det krångligt?
Hört att Ktm-packboxar e sämre än skf´s.
Vad kan de tänkas kosta på verkstad må tro eller om någon här i sthlm kan hjälpa till då jag inte har någon aning hur ja ska gå till väga
Kollla inlägg 7622850 skulle en verkstad ha inkl. material. Man kunde byta utan o riva motorn men de känns ändå dyyrt. Materialet lär ju inte kosta 500kr direkt, krävs väl bara specialverktyg så e man hemma eller
Specialverktyget heter gipsskruv och pboxen kostar några tior.
Såjja!
En god nyhet samt en dålig!
Vi tar den goda, som dom trodde på verkstan så hade jag samma problem som en kund med en RC8 "muttern" hade lossnat till kopplingen
Det dåliga är att jag klantade till mig vid ihopplockningen & sabbade kransen på själva yttre kopplingshubben, nån som har en beggad sån? & hur fan får jag loss den från kransen "kugghjulet" e ju super nitat!
Hur menar du med gipsskruven? bända ut pboxen med den eftersom gipsskruven e spetsig
Tror säkert en 3åring kan byta pboxen men vill inte förstöra något, hur sätter man fast den nya pboxen så den sitter? Som tutorialen pvc-rör o hammare?
Hur menar du med gipsskruven? bända ut pboxen med den eftersom gipsskruven e spetsig
Tror säkert en 3åring kan byta pboxen men vill inte förstöra något, hur sätter man fast den nya pboxen så den sitter? Som tutorialen pvc-rör o hammare?
Du tar en eller två gipsskruvar å skruvar dom i gummi å drar ut p-boxen...
Å den nya kan du visst använda en pvc- rör knacka in den nya me... Se till bara att rörets diametar tar ganska långt ut på p-boxen...
http://www.momentum-industrial.com/
Är ettt ställe att köpa lager å tätningar på... Finns fler ställen, men den är närmast för mig....
Såjja nu är korgen fixad, men har fortfarande nått missljud från motorn (blir galen)
Är det nån KTM guru från sthlms området som kanske skulle kunna vara så jättesnäll att vilja lyssna på min stackars Kåte?
vill veta bara äf drt ett normalh pris att betala 4000 för 500mils service ?
okej inte bara ja som tykte de. men det verkar vara dom priserna runt här:s har kollat hos bike thn och johans motor i göteborg och dom sa samma pris.
Fick äntligen loss packboxen efter mycket slit. Skurvar funkade inte alls då packboxen satt som sten. Fick bända o joxa.
Nu till frågan. Kom åt denna gummiring när jag tog bort packboxen, den blev lite naggad på ytan bara men eftersom den verkar rätt hård så har ingen större skada skett. Kan man byta den genom att bara plocka bort den och ersätta den med en ny, den verkar sitt hårt. Har ni tips på hur man ska göra?
Eller ska ja bara låta de va eftersom den är hel men lite skavd på sidan bara.
View attachment 356376
Det är ingen fara (gör rent bara från spån mm)
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|