Du får väll bygga om till kardandrift?bmwjohan skrev:2491330nej det är ju det som är nackdelen och det var därför jag ställde in bakhjulet så att slacket blev korrekt. men fy faaaaaaaaaaan va nice det är att åka med för lite slack.
Du får väll bygga om till kardandrift?bmwjohan skrev:2491330nej det är ju det som är nackdelen och det var därför jag ställde in bakhjulet så att slacket blev korrekt. men fy faaaaaaaaaaan va nice det är att åka med för lite slack.
Ivil skrev:2491524Du får väll bygga om till kardandrift?
Får ta det som ett vinterprojekt?bmwjohan skrev:2491729ha ha ja varför inte. det gör man väl på en kvart
bmwjohan skrev:2490800nu har jag ändrat slacket på min kedja så att det är som det ska. blev väldigt stor skillnad när man slangar. det går rätt mycket lättare att få upp den på trean nu, men det blir mycket sämre kontroll. om man har kedjan för hårt spänd så reagerar den exakt direkt när man släpper gasen. nu blir det en liten paus innan den bromsar på bakhjulet när man släpper gasen. tillräckligt lång paus för att jag skulle vara jävligt närma att slå runt några gånger. om jag enbart skulle åka bakhjul med min 660 skulle jag nog köra för hårt spänd kedja med flit för det är mycket bättre tycker jag.
bmwjohan skrev:2494398jag mätte kedjan när jag drevade om och då var den ok. ska mäta ikväll igen så får vi se om jag sabbat den genom att åka med för litet slack i några dagar. hoppas inte det för kedjan är ju dyr som satan
NisseNutz skrev:2494721Vad kosta kedjan? För snålpannan jag köpte min av bytte bara dreven men inte kedjan
Aphex skrev:2494787Nä nu tänker jag tjata om mina diod blinkers igen som ingen ville eller kunde svara på förut Varför funkar de normalt vid körning men blinkar snabbt när den står på tomgång? Motstånden följde med förpackningen och funkade klockrent på Yamman. Är ett mekaniskt relä lösningen eller är mitt originalrelä på väg att ge upp? För det funkar väl normalt åt er andra som har diodisar eller?
PoH skrev:2497013Det är en helt normal rektion från hojen att du inte kör tillräckligt hårt med den ! trivs bäst lätt missbrukad på slangen förbi bilar. ska inte stå på tomgång...
/ Dr Fill
NisseNutz skrev:2494721Vad kosta kedjan? För snålpannan jag köpte min av bytte bara dreven men inte kedjan
bmwjohan skrev:2497115orginalkedjan kostar ca 1000kr. köper man en oringskedja blir det billigare, tror dom ligger runt 600kr.
Aphex skrev:2497261Är det den orange:a kedjan som kostar 400 spänn mer? Eller är den ännu dyrare
Om jag inte minns helt fel så sitter det väl ingen röd reflex bak original Är lampan i sig reflekterande så att det räcker med den endast, eller har jag fel nu igen Tanken for upp nu när jag nämnde besiktning.
Nä nu ska jag ut och börna, kan ju inte sitta här och gagga när vädret är på topp. Dagen till är ära med fräsch och fin olja och nya filter
Aphex skrev:2497261Är det den orange:a kedjan som kostar 400 spänn mer? Eller är den ännu dyrare
Om jag inte minns helt fel så sitter det väl ingen röd reflex bak original Är lampan i sig reflekterande så att det räcker med den endast, eller har jag fel nu igen Tanken for upp nu när jag nämnde besiktning.
tuffe87 skrev:2494744NissNutz, klaga inte du fick ju nästan hojen gratis ;-) (avundsjuk)
bmwjohan skrev:2497115orginalkedjan kostar ca 1000kr. köper man en oringskedja blir det billigare, tror dom ligger runt 600kr.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|