HoOmer
*Husse glömmer dig aldrig*
bmwjohan skrev:2478528fy fan vilken underbar....
Beror väl på hur tung man är, samt hårdhet på dämparen. Men 1,5 cm låter lite.
Kedjan spänns mkt när man drar upp den på slangen.
bmwjohan skrev:2478528fy fan vilken underbar....
Krille-666 skrev:2476043Ähh ut och kör, jag körde 100 mil innan min uppkörning. Man måste juh lära sig hojjen lite
sacsters skrev:2478638är det någon som vet var man kan få tag på lite manualer...... chassi för 525 och 640?....... tänkte bygga om 660:n i vinter..... men behöver lite uppgifter innan jag "slaktar" hojen..... vill inte göra nåt i onödan va?!?
t4 skrev:2483304knackar på i ert forum,
bytte i eftermiddags min fireblade mot en ktm 660 -03,
mätarställningen skulle vara knappt 400 mil, tyvärr fattar jag inte hur man kollar det..
men men, den verkar väldigt rolig o åka runt på, får öva på o leka nu bara
t4 skrev:2483304knackar på i ert forum,
bytte i eftermiddags min fireblade mot en ktm 660 -03,
mätarställningen skulle vara knappt 400 mil, tyvärr fattar jag inte hur man kollar det..
men men, den verkar väldigt rolig o åka runt på, får öva på o leka nu bara
Henkepenk skrev:2483609Nån som har provat detta? Ska absolut prova!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136028
sacsters skrev:2483859tror inte på det där...... dessutom har du en 660... tror inte att du har dessa trådar överhuvud taget...... du har väl ingen frilägesgivare.....
tror faktiskt att det sitter i "pallet" på honom..... en fix ide bara..... vid en regbesiktning så kollar dom inte ljudnivån på just 2-3:e växeln..... det kollas på rpm...... så varför sätta en begränsning på just dessa växlar.... tyckte ktm-fabriken att cyklarna gick för bra?..... ville helt enkelt att dom skulle gå sämre (bra reklam?)..... så därför satte man på dessa saker?!?..... nää..... tror inte på det....
Aphex skrev:2484654Har lite funderingar på att dreva ner hojen. Upplever den som lite smådryg när man tuffar runt i stan och på landsvägen. Den är väl rätt högt växlad och kräver ju rätt mängd gas utan att tokrycka Känns som om kedjan är på väg att hoppa av ibland. Räcker det att gå ner en kugg fram eller ska man ta två för att lugna ner den lite? Topphastigheten är ganska ointressant för min del.
Sen undrar jag också över slammret från kopplingen. Vid belastning är det lungt och fridfullt men direkt man släpper gasen eller frikopplar låter det som om ett lager ras är nära. Är det ktm "hedenhös" standard eller är det dags att börja bli orolig?
Har acrapovic titan dämpare på och är väldigt förvånad över att den aldrig "baktänt" Inte en endaste smäll. Yamman som jag hade innan pangade hejvilt vid gas släpp. Går ju som skottet så den borde ju vara rätt bestyckad och inga läckage. Men det är väl nästan standard att en stor stånka åtminstone någon gång smäller av ett skott eller?
Ja det var väl allt jag hade att fråga om idag
Aphex skrev:2484654Har lite funderingar på att dreva ner hojen. Upplever den som lite smådryg när man tuffar runt i stan och på landsvägen. Den är väl rätt högt växlad och kräver ju rätt mängd gas utan att tokrycka Känns som om kedjan är på väg att hoppa av ibland. Räcker det att gå ner en kugg fram eller ska man ta två för att lugna ner den lite? Topphastigheten är ganska ointressant för min del.
Edit: Läste lite i tråden och 15 fram verkar vettigt.
sacsters skrev:2484715jag vet ju inte vad du har för drevning idag.... men jag kan starkt rekomendera att du sätter på 15-40 orginal tror jag är 17-38..... d e klart det blir slött.......
min polare hade just orginaldrevning och den "hostade" sig fram i stan....
böt till åvansagda och vilken skillnad.... nu kan den gasas upp på trean...... kanske en liten kopplingsspark.... men en helt annan cykel....
toppfarten blev faktiskt högre.... eftersom den faktiskt orkade varva ur.... skillde nästan 10 "knyck".... byt och bli lycklig.... hehe....
och ja..... den borde inte kunna förbränna allt..... undrar om den kan gå lite för snålt?....... men det där får experterna snacka med dej om.....
Gnutten skrev:2484796Du får bilda din egen uppfattning ang varvtalen!!
Kör själv med 16/42 men då kör jag grus också med den drevningen!
Har kört 15/42 men det blir en pina i 130 km/h
Aphex skrev:2484859Man tackar Då har man lite att fundra på igen då.
Grusåka blir det emellanåt här med.
bmwjohan skrev:2478528
en fråga också: vad ska det vara för slack på bakkedjan på 660? hur mycket ska man kunna röra den upp och ner. om jag inte sitter på hojen kan jag röra min kanske 1,5cm upp och ner på mitten. är det för tajt?
skoteridioten skrev:2485166Du vet ju hur min går på ett ungefär..jag kör 15/38
Har du akra helsystem?
Aphex skrev:2485662Ok, låter bra! Inget helsystem, men det räcker fint ändå
Sålt din än?
Kopplingsskrammlet och bristen på avgasknallar då? Normalt - onormalt?
skoteridioten skrev:2485699Nop efter att inte ha åkt nåt alls på två veckor (har inte varit hemma..) och sätta sig på hojen och åka igen..så har jag kommit fram till att det är för jävla kul med 660 så jag vet inte riktigt om jag ska sälja nu
Att låta hojen stå och inte åka nåt alls för att få upp abstinensen var bland det bästa jag har gjort. Helt plötsligt blev det som vår igen
Skrammlar det mycket? Jag har inte hört nåt märkvärdigt från min.. däremot så lever den ju om rätt mycket när man släpper av på gasen från höga varvtal
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |