Ktm 660

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
är det någon som vet var man kan få tag på lite manualer...... chassi för 525 och 640?....... tänkte bygga om 660:n i vinter..... men behöver lite uppgifter innan jag "slaktar" hojen..... vill inte göra nåt i onödan va?!?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2476043 Ähh ut och kör, jag körde 100 mil innan min uppkörning. Man måste juh lära sig hojjen lite :D

Jo men jag har en mamma och pappa som egentligen inte vill att sin son ska ha motorcykel överhuvudtaget. Så jag ska nog hålla mig till lagen.

Har tyvärr ingen att övningsköra med, om mer än ett halvår har farsan haft kortet i fem år. Skulle gärna vilja hitta någon i närheten som vill ut och åka lite men det är svårt.

sacsters skrev:
2478638 är det någon som vet var man kan få tag på lite manualer...... chassi för 525 och 640?....... tänkte bygga om 660:n i vinter..... men behöver lite uppgifter innan jag "slaktar" hojen..... vill inte göra nåt i onödan va?!?

Bygga om :va
Vad har du för galna idéer pågång :)
 
Last edited:

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
knackar på i ert forum,
bytte i eftermiddags min fireblade mot en ktm 660 -03,
mätarställningen skulle vara knappt 400 mil, tyvärr fattar jag inte hur man kollar det..
men men, den verkar väldigt rolig o åka runt på, får öva på o leka nu bara:tummenupp
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
t4 skrev:
2483304 knackar på i ert forum,
bytte i eftermiddags min fireblade mot en ktm 660 -03,
mätarställningen skulle vara knappt 400 mil, tyvärr fattar jag inte hur man kollar det..
men men, den verkar väldigt rolig o åka runt på, får öva på o leka nu bara:tummenupp


Kul! Bara knappa lite så du kommer till rätt ställe:tummenupp


Nä dags å slaggga ska upp å slanga snart....
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
t4 skrev:
2483304 knackar på i ert forum,
bytte i eftermiddags min fireblade mot en ktm 660 -03,
mätarställningen skulle vara knappt 400 mil, tyvärr fattar jag inte hur man kollar det..
men men, den verkar väldigt rolig o åka runt på, får öva på o leka nu bara:tummenupp

Mätaren på 660n är lite klurig i början.. Det finns ett antal funktioner i den, som klocka 2 trip mätare stopp klocka timmar mm Men du kan också välja vilka som ska synas.. så förmodligen är mil visaren bara släkt i menyn. Nu minns jag inte riktigt hur man aktiverar dom olika men i manualen står det.. :tummenupp

Grattis till nya hojjen! du kommer ha sjukt kul med den! :yoparty
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Henkepenk skrev:
2483609 Nån som har provat detta? Ska absolut prova!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136028

tror inte på det där...... dessutom har du en 660... tror inte att du har dessa trådar överhuvud taget...... du har väl ingen frilägesgivare.....

tror faktiskt att det sitter i "pallet" på honom..... en fix ide bara..... vid en regbesiktning så kollar dom inte ljudnivån på just 2-3:e växeln..... det kollas på rpm...... så varför sätta en begränsning på just dessa växlar.... tyckte ktm-fabriken att cyklarna gick för bra?..... ville helt enkelt att dom skulle gå sämre (bra reklam?)..... så därför satte man på dessa saker?!?..... nää..... tror inte på det....:va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
sacsters skrev:
2483859 tror inte på det där...... dessutom har du en 660... tror inte att du har dessa trådar överhuvud taget...... du har väl ingen frilägesgivare.....

tror faktiskt att det sitter i "pallet" på honom..... en fix ide bara..... vid en regbesiktning så kollar dom inte ljudnivån på just 2-3:e växeln..... det kollas på rpm...... så varför sätta en begränsning på just dessa växlar.... tyckte ktm-fabriken att cyklarna gick för bra?..... ville helt enkelt att dom skulle gå sämre (bra reklam?)..... så därför satte man på dessa saker?!?..... nää..... tror inte på det....:va

:7peta det satt en sådan strypning på 640 iallafall på 2001 jag hade tidigare dock på förgasaren då!

En sak till om du har en neutral lampa så har du såklart en givare för det!!!!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Det ger ungefär ..ingenting att koppla bort dom sladdarna.


Det är en begränsing mot att kunna dra fullt på 2-3,en inte helt ovanlig lösning på tex GSXR.

Gissningsvis för att spara lådan eller ur miljösynpunkt.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Har lite funderingar på att dreva ner hojen. Upplever den som lite smådryg när man tuffar runt i stan och på landsvägen. Den är väl rätt högt växlad och kräver ju rätt mängd gas utan att tokrycka :) Känns som om kedjan är på väg att hoppa av ibland. Räcker det att gå ner en kugg fram eller ska man ta två för att lugna ner den lite? Topphastigheten är ganska ointressant för min del.

Edit: Läste lite i tråden och 15 fram verkar vettigt.

Sen undrar jag också över slammret från kopplingen. Vid belastning är det lungt och fridfullt men direkt man släpper gasen eller frikopplar låter det som om ett lager ras är nära. Är det ktm "hedenhös" standard eller är det dags att börja bli orolig?

Har acrapovic titan dämpare på och är väldigt förvånad över att den aldrig "baktänt" Inte en endaste smäll. Yamman som jag hade innan pangade hejvilt vid gas släpp. Går ju som skottet så den borde ju vara rätt bestyckad och inga läckage. Men det är väl nästan standard att en stor stånka åtminstone någon gång smäller av ett skott eller?

Ja det var väl allt jag hade att fråga om idag :D
 
Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Aphex skrev:
2484654 Har lite funderingar på att dreva ner hojen. Upplever den som lite smådryg när man tuffar runt i stan och på landsvägen. Den är väl rätt högt växlad och kräver ju rätt mängd gas utan att tokrycka :) Känns som om kedjan är på väg att hoppa av ibland. Räcker det att gå ner en kugg fram eller ska man ta två för att lugna ner den lite? Topphastigheten är ganska ointressant för min del.

Sen undrar jag också över slammret från kopplingen. Vid belastning är det lungt och fridfullt men direkt man släpper gasen eller frikopplar låter det som om ett lager ras är nära. Är det ktm "hedenhös" standard eller är det dags att börja bli orolig?

Har acrapovic titan dämpare på och är väldigt förvånad över att den aldrig "baktänt" Inte en endaste smäll. Yamman som jag hade innan pangade hejvilt vid gas släpp. Går ju som skottet så den borde ju vara rätt bestyckad och inga läckage. Men det är väl nästan standard att en stor stånka åtminstone någon gång smäller av ett skott eller?

Ja det var väl allt jag hade att fråga om idag :D

jag vet ju inte vad du har för drevning idag.... men jag kan starkt rekomendera att du sätter på 15-40 orginal tror jag är 17-38..... d e klart det blir slött.......
min polare hade just orginaldrevning och den "hostade" sig fram i stan....
böt till åvansagda och vilken skillnad.... nu kan den gasas upp på trean...... kanske en liten kopplingsspark.... men en helt annan cykel....
toppfarten blev faktiskt högre.... eftersom den faktiskt orkade varva ur.... skillde nästan 10 "knyck".... byt och bli lycklig.... hehe....

och ja..... den borde inte kunna förbränna allt..... undrar om den kan gå lite för snålt?....... men det där får experterna snacka med dej om.....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2484654 Har lite funderingar på att dreva ner hojen. Upplever den som lite smådryg när man tuffar runt i stan och på landsvägen. Den är väl rätt högt växlad och kräver ju rätt mängd gas utan att tokrycka :) Känns som om kedjan är på väg att hoppa av ibland. Räcker det att gå ner en kugg fram eller ska man ta två för att lugna ner den lite? Topphastigheten är ganska ointressant för min del.

Edit: Läste lite i tråden och 15 fram verkar vettigt.


Du får bilda din egen uppfattning ang varvtalen!! :)
Kör själv med 16/42 men då kör jag grus också med den drevningen!
Har kört 15/42 men det blir en pina i 130 km/h

Min 625SMC har 16/38 orig!
 

Bifogat

  • ratioselect.gif.png
    ratioselect.gif.png
    75.8 KB · Visningar: 67
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
sacsters skrev:
2484715 jag vet ju inte vad du har för drevning idag.... men jag kan starkt rekomendera att du sätter på 15-40 orginal tror jag är 17-38..... d e klart det blir slött.......
min polare hade just orginaldrevning och den "hostade" sig fram i stan....
böt till åvansagda och vilken skillnad.... nu kan den gasas upp på trean...... kanske en liten kopplingsspark.... men en helt annan cykel....
toppfarten blev faktiskt högre.... eftersom den faktiskt orkade varva ur.... skillde nästan 10 "knyck".... byt och bli lycklig.... hehe....

och ja..... den borde inte kunna förbränna allt..... undrar om den kan gå lite för snålt?....... men det där får experterna snacka med dej om.....

Ja jag har originaldrevning. Tänkte att det skulle räcka med att byta till 15 el16 fram för att slippa ryckningarna. En kugg fram är väl likvärdigt som 3-4 bak.

Ska ta och kolla färgen på stiftet i morgon efter en sväng.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Gnutten skrev:
2484796 Du får bilda din egen uppfattning ang varvtalen!! :)
Kör själv med 16/42 men då kör jag grus också med den drevningen!
Har kört 15/42 men det blir en pina i 130 km/h

Man tackar :tummenupp Då har man lite att fundra på igen då.
Grusåka blir det emellanåt här med.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
bmwjohan skrev:
2478528
en fråga också: vad ska det vara för slack på bakkedjan på 660? hur mycket ska man kunna röra den upp och ner. om jag inte sitter på hojen kan jag röra min kanske 1,5cm upp och ner på mitten. är det för tajt?

Är det för tajt!!??? :skrämd

Om du har 1,5 obelastad, sätt dig på hojen och känn på kedjan med foten, kommer vara som en fiolsträng. Hur tror du det blir när den sen ska fjädra ytterligare?? Släpp på kedjan omedelbums! RTFM... där står det att du ska ha ett slack obelastad så att kejan precis tar emot svingen!

Hoppas du inte har lika lite slack på crossen... dyrt kedje/drev konto? :näsblod

Ut o skruva NU... :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
skoteridioten skrev:
2485166 Du vet ju hur min går på ett ungefär..jag kör 15/38 :tummenupp

Har du akra helsystem?

Ok, låter bra! Inget helsystem, men det räcker fint ändå :tummenupp
Sålt din än?

Kopplingsskrammlet och bristen på avgasknallar då? Normalt - onormalt?
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Aphex skrev:
2485662 Ok, låter bra! Inget helsystem, men det räcker fint ändå :tummenupp
Sålt din än?

Kopplingsskrammlet och bristen på avgasknallar då? Normalt - onormalt?


Nop efter att inte ha åkt nåt alls på två veckor (har inte varit hemma..) och sätta sig på hojen och åka igen..så har jag kommit fram till att det är för jävla kul med 660 så jag vet inte riktigt om jag ska sälja nu :D
Att låta hojen stå och inte åka nåt alls för att få upp abstinensen var bland det bästa jag har gjort. Helt plötsligt blev det som vår igen ;)

Skrammlar det mycket? Jag har inte hört nåt märkvärdigt från min.. däremot så lever den ju om rätt mycket när man släpper av på gasen från höga varvtal :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
skoteridioten skrev:
2485699 Nop efter att inte ha åkt nåt alls på två veckor (har inte varit hemma..) och sätta sig på hojen och åka igen..så har jag kommit fram till att det är för jävla kul med 660 så jag vet inte riktigt om jag ska sälja nu :D
Att låta hojen stå och inte åka nåt alls för att få upp abstinensen var bland det bästa jag har gjort. Helt plötsligt blev det som vår igen ;)

Skrammlar det mycket? Jag har inte hört nåt märkvärdigt från min.. däremot så lever den ju om rätt mycket när man släpper av på gasen från höga varvtal :)

Skrammlar en del när man har friläge och kopplingen ute. Direkt man kopplar så försvinner ljudet. Låter ungefär som på en bil med kass urtrampningslager.
Kul med en nytändning! Såg att annonsen var väck från blocket så jag trodde att du sålt den. Var till Bjurs igår och körde vilse på grusvägen till Rogsjön eller vad den heter. Trodde man kunde komma på en anslutande väg mot stan eller nåt, j..lar vad fel jag hade :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top