Ktm 660

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Aphex skrev:
2485814 Skrammlar en del när man har friläge och kopplingen ute. Direkt man kopplar så försvinner ljudet. Låter ungefär som på en bil med kass urtrampningslager.
Kul med en nytändning! Såg att annonsen var väck från blocket så jag trodde att du sålt den. Var till Bjurs igår och körde vilse på grusvägen till Rogsjön eller vad den heter. Trodde man kunde komma på en anslutande väg mot stan eller nåt, j..lar vad fel jag hade :)

Så var det på min Duke 2a jag hade. "Missljudet" försvann när jag höll inne kopplingen. Men den gick 1000 mil med det innan jag sålde den så det är nog ingen fara?

Nå inte hade du fel, det är ju typ raka vägen från Rogsjön till Falun.. Men nog om det här i tråden, dra iväg ett PM om du vill hitta vägen eller så :)
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag orkar inte bläddra igenom 85 sidor på jakt efter svaret på min fråga så ni får leva med att vissa saker kommer att upprepas.
Vad ere för axeldiameter på 660n fram o bak?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ivil skrev:
2487429 Jag orkar inte bläddra igenom 85 sidor på jakt efter svaret på min fråga så ni får leva med att vissa saker kommer att upprepas.
Vad ere för axeldiameter på 660n fram o bak?

26 i fram och 20 i bak!
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
drev

tjena jag har nyligen drevat ner 660.in ett kugg fram och är supernöjd med resultatet :)
Men det uppkom ett "gnissel" från regionen efter jag gjort det undrar lite vad det kan vara och om det är någon fara?
Sen märkte jag att det är ett litet glapp (0,5mm) på axlen som framdrevet sitter på.
Ska det vara där?
mvh P0nta
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
p0nta skrev:
2488938 tjena jag har nyligen drevat ner 660.in ett kugg fram och är supernöjd med resultatet :)
Men det uppkom ett "gnissel" från regionen efter jag gjort det undrar lite vad det kan vara och om det är någon fara?
Sen märkte jag att det är ett litet glapp (0,5mm) på axlen som framdrevet sitter på.
Ska det vara där?
mvh P0nta

Hur stor upplever du skillnaden? Blev du av med ryckningarna på högre växlar?
Har du originaldrev bak?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2488592 Jag undrar om det sitter samma ljuddämpare på 625 och 660?


Ja om det står SXC på din dämpare!

Finns en som säljs som supermoto dämpare som är lite öppnare!

Btw: Hur pass öppnat är din dämpare NisseNutz?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2489046 Ja om det står SXC på din dämpare!

Finns en som säljs som supermoto dämpare som är lite öppnare!

Btw: Hur pass öppnat är din dämpare NisseNutz?

Duktigt öppnad, bakre halvan på ljuddämparen är tom :D Det smattrar och smäller och slår blåa flammor ur den när man slår av på gasen :yoparty

Jag tycker det är fett fränt men inte farsan och alla grannar runt omkring tyvärr.

Jag behöver en ljuddämpare som passar till besiktningen och jag tror att det står SXC på min dämpare nu. Så det borde passa fint :tummenupp
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
p0nta skrev:
2488938
Sen märkte jag att det är ett litet glapp (0,5mm) på axlen som framdrevet sitter på.
Ska det vara där?
mvh P0nta


Har lika glapp på min och hörde om det tidigare här på forumet, ska tydligen inte vara någon fara.
"Gnisslet" kan uppstå om kedjan börjar bli sliten/slak..
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Suomalainen skrev:
2485537 Är det för tajt!!??? :skrämd

Om du har 1,5 obelastad, sätt dig på hojen och känn på kedjan med foten, kommer vara som en fiolsträng. Hur tror du det blir när den sen ska fjädra ytterligare?? Släpp på kedjan omedelbums! RTFM... där står det att du ska ha ett slack obelastad så att kejan precis tar emot svingen!

Hoppas du inte har lika lite slack på crossen... dyrt kedje/drev konto? :näsblod

Ut o skruva NU... :)

jag ska ändra idag. på crossen har jag mycket mer slack som tur är.
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Aphex skrev:
2489029 Hur stor upplever du skillnaden? Blev du av med ryckningarna på högre växlar?
Har du originaldrev bak?



Ja jag har kvar orginal bak.
Har inte hunnit köra så jätte mycket än men jag tycker den är bra mycket piggare :)
Angående ryckningarna på högre växlar så blev det mycket bättre, men man kan märka av det ibland iallafall.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
p0nta skrev:
2489752 Ja jag har kvar orginal bak.
Har inte hunnit köra så jätte mycket än men jag tycker den är bra mycket piggare :)
Angående ryckningarna på högre växlar så blev det mycket bättre, men man kan märka av det ibland iallafall.

Ok vad bra! Dock beställde jag ett 15 idag + lite annat, så det blir nog kalas!
Karlströms är väl rätt snabba och så kanske man får rätt prylar också på första försöket :)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Ivil skrev:
2487774 Så om man har fått fatt på en uppsättning Endurofälgar med axeldiametern 20mm fram och 17mm bak köper man ett adapterkit?:va

Vill du också ut på sjön med hojen i vinter? Själv har jag inte råd med isdäck men en polare till mig kan låna ut sina isdäck men de passar till en YZ250 (-03 tror jag). Har ingen aning om det kommer att passa till min 660 (Antagligen inte). Förhoppningsvis kan jag kanske svarva till nått på skolan så det passar men jag undrar hur det blir med bromsar :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag ändrat slacket på min kedja så att det är som det ska. blev väldigt stor skillnad när man slangar. det går rätt mycket lättare att få upp den på trean nu, men det blir mycket sämre kontroll. om man har kedjan för hårt spänd så reagerar den exakt direkt när man släpper gasen. nu blir det en liten paus innan den bromsar på bakhjulet när man släpper gasen. tillräckligt lång paus för att jag skulle vara jävligt närma att slå runt några gånger. om jag enbart skulle åka bakhjul med min 660 skulle jag nog köra för hårt spänd kedja med flit för det är mycket bättre tycker jag.
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
bmwjohan skrev:
2490800 nu har jag ändrat slacket på min kedja så att det är som det ska. blev väldigt stor skillnad när man slangar. det går rätt mycket lättare att få upp den på trean nu, men det blir mycket sämre kontroll. om man har kedjan för hårt spänd så reagerar den exakt direkt när man släpper gasen. nu blir det en liten paus innan den bromsar på bakhjulet när man släpper gasen. tillräckligt lång paus för att jag skulle vara jävligt närma att slå runt några gånger. om jag enbart skulle åka bakhjul med min 660 skulle jag nog köra för hårt spänd kedja med flit för det är mycket bättre tycker jag.


Undra om du tycker det är bra när den går av också?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
HoOmer skrev:
2490945 Undra om du tycker det är bra när den går av också?

nej det är ju det som är nackdelen och det var därför jag ställde in bakhjulet så att slacket blev korrekt. men fy faaaaaaaaaaan va nice det är att åka med för lite slack.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top