Thomas_JK skrev:2457490funderar på att köpa än KTM 660 SMC -04... är det än bra hoj?? har den mindre hk än KTM 640???
Cervantes skrev:2457506Ett bra köp! Går klart bättre än 640n 660n är strypt i papperna ger ca 55hk. ostrypt med slipon.
Suomalainen skrev:2460883Den där "handlartekniken" var nåt nytt för mig... Har alltid bara gjort som du själv brukar göra, kicka runt så kolven står rätt och sen kicka ordentligt. Kall = choke, varm ingen choke. Varmstartsknappen har jag aldrig rört ens.
Aphex skrev:2460839Provade med chocken ute, hotstart knappen ute inte samtidigt så klart, kickade mer och svor högt inne i hjälmen Inte en tendens till att vilja starta. Hittade en fin brant backe i närheten. I med 3:an och hoppade till, prupp, prupp. Hepp! Ringde till slut upp en handlare och hörde om ett tips. Han sade då in med dekompen kicka 3 ggr och håll full gas. Släpp sen allt och kicka.
Cervantes skrev:2461005När jag kickar min så trampar jag UTAN dekomp till det klickar sen in med dekompen och trampar ner ca 1dm sen upp och hoppar igång.. När den är kall chokar du när den är varm så använda hotstart ( choken ger mer bensin för att bensinen är mindre när den är kall och hotstart mer luft för att bensinen är större när den är varm. allt för att få rätt blandning ) sen är det endå en fråga om teknik! räcker inte med att veta hur alla andra gör utan man måste veta vad sin hoj till ha!
sen om den är kinkig så testa att kicka "ståendes" då får du mer kraft..
När du skriver handlare så misstänker jag att det är en ny hoj? 660n är väldigt knapig tills den blivit inkörd..
Grattis till en grym hoj annars!! haft min snart två månader och blir bara mer och mer nöjd! ( funderar nästan aldrig över startbiten längre.. förutom om man glidit förbi hela långa kön och tjärring stoppar )
TomK skrev:2461187Om choken är ute så är den aktiv - den ska vara intryckt Varmstartknappen däremot är en enkel trottellyftare som ska vara inne när den är aktiv. Så om du hade en varm motor ska choken vara intryckt och likaså varmstartknappen. Gjorde du tvärtom, så är det knappast konstigt om du surade ner motorn
Att hålla inne dekompen och ge full gas och kicka igenom några gånger är ett bra sätt att lufta ur motorn om den surat ner sig. Har man inte fått igång på tre-fyra kick så är det oftast ett bra sätt att få snurr på grejerna igen.
bmwjohan skrev:2461168jag ska byta framdrev på min ikväll. jag har hört att det ska sitta fast ganska rejält så jag har två frågor.
1. åt vilket håll lossar man den. är det som vanligt att man skruvar moturs för att lossa eller är det åt andra hållet?
2. är det bara att göra som så att man låter kedja och allt sitta kvar. man böjer bara undan brickan bakom och sen låssar man muttern?
motardnisse skrev:2461384Sitter som en vanlig mutter, låt kedjan sitta kvar på och lägg i 1:an växel när du ska lossa muttern. Det bästa är om du har en muttermaskin! Misshandla inte brickan så kan du använda den fler gånger!
Aphex skrev:2461216
Ytterligare ett tips är att bara trycka på bakbromsen och släppa på muttern med vanligt spärrskaft om man inte har mutterdragare.motardnisse skrev:2461384Sitter som en vanlig mutter, låt kedjan sitta kvar på och lägg i 1:an växel när du ska lossa muttern. Det bästa är om du har en muttermaskin! Misshandla inte brickan så kan du använda den fler gånger!
supermoppe skrev:2461762Ytterligare ett tips är att bara trycka på bakbromsen och släppa på muttern med vanligt spärrskaft om man inte har mutterdragare.
Krille-666 skrev:2462129Någon som har koll på hur länge skurna slicks räcker för gatkörning? Då snackar vi hyffsat lugn körning. Så jävla sugen på ett par
motardnisse skrev:2462561He he det är ju slut på körningar för din del eller hur vad det?
Är det medium, soft eller super soft?
Krille-666 skrev:2463827Ja tyvärr så är det slut! Håller juh på att rusta upp den inför 2007
Medium btw
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |