Ktm 660

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Rasorblade skrev:
2468982 Nej den kommerd du inte kunns köra upp på.
Ev. har jag en original ljuddämpare......hör av mig i så fall. (försäkringsärende)

jag körde upp på min det var inga problem. De kollar kw bara inte kw/kg förhållandet.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2468982 Nej den kommerd du inte kunns köra upp på.
Ev. har jag en original ljuddämpare......hör av mig i så fall. (försäkringsärende)

Vore schyst om man kunde köpa den (eller byta, tror dock inte det är aktuellt). Vad jag förstår så har du blivit påkörd, undrar lite över skicket på dämpen?

Du kan ju maila pris till mig om det blir aktuellt. Hoppas att gunsmoke city ligger nära stockholm så man slipper åka så långt :)

Har hört många olika svar nu men jag vill gärna höra flera. Är dem verkligen så tjuriga om man skulle komma med en ktm 660 som har knappt 0,18kw/kg istället för 0,16 till en uppkörning?

Jag har egentligen ingen lust att punga ut 3lax för att strypa den från 24 till 21kw. Vad tror ni farbror blå skulle tycka om han stoppade mig med 0,18kw/kg? Blir det böter eller åker kortet? :va

Tacksam för svar
Mvh Oskar
 
Last edited:

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
bmwjohan skrev:
2468407 jag har för mig att någon skrev att han tog upp den i 70km/h. då orkar inte min(min tenik är piss?)

jag skrev det förut, drar upp den i mellan 60-90 på trean, men jag har drevat ner två kugg i fram, men den praktiskt taget studsar upp, lite extrem drevning kanske men jag gillar den, inga probs heller att gasa upp den på fyran eller femman, men trean var inga probs heller med orginaldrevning
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2469083 Vore schyst om man kunde köpa den (eller byta, tror dock inte det är aktuellt). Vad jag förstår så har du blivit påkörd, undrar lite över skicket på dämpen?

Du kan ju maila pris till mig om det blir aktuellt. Hoppas att gunsmoke city ligger nära stockholm så man slipper åka så långt :)

Har hört många olika svar nu men jag vill gärna höra flera. Är dem verkligen så tjuriga om man skulle komma med en ktm 660 som har knappt 0,18kw/kg istället för 0,16 till en uppkörning?

Jag har egentligen ingen lust att punga ut 3lax för att strypa den från 24 till 21kw. Vad tror ni farbror blå skulle tycka om han stoppade mig med 0,18kw/kg? Blir det böter eller åker kortet? :va

Tacksam för svar
Mvh Oskar

ljuddämparen satt inte på, men jag kommer antagligen få en ny av FB så vi får se vad jag får.....
Hör av mig så fort jag vet.......
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2469349 läs min signatur så slipper ni läsa samma meddelande två gånger :)


Varför köper du inte en ny ändkåpa till ljuddämparen???

Borra bort nitarna byt kåpa nita tillbaka klart!!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
motardnisse skrev:
2469514 Varför köper du inte en ny ändkåpa till ljuddämparen???

Borra bort nitarna byt kåpa nita tillbaka klart!!

Låter intressant. Är ganska ny på det här, jag är en sån person som har haft tur med alla sina maskiner (det bara funkar).
Vart kan man tänkas köpa sånt då? halva ljuddämparen är tom, hälften bakåt mot utblåset. Du kanske till och med har bilder?

Tackar så mycket för hjälpen:bow
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2469777 Låter intressant. Är ganska ny på det här, jag är en sån person som har haft tur med alla sina maskiner (det bara funkar).
Vart kan man tänkas köpa sånt då? halva ljuddämparen är tom, hälften bakåt mot utblåset. Du kanske till och med har bilder?

Tackar så mycket för hjälpen:bow

Kollade på http://www.ktminfo.com/ktm.asp
och hittade artikelnummer på delen.
Gick sen in på http://www.karlstrommotor.se/index_start.asp och
lade in numret.
Så om någon vill sälja dig en ljuddämpare för 1500:- så köp den istället för
end cap som jag visar nedanför!
Fast det säljs många ljuddämpare på Ebay.de nu för tiden!


58305081203 SIL.-END CAP THROTTLED 2001 917,81 SEK
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bmwjohan skrev:
2470682 då ska man alltså trycka på fotpinnarna samtidigt som man släpper gasen?

måste ut och testa ikväll :)

Det blir så när du trycker på fotpinnarna så gungar du hojen!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
motardnisse skrev:
2470752 Det blir så när du trycker på fotpinnarna så gungar du hojen!

Ska försöka förklara:

När jag ger max gas och drar i styret så trycker jag framåt fotpinnarna kan man säga. Resultatet blir att fronten rör sig bakåt och baken framåt, på så sätt får man upp den lättare :) Så istället för att bara använda gas och styre för att få upp den så trycker man även med benen.

Försöker förklara på bilden :tummenupp
 

Bifogat

  • bakåka.JPG
    bakåka.JPG
    39.8 KB · Visningar: 88

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
fan det regnar! jag skulle ju ut och slanga ikväll. får hoppas på att det slutar.

jag skrev tidigare att min koppling ballar ut titt som tätt och tappar trycket. jag kan nu konstatera att bakhjulskörningen är största boven. om jag bara håller ner framhjulet kan jag köra rätt hårt utan att kopplingen flippar, men så fort jag börjar wheela så lägger den av.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Kopplade på mina diodblinkers med motstånden som följde med förpackningen och upptäckte att de fungerade finfint så länge den inte står på tomgång. Gör den det så blir det snabb blinkers :va Är det för svagt motstånd eller va kan det va för knas?
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag varit ute och testat att trycka på fotpinnarna, men det hjälper inte mig känns det som. jag måste ha fel timing på trycket. gick förjävla dåligt idag. första typ 20 försöken lyckades jag inte få upp den alls på trean. lyfte bara en dec kanske. jag tappar fruktansvärt fort när det gäller slangning. igår gick det klart bra att slanga, sen när man ska slanga idag igen går det piss.

fan va jag hatar stockholm! jag bor på kungsholmen och jag har irrat runt överallt för att hitta något ställe där jag kan försöka slanga på trean. slutade med att jag övade mellan bilarna på essingeleden. blev så jävla desperat när jag inte hittade någon raka så det fick bli sista utvägen.

när ni kör av/på med gasen, hur länge slår ni då av på gasen innan ni slår på igen? typ en halv sekund eller låter ni det gå lite längre. jag har provat lite olika men jag vet inte vad som är bäst.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top