Ktm 660

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
bmwjohan skrev:
2491330 nej det är ju det som är nackdelen och det var därför jag ställde in bakhjulet så att slacket blev korrekt. men fy faaaaaaaaaaan va nice det är att åka med för lite slack.
Du får väll bygga om till kardandrift?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
bmwjohan skrev:
2490800 nu har jag ändrat slacket på min kedja så att det är som det ska. blev väldigt stor skillnad när man slangar. det går rätt mycket lättare att få upp den på trean nu, men det blir mycket sämre kontroll. om man har kedjan för hårt spänd så reagerar den exakt direkt när man släpper gasen. nu blir det en liten paus innan den bromsar på bakhjulet när man släpper gasen. tillräckligt lång paus för att jag skulle vara jävligt närma att slå runt några gånger. om jag enbart skulle åka bakhjul med min 660 skulle jag nog köra för hårt spänd kedja med flit för det är mycket bättre tycker jag.

Ett tips.

Om jag vore du skulle jag mäta upp kedjan för att kolla om den har blivit sträckt (vilket alla blir med tiden, men du har ju påskyndat en del..). Det står i instruktionsboken hur långt det får vara mellan ett visst antal länkar osv. Billigare att eventuellt byta kejdan nu än när den går av... :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag mätte kedjan när jag drevade om och då var den ok. ska mäta ikväll igen så får vi se om jag sabbat den genom att åka med för litet slack i några dagar. hoppas inte det för kedjan är ju dyr som satan
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
bmwjohan skrev:
2494398 jag mätte kedjan när jag drevade om och då var den ok. ska mäta ikväll igen så får vi se om jag sabbat den genom att åka med för litet slack i några dagar. hoppas inte det för kedjan är ju dyr som satan

Vad kosta kedjan? För snålpannan jag köpte min av bytte bara dreven men inte kedjan :mad:
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Nä nu tänker jag tjata om mina diod blinkers igen som ingen ville eller kunde svara på förut :) Varför funkar de normalt vid körning men blinkar snabbt när den står på tomgång? Motstånden följde med förpackningen och funkade klockrent på Yamman. Är ett mekaniskt relä lösningen eller är mitt originalrelä på väg att ge upp? För det funkar väl normalt åt er andra som har diodisar eller?
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Aphex skrev:
2494787 Nä nu tänker jag tjata om mina diod blinkers igen som ingen ville eller kunde svara på förut :) Varför funkar de normalt vid körning men blinkar snabbt när den står på tomgång? Motstånden följde med förpackningen och funkade klockrent på Yamman. Är ett mekaniskt relä lösningen eller är mitt originalrelä på väg att ge upp? För det funkar väl normalt åt er andra som har diodisar eller?


Har det inte något att göra med att hojjen inte ger full laddning vid tomgång? Bara en chansning. Men kanske så borde dom blinka långsammare om den inte laddar fullt plus att man har ett motstånd med :va
Jag hade diodisar på min gammla TTR, oxå den utan batteri. Det va samma fenomen på den - att blinkersen funkade finfint när man hade lite varv på motorn, medans när man stod på tomgång vid ett rödljus så blinkade dom snabbt.

Men skit samma....det blinkar ju :tuttar
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Tja lite knepigt är det ju när original blinkarna inte gör så. Motstånden skall ju kompensera så att det inte ska bli någon skillnad. Men jag är kass på det här med el så jag vete f.n. Jo blinkar gör de ju :) Men jag vill ha det riktigt, petig som man är.
 

PoH

motivlackerare
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
sökes
Det är en helt normal rektion från hojen att du inte kör tillräckligt hårt med den ! trivs bäst lätt missbrukad på slangen förbi bilar. :) ska inte stå på tomgång...

/ Dr Fill
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
PoH skrev:
2497013 Det är en helt normal rektion från hojen att du inte kör tillräckligt hårt med den ! trivs bäst lätt missbrukad på slangen förbi bilar. :) ska inte stå på tomgång...

/ Dr Fill

F.n jag som gillar att stå och posa vid korvmojjen med mina fina diodblinkisar att jag inte fattat piken tidigare :3freak Äh det får vara så här till besiktningen och snart är säsongen över. Får väl mecka på standard flärpen med original blinkers så blir alla nöjda å glada när det är dags.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
NisseNutz skrev:
2494721 Vad kosta kedjan? För snålpannan jag köpte min av bytte bara dreven men inte kedjan :mad:

orginalkedjan kostar ca 1000kr. köper man en oringskedja blir det billigare, tror dom ligger runt 600kr.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
bmwjohan skrev:
2497115 orginalkedjan kostar ca 1000kr. köper man en oringskedja blir det billigare, tror dom ligger runt 600kr.

Är det den orange:a kedjan som kostar 400 spänn mer? Eller är den ännu dyrare :näsblod

Om jag inte minns helt fel så sitter det väl ingen röd reflex bak original :va Är lampan i sig reflekterande så att det räcker med den endast, eller har jag fel nu igen :) Tanken for upp nu när jag nämnde besiktning.

Nä nu ska jag ut och börna, kan ju inte sitta här och gagga när vädret är på topp. Dagen till är ära med fräsch och fin olja och nya filter :tuttar
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2497261 Är det den orange:a kedjan som kostar 400 spänn mer? Eller är den ännu dyrare :näsblod

Om jag inte minns helt fel så sitter det väl ingen röd reflex bak original :va Är lampan i sig reflekterande så att det räcker med den endast, eller har jag fel nu igen :) Tanken for upp nu när jag nämnde besiktning.

Nä nu ska jag ut och börna, kan ju inte sitta här och gagga när vädret är på topp. Dagen till är ära med fräsch och fin olja och nya filter :tuttar

Den oranga kedjan kostar 1098:-
En RK-kedja kostar runt 7-800:-
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2497261 Är det den orange:a kedjan som kostar 400 spänn mer? Eller är den ännu dyrare :näsblod

Om jag inte minns helt fel så sitter det väl ingen röd reflex bak original :va Är lampan i sig reflekterande så att det räcker med den endast, eller har jag fel nu igen :) Tanken for upp nu när jag nämnde besiktning.

Nej baklyktan är inte reflekterande, och du får oftast bara reflexen med i väskan, sällan påmonterad.

Jo det räcker om lyktan är reflekterande men inte KTM,s
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2494744 NissNutz, klaga inte du fick ju nästan hojen gratis ;-) (avundsjuk)

Hehe jo men det var faktiskt lite fix på den :) Köpte ny ljuddämpare igår för 1000 spänn och sen ska jag byta kedjan för 1000 till.

Hur går det med den där 660'n som du var och kollade på? Någon lycka än :tummenupp

bmwjohan skrev:
2497115 orginalkedjan kostar ca 1000kr. köper man en oringskedja blir det billigare, tror dom ligger runt 600kr.

Är inte orginal kedjan orings?? :va Trodde att nästan alla hojar kom med oringskedja som standard numera. Och är oringskedjan billigare än orginal vanlig kedja :confused: verkar riktigt konstigt.
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
rolig historia

En rolig historia att läsa om ni har tid :) Jag har fruktansvärt dåligt lokalsinne så skratta inombords :tungan

Här kommer min resa från mitt garage till rotebro med uppdrag: hitta dit och komma hem med en ny ljuddämpare :tungan

Först åkte jag mot stockholm och sen fortsatte jag följa min vägbeskrivning men vid vällingby blev jag osäker. Jag stannade och tänkte till sen letade jag mig till e4/e20 norr.

När jag åkte vid st eriksplan så vart jag lite nervös för det stod en mc-snut parkerad vid sidan av vägen.

Tro det eller ej men dagen innan så tappade jag min regplåt påväg hem från sveavägen. Så jag hade gjort en egen som jag skrivit ut från datorn.

Så när jag kört förbi mc-snuten kollade jag bakåt en stund men han följde inte efter. Men längre fram blev jag invinkad av en annan snut. Stannade snällt och försökte förklara mig men jag tror inte att snuten trodde på att jag tappat den dagen innan (Det är sanningen men det låter ju som en RÅLÖGN)

Jag klarade mig från böter och passade på att fråga om vägen. Fick en skaplig beskrivning och sen när jag skulle köra ut från vägkanten var han till och med snäll nog att stoppa bilarna som kom för att jag skulle få köra ut (helt otroligt, en snäll polis).

Började känna igen skyltarna men jag letade efter avfart nr 174. Rätt som det var såg jag nr 155 och tänkte: bara att köra vidare en stund då ... fel fel fel. Efter nr 155 kom 154 och sen vid 153 svängde jag av. Halv irriterad och trött svängde jag efter ett tag in vid en mack och frågade en annan knutte där. Men han bröt nå grymt på finska så jag hörde ungefär hälften av vad han sa.

Gick in och frågade samma sak vid kassan och fick reda på att jag skulle svänga vänster och bara fortsätta rakt fram sen kom jag till rotebro.

Men på hemvägen gick allt som smort. Ljuddämparen stannade kvar i ryggan och nu sitter den på hojen. Låter fortfarande bra men inte lika högt, precis som jag ville ha det :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top