Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2498021 Hehe jo men det var faktiskt lite fix på den :) Köpte ny ljuddämpare igår för 1000 spänn och sen ska jag byta kedjan för 1000 till.
Är inte orginal kedjan orings?? :va Trodde att nästan alla hojar kom med oringskedja som standard numera. Och är oringskedjan billigare än orginal vanlig kedja :confused: verkar riktigt konstigt.


Nopp min har X-ring som Orig!

Va fasen fick du tag i en ljuddämpare för 1000:-?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2498633 Nopp min har X-ring som Orig!

Va fasen fick du tag i en ljuddämpare för 1000:-?

Av en snubbe i rotebro. Den är riktigt fin, inte öppnad någon gång (tittade noga på nitarna). Ingen som rasslar eller nått. Väldigt nöjd med affären.

Då ska du få höra en annan sak.
Hade även en snubbe i sundsvall som skulle skicka en dämp till mig för 1500kr + frakt. Sen pruta jag till 1300. Sen mailade snubben från rotebro mig och sa 1200 för sin.
Mailade då sundsvall och sa att jag hittat en annan, då pruta HAN till 1000kr och struntade i frakten. Då prutade jag rotebro till 1000 och skulle kolla på den. Då sa sundsvall 800kr. Men jag tog det säkra före det osäkra och köpte den från rotebro.
Om du vill kan jag höra med han från sundsvall om han vill sälja den till dig :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2500840 Av en snubbe i rotebro. Den är riktigt fin, inte öppnad någon gång (tittade noga på nitarna). Ingen som rasslar eller nått. Väldigt nöjd med affären.

Då ska du få höra en annan sak.
Hade även en snubbe i sundsvall som skulle skicka en dämp till mig för 1500kr + frakt. Sen pruta jag till 1300. Sen mailade snubben från rotebro mig och sa 1200 för sin.
Mailade då sundsvall och sa att jag hittat en annan, då pruta HAN till 1000kr och struntade i frakten. Då prutade jag rotebro till 1000 och skulle kolla på den. Då sa sundsvall 800kr. Men jag tog det säkra före det osäkra och köpte den från rotebro.
Om du vill kan jag höra med han från sundsvall om han vill sälja den till dig :)

Nä det är bra för mig, väntar på mitt helsystem som kommer någon gång!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
NisseNutz skrev:
2500840 Av en snubbe i rotebro. Den är riktigt fin, inte öppnad någon gång (tittade noga på nitarna). Ingen som rasslar eller nått. Väldigt nöjd med affären.

Då ska du få höra en annan sak.
Hade även en snubbe i sundsvall som skulle skicka en dämp till mig för 1500kr + frakt. Sen pruta jag till 1300. Sen mailade snubben från rotebro mig och sa 1200 för sin.
Mailade då sundsvall och sa att jag hittat en annan, då pruta HAN till 1000kr och struntade i frakten. Då prutade jag rotebro till 1000 och skulle kolla på den. Då sa sundsvall 800kr. Men jag tog det säkra före det osäkra och köpte den från rotebro.
Om du vill kan jag höra med han från sundsvall om han vill sälja den till dig :)
Värsta Hustlern..:tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jorå....nu har man fastnat i träsket :mad:
 

Bifogat

  • CIMG0712 (Medium).JPG
    CIMG0712 (Medium).JPG
    96.9 KB · Visningar: 143
  • CIMG0714 (Medium).JPG
    CIMG0714 (Medium).JPG
    59.4 KB · Visningar: 104
  • CIMG0709 (Medium).JPG
    CIMG0709 (Medium).JPG
    106.2 KB · Visningar: 147

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
någon som vet om man kan nollställa hur långt hojjen gott??
min 03 ska enligt mätaren gått 122 mill bara, förra ägaren sade knappt 400 mil.
verkar väldigt skumt detta, o det är i odo läge på displayen,
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Gnutten skrev:
2501228 Trevligt, så nu blev hoppet från Duke till 660 helt plötsligt!


Nja det har väl varit dax för en ny hoj ändå så jag tänkte prova en sådandär 660 alla pratar om,men efter första vändan på 660 så saknar jag Duken lite :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Långa farbron skrev:
2501290 Nja det har väl varit dax för en ny hoj ändå så jag tänkte prova en sådandär 660 alla pratar om,men efter första vändan på 660 så saknar jag Duken lite :)

va?!! hur mener du nudåå?:va :D
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Långa farbron skrev:
2501290 Nja det har väl varit dax för en ny hoj ändå så jag tänkte prova en sådandär 660 alla pratar om,men efter första vändan på 660 så saknar jag Duken lite :)

Jag kan hålla med där! Duken är en mycket trevlig hoj ;(
Men ge 660n en chans och några mil så kommer du nog snart att bli god vän med 660n oxå :tummenupp
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
finns det någon bra webshop att beställa delar från, alla firmor jag känner till ska man ju tvunget ringa till... vill ha massa olika delar, så en rogivande stund framför datorn i någon shop är vad som behövs:tummenupp
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
KÅTM skrev:
2501602 finns det någon bra webshop att beställa delar från, alla firmor jag känner till ska man ju tvunget ringa till... vill ha massa olika delar, så en rogivande stund framför datorn i någon shop är vad som behövs:tummenupp
karlströmsmotor e bra att ha o göra med.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Hur är det nu då? 660 från 2005 är tyngre och har lite annan plast - Men märker man den extra vikten?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
yates skrev:
2501900 Grattis Långis:tummenupp De va på tiden att du tog ditt förnuft till fånga:tungan


Det har jag inte,jag har bara bytt hoj :D

Men den går bra,dock behöver jag öva upp mig lite så jag får in lyftet igen.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
tigrro skrev:
2501955 Hur är det nu då? 660 från 2005 är tyngre och har lite annan plast - Men märker man den extra vikten?


Inte på gatan iaf,jag har kört 04 och 05 dom senaste dagarna och jag upplever dom lika lätta/tunga bägge två.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top