Ktm 660

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag bytt drev. klantig som man är lyckades jag sätta drevet åt fel håll först. hade mekat ihop allt och så gick det inte att få i friläget. jag krånglade som satan i 10 min och slet i hojen. sen klurade jag lite och såg att jag satt drevet åt fel håll. tur att jag inte tog i mer för då hade jag nog kunnat haft sönder något rejält.

att köra med 15 kugg fram istället för 16? :D :tuttar :tummenupp

fy fan! jag är så jävla nöjd. det känns som en ny hoj. innan så hackade den ganska ofta på lågt varv på tvåan och trean. nu drar den jämt och fint överallt. går upp äckligt lätt på tvåan på slangen och jag lyckas nu även få upp den på trean med bara av/på med gasen :D
förut var väl min längsta wheelie kanske 40 meter på tvåan. nu har jag nog kört 100 meter i alla fall på trean. inte mycket för er kanske men känns jävligt maffigt för mig :tuttar

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
bmwjohan skrev:
2464526 nu har jag bytt drev. klantig som man är lyckades jag sätta drevet åt fel håll först. hade mekat ihop allt och så gick det inte att få i friläget. jag krånglade som satan i 10 min och slet i hojen. sen klurade jag lite och såg att jag satt drevet åt fel håll. tur att jag inte tog i mer för då hade jag nog kunnat haft sönder något rejält.

fy fan! jag är så jävla nöjd. det känns som en ny hoj. innan så hackade den ganska ofta på lågt varv på tvåan och trean. nu drar den jämt och fint överallt. går upp äckligt lätt på tvåan på slangen och jag lyckas nu även få upp den på trean med bara av/på med gasen :D
förut var väl min längsta wheelie kanske 40 meter på tvåan. nu har jag nog kört 100 meter i alla fall på trean. inte mycket för er kanske men känns jävligt maffigt för mig :tuttar

Go! Det är nice att dreva ner! Upp på bakan är nästan för enkelt. Men sen ska man hålla sig där också. Satte nytt rekord igår, klarade mellan två hållplatser för spårvagnarna. (Mölndalsvägen ni som vet) I like!

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
bmwjohan skrev:
2464526

funderar oxå på att dreva ner nu när du säger att det inte hackar så mkt på låga varv när man kör på 2an o 3an.
Sen visst att den reser sig lättare e ju kul....tycker iofs inte att den e spec svår orginal. Drar man upp den på 3an o sen i med 4an så kan man köra hur långt som helst. Men då går det ju ganska fort.....lite mer sport och balans att köra sakta, blir kanske enklare att göra det med mindre drev fram eller e det större bak man ska ha för det?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
kN_KY skrev:
2465882 funderar oxå på att dreva ner nu när du säger att det inte hackar så mkt på låga varv när man kör på 2an o 3an.
Sen visst att den reser sig lättare e ju kul....tycker iofs inte att den e spec svår orginal. Drar man upp den på 3an o sen i med 4an så kan man köra hur långt som helst. Men då går det ju ganska fort.....lite mer sport och balans att köra sakta, blir kanske enklare att göra det med mindre drev fram eller e det större bak man ska ha för det?

Jag bytte från 38 till 40 bak och det är samma som att byta ett fram :tummenupp

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
dakota
lånar eran fina tråd lite.

ska byta bort min cbr 1000rr nu, mot en ktm 660 tror jag,
försäljaren sa att dom ska sluta att tillverka dom,
på frågan om den skulle ersättas med något annat kul , kunde han inte svara.

så är det någon av er som vet?
vill inte beställa en 660 o sen nästa år kommer det något roligare:tummenupp

får passa på att fråga om någon är intresserad av ett byte också

tack för lånet av tråd

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
t4 skrev:
2468140 lånar eran fina tråd lite.

ska byta bort min cbr 1000rr nu, mot en ktm 660 tror jag,
försäljaren sa att dom ska sluta att tillverka dom,
på frågan om den skulle ersättas med något annat kul , kunde han inte svara.

så är det någon av er som vet?
vill inte beställa en 660 o sen nästa år kommer det något roligare:tummenupp

får passa på att fråga om någon är intresserad av ett byte också

tack för lånet av tråd

Om du vill köpa en ful KTM690 så gärna för mig men kubiken kommer vara likadan som 660 i dagsläget!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=131399

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
ny hoj

Tja alla motardåkare

Jag har precis köpt mig en ktm 660 -04. Ska köra den som mellanhoj. Men jag undrar hur det går vid uppkörning eftersom med mina 24kw blir den på 0,18kw/kg istället för lagliga 0,16. kan det uppstå problem?

Är också i behov av en orginaldämpare till den eftersom min nuvarande är strippad. Byter gärna min strippade mot en orginal men självklart köper jag orginal också.

KTM 660 :yoparty

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
dakota
ahh ok,
den va ju inte särskilt snygg..
då vet jag att jag med gått samvete kan köpa en 660 nu:tummenupp
tack

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2468225 Tja alla motardåkare

Jag har precis köpt mig en ktm 660 -04. Ska köra den som mellanhoj. Men jag undrar hur det går vid uppkörning eftersom med mina 24kw blir den på 0,18kw/kg istället för lagliga 0,16. kan det uppstå problem?

Är också i behov av en orginaldämpare till den eftersom min nuvarande är strippad. Byter gärna min strippade mot en orginal men självklart köper jag orginal också.

Du går i mina fotspår! Gjorde exakt likadant, det enda dem kollar på uppkörningen är att kw är under 25 inget annat så det är lungt. DU behöver inte oroa dig för nått! Ut och tokge bara:yoparty

bmwjohan skrev:
2468255 jag filmade några av mina wheelisar med 660'in. inte mycket att hänga i hjulgranen men det är dom längsta jag lyckats lägga och sen har det varit lite snålt med filmmaterial i denna 660 tråd så jag känner att jag måste bidra lite :D

http://www.youtube.com/watch?v=_QAbTCkOiRk

nice! Höjjden kommer att komma snart, tar lite tid bara men sedan kommer du kunna åka huuuur långt som helst :tummenupp

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Krille-666 skrev:
2468306 Du går i mina fotspår! Gjorde exakt likadant, det enda dem kollar på uppkörningen är att kw är under 25 inget annat så det är lungt. DU behöver inte oroa dig för nått! Ut och tokge bara:yoparty

nice! Höjjden kommer att komma snart, tar lite tid bara men sedan kommer du kunna åka huuuur långt som helst :tummenupp

wheelisarna på filmen är på treans växel. när jag kör på tvåan så har jag bättre höjd. på trean vågar jag inte riktigt för det känns som att motorbromsen är mycket svagare på trean och fotbromsen är jag inte ens i närheten av att behärska ännu. sen har jag lite problem med att få upp den fort på trean. det går åt ganska mycket av treans växel bara på att accelerera upp den i hyfsad höjd.

ni som wheelar på trean, vid vilken fart gasar ni upp den? jag brukar gasa upp den i 90km/h på trean och sen släpper jag gasen så att den kanske sjunker till 80-85 och sen slår jag på igen. om jag har lägre fart än så får jag inte upp den. jag har för mig att någon skrev att han tog upp den i 70km/h. då orkar inte min(min tenik är piss?)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bmwjohan skrev:
2468255 jag filmade några av mina wheelisar med 660'in. inte mycket att hänga i hjulgranen men det är dom längsta jag lyckats lägga och sen har det varit lite snålt med filmmaterial i denna 660 tråd så jag känner att jag måste bidra lite :D

http://www.youtube.com/watch?v=_QAbTCkOiRk

Det kommer men med den höjden du har på filmen så är tendensen att du gasar med för att hålla kvar höjden, upp med den högre så slipper du gasa och behöver bara hålla jämn gas! :tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
bmwjohan skrev:
2468407 wheelisarna på filmen är på treans växel. när jag kör på tvåan så har jag bättre höjd. på trean vågar jag inte riktigt för det känns som att motorbromsen är mycket svagare på trean och fotbromsen är jag inte ens i närheten av att behärska ännu. sen har jag lite problem med att få upp den fort på trean. det går åt ganska mycket av treans växel bara på att accelerera upp den i hyfsad höjd.

ni som wheelar på trean, vid vilken fart gasar ni upp den? jag brukar gasa upp den i 90km/h på trean och sen släpper jag gasen så att den kanske sjunker till 80-85 och sen slår jag på igen. om jag har lägre fart än så får jag inte upp den. jag har för mig att någon skrev att han tog upp den i 70km/h. då orkar inte min(min tenik är piss?)

Schysta wheelies. Tänkte börja lära mig nu när jag köpt 660. Min kommer tyvärr gå strypt pga tråkig farsa :argpådato. Vill gärna få lite tips på hur jag ska lära mig. Eller är det bara att gasa och testa sig fram?

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Fick ett stenskottsregn över cykeln igår så lyktan tog farväl. Bra tillfälle att hitta ett effektivare lyse.(mörkt på kvällarna) Några tips?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
bmwjohan skrev:
2468407ni som wheelar på trean, vid vilken fart gasar ni upp den? jag brukar gasa upp den i 90km/h på trean och sen släpper jag gasen så att den kanske sjunker till 80-85 och sen slår jag på igen. om jag har lägre fart än så får jag inte upp den. jag har för mig att någon skrev att han tog upp den i 70km/h. då orkar inte min(min tenik är piss?)

Har faktiskt ingen riktig koll på vilken hastighet jag brukar ha men jag brukar inte köra gas-släpp-gas-metoden. Bara att sakta öka farten tills man känner att det där extra pulvret i motorn kommer och dra på fullt samtidigt som man gör ett ryck.

SmacK

Sparar på framdäcket!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ready to RACE!
bmwjohan skrev:

Jag kan gasa upp den på trean i allt mellan 60 - 120. Det handlar bara om teknik. Men i dom högre farterna får du ju rycka bra också.
Försök lägga dig högre upp också än det på filmen då är det lättare att hålla den stabil å köra långt utan att öka farten.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
bmwjohan skrev:
2468407 wheelisarna på filmen är på treans växel. när jag kör på tvåan så har jag bättre höjd. på trean vågar jag inte riktigt för det känns som att motorbromsen är mycket svagare på trean och fotbromsen är jag inte ens i närheten av att behärska ännu. sen har jag lite problem med att få upp den fort på trean. det går åt ganska mycket av treans växel bara på att accelerera upp den i hyfsad höjd.

Jag brukar ligga på så låg hastighet som möjligt typ 65-70 (3an) så att man kan åka hyffsat långsamt på bakan. Allt handlar om teknik, jag har orginal drevning på min och har inga problem att få upp den. Som AndersJ här på forumet sa till mig "vafan din varvar juh ingenting när du drar upp den" . Mitt knep är att jag endast rycker lite i styret och trycker på fotpinnarna med benen.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Krille-666 skrev:
2468827 Jag brukar ligga på så låg hastighet som möjligt typ 65-70 (3an) så att man kan åka hyffsat långsamt på bakan. Allt handlar om teknik, jag har orginal drevning på min och har inga problem att få upp den. Som AndersJ här på forumet sa till mig "vafan din varvar juh ingenting när du drar upp den" . Mitt knep är att jag endast rycker lite i styret och trycker på fotpinnarna med benen.

trycker på fotpinnarna? det där var något nytt för mig. trycker du till exakt samtidigt som du slår på gas? står du upp eller sitter ner?

det jag gör är följande:
sätter mig lite längre bak på sadeln. jag sätter mig ungefär mittemellan mitten på sadeln och längst bak på sadeln.
kör av på med gasen.
lutar mig framåt när jag släpper gasen och kastar mig bakåt när jag slår på gas igen.
när jag gör detta går det hyfsat bra att få upp den på trean.
när jag tar upp den på tvåan gör jag ingenting. sätter mig lite längre bak bara och sen gasar jag. tycker att det är ruskigt stor skillnad mellan tvåan och trean.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bmwjohan skrev:
2468930 trycker på fotpinnarna? det där var något nytt för mig. trycker du till exakt samtidigt som du slår på gas? står du upp eller sitter ner?

Han komprimerar gaffeln och utnyttjar gaffelns retur!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2468225 Tja alla motardåkare

Nej den kommerd du inte kunns köra upp på.
Ev. har jag en original ljuddämpare......hör av mig i så fall. (försäkringsärende)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln